Minulla on 3 tyttöä 9v, 5v ja 3v ja kaikki ovat aika kiintyneitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galilei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galilei

Vieras
äitiin. Siis halailevat ja monta kertaa päivässä katsovat rakastavasti ja sanovat "ihana äiti" "äiti on niin ihana" "maailman paras äiti" jne. Halailevat, suukottelevat ja silittelevät jne.

Ja nuorimmainen varsinkin tahtois mielellään olla koko ajan äidin kanssa. Ja ruokapöydässä tytöt usein kinaavat kuka saa istua äidin vieressä ja kuka nyt sitten näkee äidin parhaiten jne.

Nyt oon ruvennu miettimään et onko tuo enää ollenkaan normaalia? :D
On äiti siis myös tyhmä ja ärsyttävä eikä ymmärrä mitään mutta pääasiassa siis tuollaista "lällyä" :D

Itse en nimittäin koe omaa äitiäni kohtaan mitään tuollaisia tunteita. Enkä ole ikinä tuntenutkaan. En ikinä ole tuntenut erityisesti rakastavani äitiäni enkä halua halata tai muutenkaan sanoa mitään rakkaudesta tai osoittaa sitä mitenkään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
äitiin. Siis halailevat ja monta kertaa päivässä katsovat rakastavasti ja sanovat "ihana äiti" "äiti on niin ihana" "maailman paras äiti" jne. Halailevat, suukottelevat ja silittelevät jne.

Ja nuorimmainen varsinkin tahtois mielellään olla koko ajan äidin kanssa. Ja ruokapöydässä tytöt usein kinaavat kuka saa istua äidin vieressä ja kuka nyt sitten näkee äidin parhaiten jne.

Nyt oon ruvennu miettimään et onko tuo enää ollenkaan normaalia? :D
On äiti siis myös tyhmä ja ärsyttävä eikä ymmärrä mitään mutta pääasiassa siis tuollaista "lällyä" :D

Itse en nimittäin koe omaa äitiäni kohtaan mitään tuollaisia tunteita. Enkä ole ikinä tuntenutkaan. En ikinä ole tuntenut erityisesti rakastavani äitiäni enkä halua halata tai muutenkaan sanoa mitään rakkaudesta tai osoittaa sitä mitenkään.

Mun kaikki lapset, kaksi tyttöä ja poika, ovat tuollaisia. Eivät tosin vain minua kohtaan vain myös isäänsä ja isovanhempiaan kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No meilläkin myös anoppi saa välillä tuollaisia. Oma äitini harvemmin. Isä myös. Mutta ei kyllä ihan niin paljon kuin äiti.
Välillä tuntuu että kylven halien ja hellyyden yltäkylläisyydessä :D

Ja tämä on siis tottakai ihanaa. En sitä sano. Mutta hämmästyin kun itse en tosiaan edes pienenä lapsena ole halunnut halia äitiäni eikä äiti ole koskaan mitään lämpimiä ajatuksia minussa aiheuttanut. Nykyäänkin jos sanoo esim. minun lapsiani ihaniksi niin tulee lähinnä vaan ällöreaktio. Se ei vaan sovi sille ihmiselle yhtään.

*sulaa*

Ihania tytteleitä. :heart:

Meilläkin sama meno. Sisarukset kilpailevat tosin mistä milloinkin.:heart:

Meillä tunteet tuodaan reippaasti esiin, toista oli minun lapsuudessa. Isän kanssa juteltiin säästä etc.

*sulaa*

Ihania tytteleitä. :heart:

Meilläkin sama meno. Sisarukset kilpailevat tosin mistä milloinkin.:heart:

Meillä tunteet tuodaan reippaasti esiin, toista oli minun lapsuudessa. Isän kanssa juteltiin säästä etc.

Tämä minuakin nyt hämmentää. Mies on opettanut minut jo aikoinaan halailemaan, kertomaan tunteista jne. Se ei ole ollut minulle koskaan luonnollista. Mutta kyllä noita omia lapsia ja miestä on vuosien varrella tullu melkoisesti halailtua ja kerrottua miten kamalasti rakastankaan.

Isäni oli harvoin kotona kun olin lapsi mutta hänestä kuitenkin olen aina tiennyt että välittää vaikka ei sitä koskaan sanokaan.
Äitini kanssa välit on jotenkin todella todella oudot. En ole koskaan tuntenut suurta rakkautta tai kiintymystä äitiini tai äidin puolen sukuun. Enemmän isääni ja isän puolen sukuun. Vaikka äidin ja veljien kanssa melkein lapsuuteni vietinkin.
Silti nykyään tullaan toimeen ihan hyvin, silti jotenkin kaverina tms. ja ärsyynnynkin hänestä helposti. Ei mitenkään läheisiä välejä ole edelleenkään.