mirena kierukasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

samperi

Aktiivinen jäsen
21.01.2006
32 905
6
38
Tänään laitettiin miulle kierukka-ei muuten tunnu hyvälle:x
Aikasemmin oli evran-laastarit
Lääkäri vähän lupaili,et menkat saattas loppua..?
Onks teillä millaisia hyviä/huonoja kokemuksia tuosta kierukasta?

Mulle laitettiin Mirena-kierukka kuopuksen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksen yhteydessä. Ei tuntunut laitto miltään, lääkäri totesi, että kohtu on siinä vaiheessa vielä niin "järkyttynyt" raskaudesta ja synnytyksestä eikä ole siksi mikään iso juttu.

Vuodot loppui, kuukautiset tulee joskus ja jouluna. Kipuja ei ole ollut. Mä siis tykkään.

Mulla laitettiin 2 kk sitten samalla kun poistettiin munasarja ja siinä oleva cysta. Oon vuotanut niukasti siitä lähtien tai lähinnä sellasta ruskehtavaa vuotoa vieläkin, mutta pikkuhousunsuojalla pärjää. Mitään kipuja ei oo ollut. Toivon totisesti, että ne järkyt vuodot ois historiaa.

Todella hyviä kokemuksia! Mä en enää edes muista millaista on kun on menkat... :D
Muutaman viikon tiputteli hieman, sitten ekan puolen vuoden aikana tuli muutaman kerran todella niukat pari päivää kestäneet menkat. Nyt kahteen vuoteen ei ole ollut menkkoja lainkaan.

Olen todella tyytyväinen. (Ja laittopäivänä hieman nipisteli, mutta olin ottanut jo ennen laittoa valmiiksi särkyläkettä. Mulla laitettiin menkkojen aikana, ja vuosin silloin kuin niagara, eikä itse laittminen tuntunut miltään.)

Mulle laitettiin n.6kk sitten ja ei aluksi tosiaan tuntunut hyvältä, oli kipuja ja jos jonkin moisia tuntemuksia, ja tuntui et kohta on jotain tulossa ulos. No näitä tuntemuksia tuntui joku ekä 2-3vk ja ne loppui, joskus saattoi satunaisesti tuntua jotain vatsakipuja. Mulla vuoteli n.3-4kk melkeen jatkuvasti laskinkohan mää et ois ollut ns. vuodottomia päiviä tuossa välissä joku 23pvä ja muuten siis joko vuosi kunnolla tai tiputteli.. ja nyt vasta oli siis kahtien viimeisten vuotojenvälissä normi pätkä eli kierto oli 29pvä :D vielä minäkin toiveita elättelen et menkat loppuis.. Mut nyt tosiaan ei ole vuotanut niin paljon, ehkä 3 päivänä tarttiin siteen ja sit on pärjännyt pelkällä pikkuhoususuojalla ja kipuja ei ole nyt ollut...

Kaikissa ehkäsyvälineissä on kai sekä hyvät että huonot puolensa. Mulla oli Mirenan laiton jälkeen tosi niukat kuukautiset (pärjäs pikkuhousunsuojilla, kun aiemmin oli tosi runsaat). Mutta haittapuoli on jatkuvat epäspesifit emätintulehdukset. Kolme ja puoli vuotta jaksoin, sitten otatin pois ja samalla loppuivat tulehduksetkin. En laita toiste.

Aluksi tiputteli pari kuukautta, sitten menkat oli muutamia kuukausia kokonaan poissa. Sitten alkoi olla menkat tyyliin joka toinen kuukausi ja nyt on säännöllisesti pientä tiputtelua pari päivää. Negatiivisena puolena ovulaatiokivut ja menkkakivut reidessä.

[QUOTE="vieras";23419892]Aluksi tiputteli pari kuukautta, sitten menkat oli muutamia kuukausia kokonaan poissa. Sitten alkoi olla menkat tyyliin joka toinen kuukausi ja nyt on säännöllisesti pientä tiputtelua pari päivää. Negatiivisena puolena ovulaatiokivut ja menkkakivut reidessä.[/QUOTE]

Reidessä:O Onpas outoon paikkaan "tippuneet"

Kuukautiset jäi mulla heti pois. 2 vuotta kärvistelin aivan kammottan aknen kanssa kunnes nyt helmikuussa vihdoin sain aikaiseksi sen poistaa. Nyt menee rahaa ja helvetisti mielipahaa kun yritetään saada aknen jättämät arvet pois..

hyvä on ollut, ei menkkoja viimeiseen pariin vuoteen ja olo on normaali. Joskus reisissä tuntuu minullakin ohimenevää kipua, ehkä just oletettujen menkkojen aikaan.

mulle laitettiin kans tänään tuo kierukka. Hieman nipistelee ja välillä tulee "kuukautiskipuja". Toivottavasti ei tuu mitään ongelmia ja pääsisin kokonaan eroon menkoista

[QUOTE="mellan";23420071]mulle laitettiin kans tänään tuo kierukka. Hieman nipistelee ja välillä tulee "kuukautiskipuja". Toivottavasti ei tuu mitään ongelmia ja pääsisin kokonaan eroon menkoista[/QUOTE]

Juu, niin nipistelee, kuin olisi kuukautiskipua. Ja tiputteluvuotoa on
Mutta ihan normaaleja ne kuulema ovat
Särkylääkettä neuvoivat ottamaan, jos kovin juimii-otettu on

Otti ja tippu.
Mutta se vissiin on harvinaista ja ihmettelen jos joku ei sitä huomaisi. Mulle siis laitettiin se vähän liian pian synnytyksen jälkeen ja laittaja oli juur valmistunu, et meni sit vähän "wituiks" se..

Mulla ollut kohta 4v. Alkuun menkat kesti pitkään, tais olla pari viikkoa tiputteluvuotoa ja pari viikkoa taukoa. Tätä jatkui varmaan vuoden. Kuukautiskivut jäi kokonaan pois, siitä iso plussa ja vuoto todella niukkaa. Välissä oli menkat lähes kokonaan poissa, mutta nykyään tiputteluvuotoa tulee aika usein, ainakin pariin eri kertaan kuussa. Samoin vuodon määrä vähän lisääntynyt. En sit teidä, että alkaako teho jo hiipumaan, vai mistä johtuu tuo vuodon runsastuminen ja epäsäännölliyys.

[QUOTE="Tiia";23419723]mulle laitettiin puoli vuotta sitten ja hyvä on ollut! ekat pari päivää nipisteli. Muutaman viikon vuosi tosi niukasti.
ja ei oo enää menkkoja! :)[/QUOTE]

Minulla oli myös näin :)

Siis yäk,että tää kierukka tuntuu pahalle
Jollain olikin tunne,et jotain tulee ulos...
Kuukautiskipujen tyylistä kipua koko ajan. Eikä auta särkylääke edes!
Ja ne narut tuntuu ihan selvästi, kun hieman paikkoja tutkii
Inhottava olo, niinkuin olis tampooni koko ajan
Tekis mieli ottaa narusta kii ja vetää

Siis yäk,että tää kierukka tuntuu pahalle
Jollain olikin tunne,et jotain tulee ulos...
Kuukautiskipujen tyylistä kipua koko ajan. Eikä auta särkylääke edes!
Ja ne narut tuntuu ihan selvästi, kun hieman paikkoja tutkii
Inhottava olo, niinkuin olis tampooni koko ajan
Tekis mieli ottaa narusta kii ja vetää

Tiiäkkö, kuulostaa ihan ku sulla ei ois se kunnolla paikallaan... mulla on ollu Mirena kolmeen eri otteeseen, ennen lapsia ja niiden välissä, ja ei oo kyllä koskaan mitään tollaista ollut. Tai oisko ne narut jätetty vähän turhan pitkiksi?

Kierukkaa ooon pitänyt kahdeksan uotta, aivan mahtava homma! Tykkään kovasti!
Ei oo menkkoja, ei ole aknea..ei mitään negatiivista.
Ehkä yks huonno puoli, olen tullut pehmeämmäksi luonteeltani, kun ei ole enää niitä karmeita psm oireita... :)
Ja sitä kautta läheiset kuvittelee, että mulla voi teettää mitä vaan hommia.. ;)