Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heips";24217515]Outoa kyllä jos et edes salaattia pysty tekemään ilman riisiä. Et taida olla kovin hyvä kokki. Paremman makuista vaan jos se tehdään kanasta ja tuoreista vihanneksista eikä riisistä ja pakastevihanneksista. En ole koskaan ollut juhlissa missä salaatissa on pastaa tai riisiä.[/QUOTE]

Ok, et oo koskaan ollu juhlissa joissa on pasta tai riisipohjasta salaattia? Et oo tainnu käydä kovinkaan monissa juhlissa sitten.
Ihan ne pitopalvelut jo ehdottavat tuollaisia, jos menet ruokaisaa salaattia tilaamaan.

en mä nostanut aiasta mitään haloota, siskoni vielä tiesi mitä mulla on tarjolla, joten etukäteen pystyi varutumaan siien mitä tarjotaan.
Muutenkin pitäisi muista juhlissa JUHLAKÄYTTÄYTYMINEN, ei oel mukava jos yhdne perheen teini-ikäiset syövät puolet kakusta, eivätkä ajattele että sitä jäis muillekin. Kun on montalajia on takoitus että kaikkia maistetaan vähän ja siten kun kaikko ovat saaneet , voi ottaa lisää. Minusta on kohtuulista ajatella myös sitä että VANhemmat ihmiset savat ruokansa ensin. Joskus vaan sieppaa se että ei opeteta juhlakäyttäytymistä lapsille.

No minä en ainakaan juhlissa käytännössä ikinä maista kaikkea mitä on tarjolla, jos on miljoonaa eri lajia. Ihme säännöt. Ymmärrän että tenaville ruokapöydässä o jotkun "pakko maistaa kaikkea" -säännöt mutta että kahvipöydässä?

Oisko ens kerralla hyvä idea tehä vähemmän eri lajeja, mut kaikkia sen verran riittävästi ettei tilanne ole titanic jos joku syökin yhtä lajia enemmän kun "maistetaan vähän joka lajia"?

[QUOTE="Niin";24217665]No minä en ainakaan juhlissa käytännössä ikinä maista kaikkea mitä on tarjolla, jos on miljoonaa eri lajia. Ihme säännöt. Ymmärrän että tenaville ruokapöydässä o jotkun "pakko maistaa kaikkea" -säännöt mutta että kahvipöydässä?[/QUOTE]

mutta onko oikein että KAksi teiniä syö melkkein koko kaun, ajattelmatta että vanhuket ( mummot ja papat joutuvat sit oleman ilman. Eikä siis pakko ole kaikkia maistaa, mutta ei sitä yhtä laija kuulu kahden tai kolmen syödä kokonaa

No joo, itse olen moniallergisena todella usein jäänyt ilman mitään suuhunpantavaa, koska olisi ollut liian hankalaa varata mulle jotain erikseen. Tuosta viisastuneena joko otan omat eväät tai syön ennen juhliin lähtöä sen verran tukevasti ettei ihan heti nälkä yllätä. Ja vaikka kyse on allergioista ei siis omasta valinnasta en kyllä ikänä ole mennyt minnekkään valittelemaan juhlien jälkeen vaikka vaihtoehdot on olleet joko omaat eväät tai olla syömättä.

mutta onko oikein että KAksi teiniä syö melkkein koko kaun, ajattelmatta että vanhuket ( mummot ja papat joutuvat sit oleman ilman. Eikä siis pakko ole kaikkia maistaa, mutta ei sitä yhtä laija kuulu kahden tai kolmen syödä kokonaa
Ei ole oikein. Ja vähänkin vieraammassa paikassa pitäisi osata ottaa huomioon myös muut vieraat. Mä olen meidän lähisuvun juhlissa kuitenkin oppinut sen, että tiettyjä ruokia on syytä varata enemmän kuin muita... ihan vaan kahden suursyömäripojan vuoksi, jotka suorastaan rakastavat riimihärkää ja mielellään jättävät "jäniksen ruuat" syömättä ja santsaavat sitä riimihärkää. Mutta tuo on meillä tosiaan sallittua vain silloin, kun ollaan juhlimassa pelkästään lähipiirin kanssa.

[QUOTE="Niin";24217665]No minä en ainakaan juhlissa käytännössä ikinä maista kaikkea mitä on tarjolla, jos on miljoonaa eri lajia. Ihme säännöt. Ymmärrän että tenaville ruokapöydässä o jotkun "pakko maistaa kaikkea" -säännöt mutta että kahvipöydässä?[/QUOTE]

Ei mun mielestä ole mikään ihme sääntö ettei pöytää rohmuta tyhjäksi vaikka kuinka olisi hyvää tarjolla. Oman jälkikasvuni olen opettanut siihen että lisää ei mennä ottamaan ennenkuin kaikki ovat saaneet, se on toisten ihmisten huomioonottamista,aikuisten pitäisi tuo tajuta ilman muuta

No ens rippijuhliin teet sit tuplasti isomman kakun ja jätät sen broilerisalaatin tekemättä. Etkö muuten osannut sanoa teineille, ettei kakkua saa ottaa kuin vähän?

Ei mun mielestä ole mikään ihme sääntö ettei pöytää rohmuta tyhjäksi vaikka kuinka olisi hyvää tarjolla. Oman jälkikasvuni olen opettanut siihen että lisää ei mennä ottamaan ennenkuin kaikki ovat saaneet, se on toisten ihmisten huomioonottamista,aikuisten pitäisi tuo tajuta ilman muuta

onhan se inhottavaa jos porukan vanhimmat eli mummo ja pappa jäävät ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24217813:
Ei ole oikein. Ja vähänkin vieraammassa paikassa pitäisi osata ottaa huomioon myös muut vieraat. Mä olen meidän lähisuvun juhlissa kuitenkin oppinut sen, että tiettyjä ruokia on syytä varata enemmän kuin muita... ihan vaan kahden suursyömäripojan vuoksi, jotka suorastaan rakastavat riimihärkää ja mielellään jättävät "jäniksen ruuat" syömättä ja santsaavat sitä riimihärkää. Mutta tuo on meillä tosiaan sallittua vain silloin, kun ollaan juhlimassa pelkästään lähipiirin kanssa.
nää rohmut oli tyttöjä, eivätkä syäneet muuta kuin kakkaua.

ja kaikkea oli riittäväati, kakukkin oli vierasmäärään nähden iso, mutta eihän se ritä jos tosiet ottaa jos lisää kun osa porukasta oo vielä edes sitä palastakaan ottaneet

onhan se inhottavaa jos porukan vanhimmat eli mummo ja pappa jäävät ilman.
No inhottavaa se on, vaikka ilman jäisi minkä ikäinen tahansa. Jostain syystä meillä on ollut juhlissa tapana, että päivänsankari/t aloittaa ja sen jälkeen mennään kutakuinkin ikäjärjestyksessä. Eli suvun vanhimmat ensin. Just alkukesästä serkkujen kanssa naureskeltiin, että hahaa...mehän ollaankin next generation ja saadaan mennä heti muutaman vanhuksen jälkeen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24217860:
No inhottavaa se on, vaikka ilman jäisi minkä ikäinen tahansa. Jostain syystä meillä on ollut juhlissa tapana, että päivänsankari/t aloittaa ja sen jälkeen mennään kutakuinkin ikäjärjestyksessä. Eli suvun vanhimmat ensin. Just alkukesästä serkkujen kanssa naureskeltiin, että hahaa...mehän ollaankin next generation ja saadaan mennä heti muutaman vanhuksen jälkeen :D
meilä oli kans näin, mutta nämä vanhukset ei aloittaneet kakusta vaan söivät ensin muuta, jotne nää tytöt ehti rohmuta melkein kaikki.

Tuosta kakun loppumisesta... Miksei sitä kakkua voi tehdä niin paljon että varmasti riittää? Itse teen mieluummin yhden ylimääräisen kakun kuin että vahdin kahvipöydän vieressä että varmasti riittää...

ei mutne mua harmitta se että sitten facebokissa kehtaa valitttaa etei maha tullut täyten herkusita, hän NIMENOMAAN tiesi mitä on tarjolla ja sanoi ottavans aomat eväät.
Kukaan karppikaan ei kuole jos yhden kerran syö esim ruislkeivän jossa on graavilohta tai savukinkkua

se kala-allerginne voi kuola sihen kalaleipään, mutta hiilihydraatti ei ole krpillekaan kuolemaksi, silloin täläin syötynä.

Peesi!
Myös vegaani ei kuole jos syö sen savukinkkuleivän.

Monen munan kakku oli ja montako vierasta? Tämä kiinnostaa kun meidän suku on tosissaan hyvän ruokahalun omaavia, ja syövät juhlissa häpeilemättä mutta koskaan ei ole mikään, varsinkaan kakku, loppunut kesken.

Yhteistyössä