Minulla on PCO, mutta sain vihdoin tikutettua ovulaation. Onko tämä kuitenkaan puoli voittoa?

Minulla on todettu PCO. Toteamisen jälkeen ostin nipun ovulaatiotestejä, koska epäilin tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan. Seuraavat kuukautiset jäivät välistä ja nyt kahden kuukaudet tikuttamisen jälkeen eilen bongasin tikun mukaan rehellisen ovulaation. Aiemmin testi on näyttänyt negaa, välillä on käynyt aavistuksen myös ovulaatioviivaa esillä, mutta erittäin hentona.

Näyttäisi siis, että ovulaatio tapahtuu ainakin joskus. Mitä muita ongelmia tuo PCO voi tuoda raskautumiseen? Onko ovulaation tapahtuminen vielä ollenkaan hyvä merkki, onko esim. tyypillistä, että luteaalivaihe on PCO:laisilla liian lyhyt tms, ettei raskautta kuitenkaan tapahdu monestikaan ilman apuja?

 
Moikka,
Mulla myös pco, oon lukenu että joillakin pcolaisilla on todettu että ovistikut näyttäis plussaa koko kierron ajan. siksi ne ei olis luotettavia. Lämpöjen mittaamisella on kuulemma saatu hyviä tuloksia ja sitten tietty se ultraaminen,tosin sekään ei takaa että munasolu irtoais vaikka se kasvaisikin. mulla juuri tätä irtoamisongelmaa ja sit jos irtoaa niin vain hipaisee eikä kiinnity kunnolla ja niitä kemiallisia raskauksia sitten tulee. Mulla kyllä toimii tikut, alan yleensä tikuttamaan siinä kp10 paikkeilla ja jatkan sinne kp20 asti, aina mulla on hailu haamu sillä välillä tikussa mutta kun ovis on niin eron huomaa selkeästi, viivat on joko yhtä tummat tai sitten toinen viiva on vahvempi. Mulla on ollu joskus niin että sain ovisplussan vasta kp23-24 ja sitten menkat alkoi jo kp30, eli liian lyhyt oli tuo aika. Nykyään mun kierto tahtoo vaan pidentyä ja 60 päivää ei oo ollenkaan ihmetys. Nyt oon syöny ekan primolut kuurin ja kohta aletaan syömään lugeja joten saa nähdä mitä tapahtuu mun kierrolle. Mun kierto meni sekaisn sen jälkeen kun aloin metforminia syömään.
 
Onnea Sappi ja pidetään peukkuja että plussa jatkuu! :)

Käsittääkseni vaikka on pco niin voi ovuloida normaalisti, vaikkakaan se ei tapahdu ehkä läheskään joka kuukausi. Silloin kun se tapahtuu, niin mielestäni yhtä hyvät mahikset on raskautua kuin ilman pco:ta. Itselläni nyt toinen yrityksessä ja ensimmäinen raskaus alkoi terolutin avulla. Nyt uuden yrityksen myötä vasta on ultrattu ja todettu toisessa munasarjassa pco-tyyppisyyttä. Tämä siis selittänee sen, etten ole koskaan saanut plussaa ovistestiin, epäsäännöllisine kiertoineni. Luulin, että ensimmäinen ylläriplussa oli terolutin ansiota, mutta voi sittenkin olla niin, että terolutilla ei ollutkaan osuutta asiaan, vaan satuin vain ovuloimaan suotuisalla hetkellä normaalisti.

Nyt mennään ekaa clomikuuria ja huomenna on seurantaultra. Jännittävää, tapahtuuko ovis clomeilla! Tsemppiä kaikille yritykseen :)
 

Yhteistyössä