Mirena kierukasta?

  • Viestiketjun aloittaja Elisa
  • Ensimmäinen viesti
Elisa
Mulle laitettiin Mirena-hormonikierukka. Pari ekaa kuukautta vuoto oli niukkaa mutta jatkuvaa mutta nyt alkaa vuodot jäädä pois eli kaikki näyttää hyvältä.
Onko teillä muilla minkälaisia kokemuksia muista kierukan vaikutuksista? Oletteko huomanneet väsymystä tai painonnousua tai päänsärkyä? Mulla taitaa olla niitä kaikkia jonkunverran mutta en tietty tiedä voisko johtua kierukasta.
 
N47
Paino on noussut muutaman kilon ja on kovin tiukassa, vaikka yritän laihduttaa sitä pois. Haluttomuutta on myös ollut. Muuten olen tyytyväinen huolettomuuteen ja niukkoihin kuukautisiin.
 
###
Kierukka ollut nyt 6 kk. Ei mitään sivuoireita! Tietty söin 5 vuotta e-pillereitä tätä ennen, joten elimistöön tuupattavan hormonin määrähän vain laski.

Ekat menkat tuli normaalisti, sen jälkeen ei tiputtelua, ei menkkoja, ei mitään! Ei myöskään painonnousua, mielialanvaihteluita, mitään muutakaan. Olen todella tyytyväinen!
 
SK
Mulle laitettiin saman merkkinen kierukka reilu vuosi sitten. Eka kuukausi oli tasaista ruskeaa pientä vuotoa, sitten loppui kaikenmoinen vuoto, kunnes lopetin reilu puoli vuotta myöhemmin imetyksen. Sen jälkeen on kerran kuussa säännöllisin väliajoin tullut pienet, kolmen-viiden päivän kuukautiset, valitettavasti myös edelleen aika kivuliaat, varsinkin eka ja viimeinen päivä. Mutta nyt sentään noista päivistä selviän ilman kipulääkettä.
Paino ei ole noussut, mieliala on korkealla, ja halut hyvät. Pillerit nimittäin ekan raskauden jälkeen tekivät minusta pirttihirmun, ja kaikki seksuaalinen ja muukin halukkuus katosi. Olen tosi tyytyväinen ollut hormonikierukkaani!

 
kokemusta on
Mulla on ollut samainen kierukka (tosin laitettiin Levonova-nimisenä) jo kolmisen vuotta. Menkat loppui satunnaista tiputtelua lukuunottamatta kokonaan puolen vuoden sisään. Muutama kilo on tullut, mutta enpä tiedä, johtuvatko kierukasta... ;-) Migreeni helpotti kummasti, pillereitä syödessä vaivasi viikottain, nyt enää ehkä kerran kuussa. Olen siis tyytyväinen!
 
mirena ei sopinutkaan
itselleni laitettiin Mirena-kierukka 1 1/2 vuotta sitten.Vuoto niukentui mutta tiputtelu jatkui koko ajan.Vuodottomia päiviä on vain kaksi päivää viikossa.Olenkin menossa kohdunpoistoon,mikään muu toimenpide ei ole auttanut.Nyt onneksi loppuu kaikki vuoto.Toivottavasti en tule tätä koskaan katumaan.Lapset ja on jo tehty ovat jo koululaisia.Toivottavasti muut saavat Mirenasta apua.
 

Yhteistyössä