MINUSSA ON NIIN VIKAA!Miten en saa arkea toimimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiiiiitkä viesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piiiiiitkä viesti

Vieras
Kyselin vähän jo mielipiteitä aikaisemmin syksyllä tilanteestani.

Palasin töihin 3 lapsen yhna vajaa kaksi vuotta sitten. Työ on vaihtunut tänä aikana 3 kertaa, koska alamme on naisvaltainen, akateeminen, huonosti palkattu ja pätkätöinen. Olin eronnut jo aiemmin, mutta vuodet narsistin kanssa olivat tehneet minusta todella itkettyneen ja heiveröisen raunion. Terve ja vahva en ole vieläkään, mutta yritän kovasti selvitä.

Työ on erittäin haastavaa ja vaikeaakin. Uudet työt on aina pitänyt opetella yksin, ilman perehdytystä. Työmatkaa on kaksi tuntia päivässä. Lasten kanssa mitään apua ei ole, eikä tukijoukkoja.

Vajaa vuosi sitten tapasin hienon miehen työpaikalla. Hänen kanssaan on ollut hyvä olla. Koskaan ei miehen kanssa ole tuntunut sellaiselta. Kaikki voisi siis olla hyvin, mutta ei sittenkään...

Minä en saa yhdistettyä edes työtä ja lapsia suosiolla. Riittämätön olo on koko ajan. Taloudellista pakkoa töissä ei olisi käydä, mutta olin pitkään kotona ja jos koskaan haluan olla enää työelämässä, on palautuminen tapahduttava nyt. Haluaisin näyttää myös lapsille normaalia esimerkkiä, isä kun on paatunut ja työtön, eikä hoida mitään asioita kunnolla.
Myöskään parisuhteelle ei sitten löydy aikaa suosiolla, mutta mies haluaa ja tarvitsee sitä. Itse en ole varma, mitä tarvitsisin kaikista eniten. Hän tuntuu olevan parasta mitä minulle on ihmissuhderintamalla tapahtunut koskaan, mutta hän ei pysty odottamaan, että elämäntilanteeni tasaantuisi ja muutenkin koen, että hän vähättelee jaksamisongelmiani. Hänen neuvonsa on vain relata ja tehdä vähemmän.

Miehellä on oma haastava työnsä ja omat lapset joka toinen viikko, enkä haluakaan häntä arjessani auttamaan. En halua olla kiitollisuudenvelassa kenellekään. Toisaalta mies on mukavuudenhaluinen, eikä halua olla niin "kiinni" pakollisissa hommissa kuin mitä minä olen töissäni ja arjessani.

Mies haluaisi, että järjestäisin aikaa kahdestaan ja saattaa olla, että sitä haluaisin itsekin. Lapsivapaata minulla ei ollut kotonaolessani koskaan tuntiakaan, mutta silloin tällöin voisin nyt viettää aikaa miehen kanssa kaksin, vaikken sellaista aiemmin ole kaivannutkaan. Se olisi kuitenkin vain silloin tällöin. Mies on myös väläytellyt haluavansa muuttaa joskus saman katon alle. Minä pelkään ajatusta uusperheestä enkä halua lapsille muutoksia. Heillä on kuitenkin perusturvallinen kotiympäristö. Minulla on vahva olo siitä, että mies ei kestä arkea tai ainakaan sellaista arkea, jossa olisi yllätyksiä, vastoinkäymisiä, esiteiniangstia, uhmailua tai vaikkapa vain sitä, että joku olisi noussut väärällä jalalla ylös.

Mies ei auta minua arjessani, vaan vähättelee pyykkihuollon tarvetta, ihmettelee, kuinka en saa kolmen lapsen taloutta pysymään paremmassa järjestyksessä ja meinaa, ettei työnikään nyt niin kummoista ole, etteikö siitä selviäisi. Hänelle toisaalta on raskasta, jos on niin paljon hommia, ettei pysty iltaisin katsomaan kolmea tuntia televisiota tai jos täytyy tehdä lumitöitä. Hänelle on myös raskasta ajaa autolla 40 minuuttia päivässä, kun minä ajelen kaksi tuntia vähintään.

Jotenkin tuntuu, että pitäisi antaa tämän(kin) ihmissuhteen mennä. En ole koskaan saanut yhtään ihmissuhdetta toimimaan ja vaikka nyt tuntuisi olevan järkevä, elämänhallintaakin osaava, välittävä mies, en saa palikoita sittenkään järjestykseen. Mies kaipailee kahdenkeskistä aikaa, minä kaipaan aikaa, jolloin saisin kotihommia ja rästitöitä edistettyä. Sitten tosin olen kohta taas yksin, kun en osaa kai priorisoida oikein. Noita tekemällä arkemme kuitenkin sujuisi mukavammin, eikä olisi ihan niin riittämätön olo.

Mitä sinä tekisit?

tuumata tuota miestä uudelleen.

Tunnut kuitenkin melkoisen vahvalta ihmiseltä: yh, kolme lasta, pitkät työmatkat, vaativa työ. Pärjäät kuitenkin hyvin, eikö niin? Miksi tarvitsisit juuri tätä miestä? Hänhän vähättelee sinua jo nyt? Arvostelee kotiasi ja tapojasi, itse kuitenkaan laittamatta tikkua ristiin? Ja painostaa mm yhteen muuttamiseen tms. Miehiä tulee ja menee. Ja kuten sanoit itsekin, viihtyisit yksinkin, mutta kaipaat toista siihen vain silloin tällöin. Neuvoni: jollei mies pysty odottamaan, auttamaan ja tukemaan, anna miehen mennä.

Mitä jos sä alkaisit huolehtimaan vaan siitä, että teet asioita, mitä sinä haluat?

Hyvä huomio ja itsestäänselvyyskin kai, mutta ei ole tapahtunut juuri koskaan. Olen aina yrittänyt ottaa huomioon toisten tarpeet ja mm.narsistisen miehen kanssa mikään ei koskaan kuitenkaan riittänyt ja suuttua piti epäloogisuuksista jatkuvasti, alistaa ja räyhätä.
Nyt en ole oikein varma, mitä haluaisin eniten. Pidänkö miehestä sen takia, että viimeinkin mullakin on inhimillinen ihmissuhde? Tykkäänkö olla hänen seurassaan vai yritänkö vain tykätä, koska se olisi normaalia? Vai siksi, että hän on onnellinen seurastani ja saan siitä, kun teen muita onnelliseksi? Nämä asiat minun tietenkin pitäisi selvittää itse itselleni, mutta se ei ole niin helppoa.

Havaitsin, että voin paremmin, kun miehellä oli tiukkaa töissä, emmekä nähneet (ei tarvinnut nähdä) niin usein. Minulla oli hieman enemmän aikaa kodinhoidolle ja töille. Miestä en ikävöinyt, koska tiesin, että parin viikon päästä näemme kuitenkin ja se riittäisi minulle hyvin. Hänelle sellainen ei kuitenkaan riitä.

[QUOTE="Mie";29263367]tuumata tuota miestä uudelleen.

Tunnut kuitenkin melkoisen vahvalta ihmiseltä: yh, kolme lasta, pitkät työmatkat, vaativa työ. Pärjäät kuitenkin hyvin, eikö niin? Miksi tarvitsisit juuri tätä miestä? Hänhän vähättelee sinua jo nyt? Arvostelee kotiasi ja tapojasi, itse kuitenkaan laittamatta tikkua ristiin? Ja painostaa mm yhteen muuttamiseen tms. Miehiä tulee ja menee. Ja kuten sanoit itsekin, viihtyisit yksinkin, mutta kaipaat toista siihen vain silloin tällöin. Neuvoni: jollei mies pysty odottamaan, auttamaan ja tukemaan, anna miehen mennä.[/QUOTE]

Niin. Minusta tuntuu, että en kaipaa miestä ylipäätään. Minulla oli vuosikausia (vuosikymmeniä) ajatus, että kyllä kai minunkin täytyy onnistua perhe-elämässä, koska niin monenemoiset ihmiset siinä kuitenkin onnistuvat. Minähän yritän kaikkeni, koetan antaa paljon, joustan ja teen töitä parisuhteen eteen. Kun kohtaan samanlaisen, niin meillekin tulee viimein onnellinen elämä.
Alan luopua tuosta ajatuksesta vähitellen. Minä en osaa ja tarvitseeko minun osatakaan? Lapsille kaipasin joskus myös miestä ja parisuhteen mallia, mutta eihän sellaista väkisin kannata vääntää. Silloin se ei kuitenkaan ole toivomani.

Minä osaan hoitaa aivan kaiken elämässämme yksinkin, vaikka hyvin vaikeaa se välillä on. Kädet, jalat, auto, aika loppuvat kesken, kun tulee riittävästi vastoinkäymisiä, logistisia ja organisatorisia ongelmia. Mutta minä selvitän ne kyllä jotenkin yksin. Aina on ollut niin. Läheisyyttä kaipaan toisinaan, mutta paljon saan myös halimalla lapsia. Henkistä läheisyyttä juuri tämän miehen kanssa olen arvostanut, mutta siinäkin alkaa olla jo vähän vähättelyn vivahteita, eikä hän ole minuun enää niin tyytyväinen, koska en osaa priorisoida oikein.

Kyllä se vaan on ihanaa oma aika, oma vapaus, eikä kukaan arvostele ja vaadi mitään. Siis, kun on hoitanut tärkeät asiat. Sitten kun on aikaa rentoutua, niin joku mies siinä arvostelemassa. Ei ole nykyinen tarpeeksi fiksu sinulle.

Olet jaksava nainen ja pärjäät varmasti. Minusta ei ole liikaa vaatia sitä, että mies tajuaa sinun tilanteesi ja auttaa sinua ilman, että sinulle edes tulee siitä syyllinen olo. Olet joutunut joustamaan tähän mennessä niin paljon, että ehkä ei ole järkevää joustaa enää ihan ok:nkaan miehen takia.

Minusta on ihan älytöntä jotenkin, että monet naiset varmasti tajuavat sun tilanteen, mutta on vain vaikea löytää miestä, joka ymmärtäisi. Mutta ymmärtäviäkin miehiä on olemassa, joten sinuna jättäisin tämän puolipuusilmän, keskittyisin omaan perheeseen ja katsoisin, jos elämä toisi oikean kunnon miehen sun elämään. Tsemppiä!

[QUOTE="a p";29263397]Minulla oli vuosikausia (vuosikymmeniä) ajatus, että kyllä kai minunkin täytyy onnistua perhe-elämässä, koska niin monenemoiset ihmiset siinä kuitenkin onnistuvat. .[/QUOTE]

Perhe-elämä voi olla varsin onnistunutta yhden vanhemman perheessäkin. :)

• Tykkää
Reactions: Reesu<3 ja moekoe
Minkä ikäisiä lapset ovat? Onnistuisiko osittainen hoitovapaa, eli tekisit 6 tuntista päivää/ olisit 4 pv viikosta töissä?

Älä ole miehen kanssa velvollisuudentunnosta. Jos et häntä ikävöi kahdenkaan viikon aikana, ei hän ole mielestäni oikea ihminen sinulle. Oikea mies on sellainen, jonka kanssa HALUAT jakaa arkesi, jota ikävöit hänen poissaollessaan, jonka kanssa asiat vaan loksahtavat paikoilleen. Nyt kuulostaa siltä, että haluat vain ns. kokonaisen perheen ilman sen kummempia tunteita miestä kohtaan.

Tuoreessa suhteissa ei kokemukseni mukaan edes toisen tavat usein häiritse, kun on niin ihastunut. Ne tulevat sitten vasta ajan kanssa. Jos nyt jo tuntuu, että mies ei ymmärrä asiassa jos toisessa, ei kuulosta hyvältä.

Ja tämä nyt ei varsinaisesti liity, mutta: en itse jaksaisi ikinä katsoa miestä, jonka pitää saada joka ilta katsoa 3 tuntia televisiota tai pelkästään lumityöt tuottavat vaikeuksia :D Kuulostaa passiiviselta ja laiskalta ihmiseltä,
Meillä mies tekee mielellään lumitöitä, muutenkin koko perhe mielellään touhutaan ja ulkoillaan, samalla tulee tehtyä noita pakollisia hommia ja vietettyä laatuaikaa perheen kanssa raikkaassa ulkoilmassa. Kaikki voittaa :)

[QUOTE="Vierailija";29263449]Minkä ikäisiä lapset ovat? Onnistuisiko osittainen hoitovapaa, eli tekisit 6 tuntista päivää/ olisit 4 pv viikosta töissä?

Älä ole miehen kanssa velvollisuudentunnosta. Jos et häntä ikävöi kahdenkaan viikon aikana, ei hän ole mielestäni oikea ihminen sinulle. Oikea mies on sellainen, jonka kanssa HALUAT jakaa arkesi, jota ikävöit hänen poissaollessaan, jonka kanssa asiat vaan loksahtavat paikoilleen. Nyt kuulostaa siltä, että haluat vain ns. kokonaisen perheen ilman sen kummempia tunteita miestä kohtaan.

Tuoreessa suhteissa ei kokemukseni mukaan edes toisen tavat usein häiritse, kun on niin ihastunut. Ne tulevat sitten vasta ajan kanssa. Jos nyt jo tuntuu, että mies ei ymmärrä asiassa jos toisessa, ei kuulosta hyvältä.

Ja tämä nyt ei varsinaisesti liity, mutta: en itse jaksaisi ikinä katsoa miestä, jonka pitää saada joka ilta katsoa 3 tuntia televisiota tai pelkästään lumityöt tuottavat vaikeuksia :D Kuulostaa passiiviselta ja laiskalta ihmiseltä,
Meillä mies tekee mielellään lumitöitä, muutenkin koko perhe mielellään touhutaan ja ulkoillaan, samalla tulee tehtyä noita pakollisia hommia ja vietettyä laatuaikaa perheen kanssa raikkaassa ulkoilmassa. Kaikki voittaa :)[/QUOTE]

Tässä oli todella hyviä pointteja. En tosin koskaan ole ikävöinyt ketään, eikä kukaan ole koskaan jakanut arkea kanssani, vaan olen aina ollut se vastuunkantaja. Tässä miehessä kiinnosti se, että hän on ahkera ja aktiivinen, mutta totuus on kuitenkin vähän paljastunut toisenlaiseksi, ainakin suhteessa minuun. En tiedä sitten paljonko minun täytyisi muuttua, koska saan joka puolelta palautetta, että suoritan liikaa ja elän sen kautta. Minulla kuitenkin on myös paljon tehtävää, enkä voi vain antaa olla.

Todennäköisesti tulet ikuisesti olemaan se, joka kantaa vastuun arjesta, oli sulla mies tai ei. Ihan vaan siksi, että sä otat sen roolin aina, ellet tietoisesti siitä pyri eroon.

Toiseksi, ainut mittari hyvinvoinnille on se, että sinä olet onnellinen ja lapsesi ovat onnellisia. Älä anna jonkun toisen painostaa sinua tekemään asioita, joihin et ole valmis. Äläkä kuuntele arvostelua kumppanilta, joka ei ole tehnyt mitään asioiden eteen, joista sinua arvostellaan.
Toteuta itseäsi. Opettele kuuntelemaan itseäsi. Opettele tekemään asioita, joita sinä haluat.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="vierailija";29263601]Aika surullista toisaalta, kun sanot, että pärjäät kaikessa yksin... sekö on sitten tarkoitus?[/QUOTE]

No ei *kyyneleitä* . Niin vain on ollut aina, jo lapsuudenkodissa. Sittemmin olen ollu parisuhteessa jopa kiitollisuudenvelasta niin oudolta kuin se kuulostaakin. Ei kukaan ole minua koskaan auttanut pyyteettömästi ja JOKA IKINEN KERTA, jos olen erehtynyt pyytämään apua, olen saanut saarnan siitä, kuinka jokaisen olisi järjestettävä elämänsä niin, että selviää siitä, kuinka vastuut on hoidettava, kuinka olen turhasta marisija jne. ja jos joku sitten on auttanut, olen varmasti kuullut sen, mistä kaikesta hän nyt sitten joutuu luopumaan auttaessaan.

Myös tämä mies tekee vähäisistä auttamisistaan numeron, auttamisista, joita hän on itse tarjonnut. Hän kertoo, mitä kaikkea muuta olisi täytynyt tehdä sinä aikana ja kuinka juuri sinä päivänä onkaan nukkunut huonosti. Kun sitten ehdotan, että järjestän asiat toisin, alkaa hän pommittaa sillä,kuinka väännän kaikesta jo sovitusta. Niissä tilanteissa olen ollut yhtä ymmällä kuin aikanaan narsistin kanssa, joka riiteli ihan itsekseen asioista, joita ei voinut mitenkään loogisesti selittää. Näitä tilanteita tosin on ollut vähän, koska minä kyllä hoidan.
Lisäksi mies on painottanut, etten minäkään auta häntä (esim. hänen teini-ikäisten lastensa harrastuksiin kuljettamisissa samaan aikaan kun omat lapseni eivät voi harrastaa tällä hetkellä mitään, kun en mitenkään repeä ajamaan enempää).

Kirjoittaminen avaa kyllä asioita itsellekin...

Oletko ajatellut, että kävisit jossain keskustelemassa (esim. perheasiainkeskus, kriisikeskus,mielenterveystoimisto, diakonia)
Olisi varmaan tärkeää, että saisit käydä asiasi kunnolla läpi ja toipua ja vahvistua rauhassa.

[QUOTE="a p";29263626]Myös tämä mies tekee vähäisistä auttamisistaan numeron, auttamisista, joita hän on itse tarjonnut. Hän kertoo, mitä kaikkea muuta olisi täytynyt tehdä sinä aikana ja kuinka juuri sinä päivänä onkaan nukkunut huonosti. Kun sitten ehdotan, että järjestän asiat toisin, alkaa hän pommittaa sillä,kuinka väännän kaikesta jo sovitusta.[/QUOTE]

Toimiva parisuhde ei missään tapauksessa ole tällainen. Varmasti pärjäät paremmin ilman miestä. Apua, karvat nousee pystyyn jo kun luenkin tuollaisesta. Sinun ei tarvitse sietää tuollaista!

[QUOTE="a p";29263626]No ei *kyyneleitä* . Niin vain on ollut aina, jo lapsuudenkodissa. Sittemmin olen ollu parisuhteessa jopa kiitollisuudenvelasta niin oudolta kuin se kuulostaakin. Ei kukaan ole minua koskaan auttanut pyyteettömästi ja JOKA IKINEN KERTA, jos olen erehtynyt pyytämään apua, olen saanut saarnan siitä, kuinka jokaisen olisi järjestettävä elämänsä niin, että selviää siitä, kuinka vastuut on hoidettava, kuinka olen turhasta marisija jne. ja jos joku sitten on auttanut, olen varmasti kuullut sen, mistä kaikesta hän nyt sitten joutuu luopumaan auttaessaan.

Myös tämä mies tekee vähäisistä auttamisistaan numeron, auttamisista, joita hän on itse tarjonnut. Hän kertoo, mitä kaikkea muuta olisi täytynyt tehdä sinä aikana ja kuinka juuri sinä päivänä onkaan nukkunut huonosti. Kun sitten ehdotan, että järjestän asiat toisin, alkaa hän pommittaa sillä,kuinka väännän kaikesta jo sovitusta. Niissä tilanteissa olen ollut yhtä ymmällä kuin aikanaan narsistin kanssa, joka riiteli ihan itsekseen asioista, joita ei voinut mitenkään loogisesti selittää. Näitä tilanteita tosin on ollut vähän, koska minä kyllä hoidan.
Lisäksi mies on painottanut, etten minäkään auta häntä (esim. hänen teini-ikäisten lastensa harrastuksiin kuljettamisissa samaan aikaan kun omat lapseni eivät voi harrastaa tällä hetkellä mitään, kun en mitenkään repeä ajamaan enempää).

Kirjoittaminen avaa kyllä asioita itsellekin...[/QUOTE]

Olen pahoillani, mutta luulen, että sinä valitset kumppaniksesi aivan vääränlaisia miehiä. Ei tuo hyvälle kuulosta. Ei normaalille, eikä tasapainoiselle suhteelle.

Mitä joku sanoi aiemmin yksin pärjäämisestä. Sehän on hienoa. Kaikkien pitääkin pärjätä yksin ja omillaan. Mielestäni siihen pitäisi pyrkiä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki tarvitsisi tehdä ja hoitaa yksin. Eikä sitä, etteikö apua voisi ottaa vastaan. Vaan sitä, että ihminen, joka tietää pärjäävänsä yksin ei ole koskaan niin riippuvainen toisista, että pitäisi lähellään vääristä syistä vääränlaisia ihmisiä.

Aina on ihanaa pärjätä yksin ja vielä ihanampaa on ottaa apua ja tukea vastaan toiselta, kun apu tulee oikeista syistä.

[QUOTE="vierailija";29263639]Oletko ajatellut, että kävisit jossain keskustelemassa (esim. perheasiainkeskus, kriisikeskus,mielenterveystoimisto, diakonia)
Olisi varmaan tärkeää, että saisit käydä asiasi kunnolla läpi ja toipua ja vahvistua rauhassa.[/QUOTE]

Olen käynyt ja käyn edelleen. Se on hieno, kannatteleva asia.

Mies on kuitenkin kaiken kaikkiaan kohdellut minua niin paljon paremmin kuin kukaan koskaan, hän on aivan eri universumista kuin edelliset, minkä vuoksi ehkä en osaa tunnistaa vääränlaisia asioita suhteessa. Täytyy muistaa, että aiemmat suhteeni ovat olleet aivan käsittämättömän vääristyneitä, eikä ollakseen toisessa universumissa tarkoita välttämättä samaa kuin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja piiiiiitkä viesti;29263295:
Mies ei auta minua arjessani, vaan vähättelee pyykkihuollon tarvetta, ihmettelee, kuinka en saa kolmen lapsen taloutta pysymään paremmassa järjestyksessä ja meinaa, ettei työnikään nyt niin kummoista ole, etteikö siitä selviäisi. Hänelle toisaalta on raskasta, jos on niin paljon hommia, ettei pysty iltaisin katsomaan kolmea tuntia televisiota tai jos täytyy tehdä lumitöitä. Hänelle on myös raskasta ajaa autolla 40 minuuttia päivässä, kun minä ajelen kaksi tuntia vähintään.

Tuon kultakimpaleenko haluat väkisin arkeasi hankaloittamaan?

Anteeksi nyt suoruuteni, mutta teidän uusperheenne ei millään voi toimia jos toinen on noin laiska ja saamaton. Se vasta vaatii luovimista ja joustoa, ahkeruutta ja paskahommien tekoa.

Sä et tarvitse enää neljättä huollettavaa lasta kotiisi, käske miehen ryhdistäytyä, hankkia töitä ja sitten vuoden päästä katsotte sitä yhdessäoloa ja yhteenmuuttoa.

Sinä vaikutat kyllä energiseltä ja saat asiat pyörimään. Mies on selvästi liian vetelä ja aika nuijakin, kun esittää tuollaisia kommentteja. Liian kiltti olet ja itsekin syyllistyn samaan. Vaikka sanonkin suoraan miesystävän arvostellessa, että ei tarvitse puuttua asioihini minun kotonani, hänellä on oma koti. Niin ei muista seuraavalla kerralla taaskaan. Olenkin oppinut viihtymään hyvin yksin (ilman miestä) ja arvostan omaa aikaani. Katson sitten vaikka salkkareita tai palstailen täällä, molemmista ole kuullut arvostelua, ei sitä kukaan elämäänsä toisia varten elä. No lapset tietenkin ensin mutta tuollaiset miehentoljakkeet saa pysyä ihan hiljaa :)

Sun arkeshan toimii täydellisesti, ilman sitä nassuttavaa ja valittavaa marttyyrimiestä?!

Lemppaa moinen, keskity nyt ihan perushommiin, lapset, pyykit oma toipuminen ja hops, jossain vaiheessa sä löydät vierelles toisen AIKUISEN, joka astuu sun arkeen avuksi niin, ettet edes pidä sitä "apuna" vaan tavallisena arkena. Hyvässä suhteessa pestään sen pyykit kenellä niitä sattuu olemaan ja huolletaan sen auto jonka auto on huollon tarpeessa ilman mitään ihme vinkumisia...

Sun arkeshan toimii täydellisesti, ilman sitä nassuttavaa ja valittavaa marttyyrimiestä?!

Lemppaa moinen, keskity nyt ihan perushommiin, lapset, pyykit oma toipuminen ja hops, jossain vaiheessa sä löydät vierelles toisen AIKUISEN, joka astuu sun arkeen avuksi niin, ettet edes pidä sitä "apuna" vaan tavallisena arkena. Hyvässä suhteessa pestään sen pyykit kenellä niitä sattuu olemaan ja huolletaan sen auto jonka auto on huollon tarpeessa ilman mitään ihme vinkumisia...

Olet varmastikin oikeassa. Tässä suhteessa hoidetaan miehen kotia, miehen autoa, miehen yksinäisyyttä silloin, kun mulla harvoin on lapsivapaata. Minun kotonani ei olla puuhasteltu kahdestaan koskaan. Minulla saavat jäädä katastrofit hoitamatta (sellaisia sattuu vanhassa talossa), katto voi vuotaa tai putken liitos. Minä hoidan ne kyllä, mutta huomaamatta ja ilman, että ne vievät ylimääräistä aikaa. Auto-ongelmissa joskus olen tarvinnut miehen apua, koska olen autottomana kaukana julkisesta liikenteestä aika heikoilla, mutta niistäkin menetetyistä tunneista ja työpäivistä (ehkä kaksi) olen kuullut senkin edestä. Pitäisi miehen mukaan ostaa uusi auto, niin ei olisi autoylläreitä...

Yhteistyössä