Minulla on pieni ongelma!Askosta!

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
eli me ostimme 2kk sitten sohvapöytä ja just luin pakkauksessa kun se on keittiössä odotamassa asuntoa,niin luin että se on tehty kiinassa :/ :/ Vitsi!! :/ Mitä te ajattelette onko turvallista ostaa askosta vaikka jos se on kiinasta? :/ Mä lulin että suurin osa kotimaista on sielä ja toi sohvanpöydän hintakin ei ollut mikään pieni :/

Mikä sulla on kiinaa vastaan?
Alappa tekemään ihan itse niin on ainakin täällä tehtyä.
Suomessa tekeminen on kallista. Osa noista tuotteista tehdään vielä kotimaassa, mutta ei täällä kannata juurikaan mitään enää tehdä.

Nykyään melkein kaikki tulee kiinasta ja yleensäkin kaukomaista tai virosta tai muusta maasta jossa saadaan tehtyä halvalla tuotteita.
Ostat sitten vaatteita tai kodinkoneita tai huonekaluja. Muualta tulevat.
Suomessa palkkakustannukset ovat niin suuret että yritysten ei kannata teettää tuotteitaan täällä ja jos tekevät niin hinnat ovat niin korkeat, että harvalla on varaa niitä enää sen jälkeen ostaa.

Mutta jos haluat 100% suomessa tehtyjä huonekaluja niin niitä löytyy kyllä, mutta hinta on aivan eri kuin se hinta mitä nyt siitä pöydästäsi maksoit.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Nykyään melkein kaikki tulee kiinasta ja yleensäkin kaukomaista tai virosta tai muusta maasta jossa saadaan tehtyä halvalla tuotteita.
Ostat sitten vaatteita tai kodinkoneita tai huonekaluja. Muualta tulevat.
Suomessa palkkakustannukset ovat niin suuret että yritysten ei kannata teettää tuotteitaan täällä ja jos tekevät niin hinnat ovat niin korkeat, että harvalla on varaa niitä enää sen jälkeen ostaa.

Mutta jos haluat 100% suomessa tehtyjä huonekaluja niin niitä löytyy kyllä, mutta hinta on aivan eri kuin se hinta mitä nyt siitä pöydästäsi maksoit.
hinta oli 269

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mutta eikö on paljon kemikaaleja jos on kiinasta? :ashamed:

Kyllähän tavarassa on EU määräykset mitä saa tai ei saa sisältää ihan turvallisuuden takia. Niitä testataan ja jos sitten jotain vielä löytyy niin tuotteet vedetään markkinoista ja kuluttajille tiedotetaan. Aika harvoin joudutaan markkinoilta vetämään siihen nähden paljonko tavaraa myydään.

Yhteistyössä