Minusta on edesvastuutonta antaa pienelle lapselle RASVATONTA maitoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomalaiset eivät syö, juo tai liiku suositusten mukaan. Suomalaiset syövät enemmän kuin kuluttavat. Ympäristökin on muuttunut 20 vuodessa räjähdysmäisesti. Karkkipussit, limut ja hampurilaisateriat kasvavat, työmatkaliikunta vähenee jne. jne.

Juuri sanoin, että katso sieltä Finravinto 2007-tutkimuksesta, miten suomalaiset syövät. Prikulleen suositusten mukaan. Ja suomalaiset liikkuvat eniten euroopassa, tämä löytyy nopeasti googlella. Miten siis on mahdollista että olemme Euroopan sairain kansa???

Kuka tässä mutuilee?

Olen juonnu rasvatonta matioa siitä asti kun sitä on ollu. Ikää 28 ja olen täysin terve.
Normaalipainoinen ja lapsiakin KAKSI. Jokuhan tuolla kirjoitti, kuinka hedelmällisyyskin menee.
Niin näytti menevän..

Mä en ole juonut maitoa 20 vuoteen ja 2 lasta...että tuo joku ei ehkä ole oikeassa...olis helppo lopettaa hedelmällisyyshoidot jos maito tehois :) Eiköhän jokainen osta sen maidon minkä haluaa. Tuottaja valmistaa sitä mitä kulutetaan...olkoon maito tai mikä muu. Mutta ei mikään ruoka- tai juoma-aines yksin aiheuta sitä eikä tätä ei painoon eikä mieleterveyteen ;) Maukasta Pääsiäistä! ps. onko se sitten vapaa vai häkki munaa....:D

[QUOTE="Helekutti";23625757]Tämän takia mä en yleensä opeta palstamammoille mitään korrelaatiosta tai kausaalisuudesta. Ne ei vittu tajuu.[/QUOTE]

Joo eiks ole turhaa niin turhaa :D Hei syödään silloin kun on nälkä ja thats it!

[QUOTE="Vieras";23624943]Mun mielestä kaikki ruoka pitäisi syödä Luomuna tai ainakin mahdollisimman vähän käsiteltynä. Ongelmia tuottaa se kun ihmiset luulevat syövänsä terveellisesti kun esim. suklaalevyssä on pähkinöitä. Ei niissä pähkinöissä enää siinä vaiheessa mitään ravintoarvoja ole. Periaatteessa sellainen ruoka joka ei pilaannu edes viikossa pitäis jättää hyllyyn. Jos siihen ei bakteerit pysty niin miten elimistö voi sitä sulattaa.[/QUOTE]

Peesi. Totta tuo, että joku voi kuvitella syövänsä tai syöttävänsä lapsilleen jotain terveellistä, mutta niin ei oikeasti ole. Samoin esim. jogurteista voidaan ajatella, että niistä saa jopa jotain vitamiineja, koska purkin kyljessä on kaunis mansikan/ banaanin tms marjan/ hedelmän kuva. Tosi asiassa kyse on äitelän sokerisesta maitolitkusta, jonka maku tulee pääasiassa keinotekoisista aromeista eikä marjoja ole nimeksikään. Sitä jogurtin luontaista täyteläisyyttäkin pitää tuoda emulgointiaineilla kun sitä ei luontaisesti ole noissa litkuissa. Näin ne Valion, Arlan ym. jogurtit ovat pikku hiljaa valtakuluttajan huomaamatta huonontunteet ja ravintosisältö on koko ajan huonompi ja huonompi..

Uskooko joku, että Olo jugurtti tai Activia pelkästään todella auttavat suolistoa? Eikös se ihan monipuolinen, vähän lisä- ja säilöntäaineita sis. ruoka ja juoma sekä säännölliset ruoka-ajat sekä kaloreihin suhteutettu kulutus ole kaiken a ja o?t. dinosaurus joka ei ymmärrä elintarvikkeiden ylitarjontaa

[QUOTE="Helekutti";23626000]Se on aina yhtä hellyttävää. Se suomalaisten sokea usko auktoriteetteihin. Mitäpä sitä turhaan itse ajattelemaan.[/QUOTE]

Niinpä ;).. Eikä varsinkaan ole suositeltavaa ottaa asioista itse selvää....

[QUOTE="Helekutti";23625735]Ja suomalaiset liikkuvat eniten euroopassa, tämä löytyy nopeasti googlella. Miten siis on mahdollista että olemme Euroopan sairain kansa???
[/QUOTE]

Ehkä just siksi että aikuiset ihmiset ylipäätään juo maitoa joka on imeväisikäisten ravinnoksi tarkoitettu ;) Unohdetaan mekin maito ja siirrytään viineihin niin hyvä tulee. (Tokihan perintötekijöilläkin saattaa olla pienenpieni vaikutus...)

Ei kannata sentään ihan kaikkea uskoa.

Ottamatta kantaa linkkiin jota en edes viitsinyt avata. Erittäin hyvä huomio, etenkin kun googlailee asioita. Ihan minkä tahansa väitteen tueksi löytyy kyllä varmasti "tutkimuksia" jos vaan viitsii vähänkin kaivella. Valitettavan monella aikuisellakin ihmisellä tuntuu olevan lähdekritiikki täysin hakusessa. "Täytyyhän sen olla totta kun kerta netissä niin sanottiin..."

[QUOTE="heh";23626242]Ottamatta kantaa linkkiin jota en edes viitsinyt avata. Erittäin hyvä huomio, etenkin kun googlailee asioita. Ihan minkä tahansa väitteen tueksi löytyy kyllä varmasti "tutkimuksia" jos vaan viitsii vähänkin kaivella. Valitettavan monella aikuisellakin ihmisellä tuntuu olevan lähdekritiikki täysin hakusessa. "Täytyyhän sen olla totta kun kerta netissä niin sanottiin..."[/QUOTE]

Noista linkeistä en missään nimessä väittänytkään, että on faktatietoa, siksi kirjoitinkin siihen että "luettavaa". Eli ihan ajatuksia herättämään. Kyllä mä erotan tutkimustiedon ja yleisen kirjoittelun toisistaan.

[QUOTE="heh";23626242] Ihan minkä tahansa väitteen tueksi löytyy kyllä varmasti "tutkimuksia" jos vaan viitsii vähänkin kaivella.[/QUOTE]

Tutkimuksia kaivaessa, onkin oleellista selvittää tahoa joka sen on tehnyt. Kuka on rahoittanut tutkimuksen. Puolueettomia tutkimuksia ei aina niin helpolla löydäkään.

Yhteistyössä