Minulla on ongelma

Taevahan Tosi

Aktiivinen jäsen
28.01.2008
11 227
2
38
Kertokaa joku miten saada kasvojen iho rauhoittumaan siis minun iho on aina finneillä ja tulehtunut ja vaikka mitä :'( Onko ainut keino painua lääkäriin jotta tämän sais jotenkin kuntoon ettei aina tarttis lähteä ulos paperipussi päässä. Voiko kosmetologi saada tämän rauhottumaan tai voiko apteekista löytyä jotain mikä tämän rauhottas. Siis kaikki keinot peliin ja kertokaa viisaammat miten saan tämän rauhottumaan. Nyt olen käyttänyt nivean jotain puhdistavaa juttua, mutta ei tästä tule mitään :'(

säännölliset käynnit kosmetologilla joka kattoo just sulle sopivat ihonpuhdistus-tuotteet.Niiden säännöllinen käyttö ja syväpuhdistus kerran viikossa esim. kuorimalla.
tietenkin jos ei nääkään auta niin sit lääkäriin joka määrää aknen hoitoon sopivat lääkkeet.
tsemppiä, kyllä se siitä!

muoks.kaupan tuotteet on harvoin hyviä ongelma iholle.Itekään en voi mitään kaupan tuotteita käyttää kun on kans sellanen iho et helposti tulee näppyjä.
Vaikka se kosmetologin puhdistusaine saattaa maksaa reilusti niin kestää kyllä kauan ja mulle ainakin on täysin rahansa arvoisia ettei tarvii päätään puskaan tunkee...

Saattaa ihotautilääkäri olla ainoa mikä toimii. Etsi lähin ihotautilääkäri ja varaa aika. Minua se auttoi aikanaan. Sain lievän aknen keltarauhashormonista :ashamed: ja kyllä otti pattiin. Söin kuurin ja olin tyytyväinen tulokseen.. jopa mustapäät lähti alkuun pois :-D! Ei ollut haittavaikutuksia.

Itse suosittelisin kyllä ihan ensimmäiseksi käyntiä ihotautilääkärillä, jos ihossa on tulehduspesäkkeitä. Aikuisiän akne EI parane kalliilla kosmetologikäynneillä, vaikka iho saattaisi rauhoittuakin, se ei PARANE. Ihotautilääkäriltä on mahdollisuus saada esim. isotretinoiinia, jota pitää käyttää pitkään, mutta iho on todella upeassa kunnossa pitkään kuurin loputtuakin.

täällä ainakin ihon syväpuhdistus on n. 50-60e.viimeks kun ostin puhdistusvaahdon+kasvoveden+rasvan, tuli paketille hintaa 70e...mut kestää tosiaan puolkin vuotta.Ja ihonpuhdistuksessa käyn 2krt/vuosi.Aluks kyllä kävin useemmin kun oli kauheen tulehtunu naama niin tehtiin rauhoittavia hoitoja ym...
vinkkinä et kosmetologeilla on usein tarjouksia ihonhoidoista, kannattaa sillon mennä :)
ja niinkun muutkin on laittanut niin toki sinne ihotautilääkärille kannattaa mennä jos ei ota talttuakseen, mut mulla ainakin noi riittää, on vaan sellanen iho, ei siis varsinaisesti mitään aknee.

Lääkäri + lääkkeet.. varmaan menee .. hmm alta satanen.. Mutta on se sen arvoista. Oikeasti on. Kosmetologi ei voi aknelle tai kovan luokan finneille mitään. Ei ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Aknehan on sitä kun iho tulehtuu ja ei ole reikää mistä lika tulisi ulos..

täällä toinen ikänsä finneistä kärsinyt. Ja kaikki rahansa erilaisiin purkkeihin laittanut... Oma neuvo: molemmat ovat hyväksi, leskuri ja kosmetologi. Näkemättä paha sanoa, jos on oilein finnejä eikä pelkkiä mustapäitä, niin ensin lekuriin, miellusti ihan ihotautilääkäriin. JOs mustapäät valloillaan niin sitten ensin kosmetologi.

Vichy ei mulla ainakaan vie finnejä. Mutta totta on että kannattaa käyttää hajusteettomia voiteita kasvoihin ja apteekin tuotteet tuntuu hyvältä ongelmaiholla :heart: Vichy (esim) on hyvä siihen.

Juu apteekin rasvoja olen nyt käyttänyt mutta kun se ei itse ongelmaa poista mutta pitää ihon kosteana kun meinaa olla aika kuiva iho ajoittain (mutta silti näitä hemmetin finnejä ilmaantuu myötäinsä :headwall: )

Dermalogican tuotteilla täällä iho pysyy kunnossa.Minullakin ottaa hertsiä iho milloin mistäkin.Mutta nuo toimii.
Halvimmaksi tulee kun käyt siellä kosmetologilla ja neuvoo sulle sopivan tuotteen.Kalliiks tulee kun kaikkea kokeilee mitä täällä ehdotetaan :/

No minä alan olla niin epätoivoinen että kokeilen kaikkea. Taidan mennä sinne lääkäriin ensin kun tuo iho on ollut aina vähän ongelmallinen niin jospa se korjautus ja painun sitten kysymään kosmetologin mielipiteen kohdan olen sen lääkäri jutun kavunnut läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Juu apteekin rasvoja olen nyt käyttänyt mutta kun se ei itse ongelmaa poista mutta pitää ihon kosteana kun meinaa olla aika kuiva iho ajoittain (mutta silti näitä hemmetin finnejä ilmaantuu myötäinsä :headwall: )

Se on niin sisäsyntyistä. Olen minäkin kaikki kosmetologien kikat kokeillut ja ei kyllä mikään toimi. Nykyään käyn kosmetologilla enää vain hemmottelussa ja kuulastamassa iho mutta oikeat iho-ongelmat jätän ihotautien ammattilaiselle eli lääkärille. Niin ja että kerran käy lääkärillä niin ei tule kovin kalliiksi.
Lääke mitä käytin oli nimeltään Aposyclin ja vaikuttava aine tetrasyclini. Meniköhän ceet oikein.. mutta anyway.. tuo Aposyclini ei ole niin vahva kuin munuaista rasittava "ns. hevoskuuri" joka kestää puoli vuotta, sen lääkkeen nimeä en edes muista ja sitä annetaan pahaan akneen.

Mustapäistä ja lievästä aknesta tulleita arpia hoidin keltavalohoidolla ja hoidan vast edeskin :heart: :heart: Se tasoittaa myös ihon väriä lopullisesti kunnes taas ikä vanhentaa ja värittää uudelleen.

Minulla oli jatkuva finniongelma vielä yli 30 -vuotiaana ja kalliita lääkekuureja ja -voiteita tuli kokeiltua ihan turhaan. Kunnes keksin ryhtyä syömään sinkkitabletteja.Purkin löytää apteekista alle 10 eurolla ja sillä pärjää pitkään. Ota niitä ihan ohjeen mukaan päivittäin. Itse olen ottanut max 2 tbl päivä, jos esim. näyttää näppylä ilmaantuvan. Kallit voiteetkin jäivät samantien - jo useita vuosia sekaihoni voide on ollut apteekin bebanthol kevytvoide. No ikärypyille en mitään voi, mutta ainakin minulla sinkki toimi. Tiedoksi, että sinkkiä käytetään erityisesti palovammojen hoidossa, koska sinkki tukee ihon uudistumista. Jos sinkki tehoaa, niin laita tänne viestiä. Itse olen markkinoinut täysin pyytettömästi tuotetta tutuilleni - useimmiten on auttanut, mutta ei kaikkia. Niin ja iho kannattaa puhdistaa kevyesti päivittäin joka tapauksessa ja tehdä ihollesi sopivilla aineilla kuorinta kerran viikossa.

Yhteistyössä