Minulla on 12 lasta. Kysy jotain!

• Viestiketjun aloittaja iiris
  • Ensimmäinen viesti
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja iiris:
En ole sanonut, etteivätkö he osaa riippumatta sukupuolesta, mutta olen ajatellut sen sujuvan tytöiltä paremmin.
Jep jep, näilllä ajatuksilla sitä juuri kasvatetaan taas yhtä sukupolvea jossa miehet eivät "osaa" olla lasten kanssa tai tehdä kotihommia. Ei kai niitä opi, jos ei opeteta eikä oleteta että osataan.

Hei
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Onko sulla ollut keskenmenoja? Mulla on ollut neljä, ja lapsia on 9. Eli ilman keskenmenoja mulla olisi siis 13 lasta! En ole lestadiolainen.
haloo jos km ei olisi tullut niin olisitteko siltikin olleet vaan ilman ehkäsyä? kerran ette oo lestoja!
Löysinpä tään vanhan ketjun,johon olen kirjoitellut.
Vastaus kysymykseen: Kyllä olemme olleet ilman ehkäisyä yhäkin, ja tuon kirjoittamisen jälkeen mulla on ollut 2 keskenmenoa, eli 6 nyt yhteensä. Kyllä harmittaa, olisin halunnut vielä lisää lapsia.

Sofia
Kuusi keskenmenoa? Otan osaa... Se on itselleni ollut elämäni kovimpia kokemuksia, suru joka ei tunnu edes ajankaan kanssa häviävän.

Oletko saanut apua ja terapiaa keskenmenotapauksissa?

Hei
Alkuperäinen kirjoittaja Sofia:
Kuusi keskenmenoa? Otan osaa... Se on itselleni ollut elämäni kovimpia kokemuksia, suru joka ei tunnu edes ajankaan kanssa häviävän.

Oletko saanut apua ja terapiaa keskenmenotapauksissa?
Kiitos! Onhan ne kovia kokemuksia olleet, terapiaa en sen ihmeemmin ole saanut, enkä hakenutkaan.
Suru yhden km:n kohdalla oli tosi kova, tapahtui viikolla 16. Ja yksi oli tosi rankka, meinasin kuolla. Sen jälkeen olikin ihan "normaali" km, sitä en osannut edes surra... Olen kai jo niin turtunut.

Yhden mummi
Miten itse koet sen että elinympäristömme on vakavassa vaarassa erityisesti länsimaissa kuluttamisemme takia ja uusien ikäluokkien kasvava kulutus entisetään pahentaa tilannetta lähitulevaisuudessa.

Jos kaikki eläisivät kuten me suomalaiset, tarvittaisiin kaksi ja puoli maapalloa... ja jos kaikki perheet maailmassa hankkisivat 12 lasta, jotka myös selviytyvät aikuiseksi saakka, ravinto ja vesi loppuisivat. Kehitysmaissakaan eivät noin suuret perheet ole tavallisia.

Koetko että meidän pitäisi myös teollisuusmaissa vapaaehtoisesti tai lainsäädännöllä pienentää perhekokoa, tulevien sukupolvien tähden?

Kohtuullisuuden ystävä
Taisi mennä sanattomaksi?

Kyllä se niin on että myös rikkaissa maissa täytyy rajoittaa kuluttamista ja uusien kuluttajien synnyttämistä. Miksi emme voi tyytyä tässäkin asiassa kohtuullisuuteen?

http://freepathways.wordpress.com/2009/11/04/uudet-kymmenen-kaskya/

Yhteistyössä