Mirena-kierukkaan liittyvät ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei näin...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei näin...

Vieras
Mitä "Ongelmia"/oireita teillä on ollut kyseisen kierukan kanssa? Itse olen nyt alkanut ymmärtämään, että nämä moninaiset oireet liittyvät tähän härveliin ja aion hankkiutua siitä eroon. Olen atoopikko, mutta Mirena ollut nyt kolmatta vuotta ja sen aikana on lisääntyvästi alkanut iho rasvoittumaan niin, että kasvojen iho on nykyään hetkessä aivan öljyinen rasvasta. Nenän huokosista välillä aivan pisaroi rasvaa. On todella ällöttävää, että työpäivän aikana naama alkaa kiiltämään rasvasta aivan mahdottomasti. Meikit leviää ja puuteri "klimppiintyy" sinne tänne. Kosketuspuhelimen näyttö on aivan "liisterissä" puhelun jälkeen....
Mielialat vaihtelee ja sen suhteen olen jatkuvassa vuoristoradassa. Välillä mieli on todella matalalla ja ajatuksia vaikeaa kääntää positiiviseksi. Tällaista ei ole ennen ollut. Mielialojen vuoksi olen välillä myös todella räjähdysherkkä kotona.... Tuntuu myös hankalalta päästä tasapainoiseen olotilaan töysin.
Tällä hetkellä ainoa plussa kierukasta on runsaiden kuukautisten lähes kokonaan loppuminen. Sen vuoksi en taida viitsiä silti näitä sivuoireita kärsiä!
Te, jotka olette Mirenasta hankkiutuneet eroon, kuinka nopeasti elämänne "normalisoitui"?

Pitkään jatkunutta tiputtelu vuota lukuunottamatta ei sivuvaikutuksia. Nyt iho on alkanut rasvoittua ja mietin johtuisiko se siitä että vaihto on aiheellinen pian.

Mulla oli vähän kaikkea, mutta päällimmäisenä tuskallinen kohtutulehdus ja viidet antibiootit sekä lopulta kierukan poisto. Mulle ei kierukkaa enää koskaan, kiitos. Mielialan vaihteluja ja vuoto-ongelmia jne. oli ehkäisykapseli Implanonin kanssa sitten enemmänkin.

Oman kokemuksen perusteella en suosittele Mirenaa. Otin runsaiden vuotojen takia

- laitto sattui
- laitoin syyskuussa ja vuotoa oli myös koko joulukuun, paitsi yksi päivä ilman vuotoa
- jatkuvat pitkät vuodot
- vuodot tulee 2 vkon välein,milloin sattuu
- ikä 42 laittaessa n. 1.5 v ollut
- jos seuraavalla lomamatkalla valuttaa, poistatan kierukan, ei jaksa enää yllättäviä ja pitkäkestoisia vuotoja
- elämänlaatu huonontunut

Mullekin teki tulehduksen alkujaan. Lisäksi Mirenan asennuksen jälkeen minulla on tullut yläselkään finnejä. Onneksi sentään ovat siellä piilossa mutta todella vittumaista aikuisella ihmisellä tuollainen. Nyt on lähete sterilisaatioon vetämässä joten toivon tuon ongelman loppuvan sitten sen mukana kun kierukan saa pois.
Muuten olen ollut tyytyväinen, ei vaikuta mielialaan tai halukkuuteen ja vuodot todella niukat ja tulevat tasaisesti kuukauden välein.

Samoja oireita kuin muilla. Kun kipuja oli vielä 10kk kuluttua laittamisesta ja haluttomuus/ orgasmivaikeudet jatkuivat(tyypillisiä) niin otin pois. Keho ja mieli kiittivät.

Yhteistyössä