Minulla ei ole ystävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Suruissani tässä istun ja mietin asioita. Miksi ystävät jättävät ja unohtavat? Miksi ihminen erakoituu muusta maailmasta lasten syntymän myötä?Sillonhan niitä ystäviä juuri tarvisi, apua, juttuseuraa, tukea. omakohtasesti on käyny niin ikävästi että olin nuori kun ensimmäisen lapsen sain ja silloiset ystävät ei ymmärtäneet mun valintaa perustaa perhe, vaan tuomitsivat ja jättivät. Muutamaan ystävään olen yrittäny pitää yhteyttä kynsin ja hampain. Vaikeaa se kyllä on, kun ollaan ihan ku eri planeetalta. Elämäntilanteet ovat niin täysin erinlaiset, että nykyään ei meinaa edes yhteisiä mielenkiinnon kohteita löytyä.

Vuosien saatossa on matkanvarrelle jäänyt yksi jos toinenkin ihminen, koska arvomaailmamme ovat olleet ihan täydellisen erilaiset. Vuosia olin se kiltti joka antoi aina lopulta periksi. Juuri se joka painoi villaisella kaikki loukkaukset, eikä koskaan sanonut suoraan asioita. Pelkäsin että jos sanon mielipiteeni, asiasta loukkaannutaan ja taas minut jätetään.

Jostain kuitenkin sain voimaa siihen että uskalsin tuoda omat mielipiteeni esille, tarkoitukseni ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut tuomita. Todeta vain, että asioista voi ajatella myös toisin. Siinähän sitten kävi juuri niin kuin olin pelännyt, ihmiset suuttuivat eriävistä ajatuksistani ja ottivat ne henkilökohtaisina hyökkäyksinä.

Aluksi sovittelin vanhaan tapaan ja jopa peruinkin sanomisiani jotta en jäisi yksin.

Säälittävää, vai mitä. Mutta sitä on valmis tekemään melkeimpä mitä tahansa että sinut hyväksytään ja olet osa yhteisöä.

Sitten minä päätin että nyt tämä mielistely saa loppua ja siihen loppui todella moni tuttavuus. Osaa pidin ystävinä, osaa kavereina, mutta osottautuivatkin vain joksikin. En tiedä miksi?

Onko sii ainoa tapa saada ihmiset pysymään luonasi ja ystävinä vain se että teet kuten hekin tekevät ja ajattelet asioista samanlailla kuin muutkin?

Onko kenelläkään reseptiä? Kenenkään kynnysmatoksi en kuitenkaan enää suostu!

:hug:
Ensinnäkin jos olet joutunut mielistelemään ystäviäsi voit miettiä uudelleen ovatko ne sitä sinulle edes olleet jos ovat mielensä pahoittaneet eivätkä suostuneet hyppäämään sinun kenkiisi!

Minä olen monet taistelut omieni kanssa taistellut, koska koin niin että minä olen se joka ottaa yhteyttä ja minä olen se joka tulen kylään ym.. ja he olivat samaa mieltä paitsi että täysin käänteisesti... no, nyt olen siinä tilanteessa että itselläni pieni tyttö vauva ja elämäntilanne täysin eri kuin heillä. Kaipaan toki heitä, mutta tosiaan tuntuvat olevan eri planeetalta nykyään. Eivät he jaksa kuunnella mun äiti/lapsi puheita, musta mistä muustakaan puhuisin kun arkeni nyt vain on sitä täynnä =)

Ehkä olisi itselläni aika rohkaista itseäni ja "etsiä" uusia ystäviä...

Hei vieraana. Saman kaavan mukaan olen minäkin mennyt aika usein. Uusia ystäviä on vaikea löytää. Olen omasta mielestäni kuitenkin tavallinen, rehellinen ihminen. Ihan fiksu ja järkevä. En oikein tiedä mitä tekisin.

En tiedä olenko minä muuttunut vai mitä ja miksi, mutta ihan lyhyen ajan sisällä pari vanhaa ystävää vain jätti vastaamatta yhteydenottopyyntöihini.

Voin vain arvailla syitä, että miksi. Mutta en tiedä.

Näin kävi aiemminkin, noin kymmenkunta vuotta sitten. Kaksi hyvää ystävää yhtäkkiä jättivät vastaamatta eivätkä ottaneet enää yhteyttä.

Molemmissa tapauksissa ystävät ovat asuneet eri paikkakunnilla, kun minä muutin.

Olettamus on, että miksi lopettivat ystävyyden, mutta en ole varma.

Edelleen surettaa, mutta enemmänkin se, etten tiedä syytä, miksi ovat katkaisseet välit. Mielestäni en ole loukannut tms.

Minulla on nyt yksi hyvä ystävä, joka tosin asuu toisella paikkakunnalla hänkin, kun muutti täältä pois.

Muita ystäviä ei ole. Hoitovapaallä kävin kaikenmaailman äiti-lapsi-kerhoissa mutta ei sieltä mitään pysyvää tai syvempää taskuun tarttunut, vaikka omasta mielestä olen tasapainoinen, avoin, puhelias. Joku vika minussa siis on. Tämän kaksplussankaan kautta ei ole löytynyt live-kaveria, muutama sähköpostikamu sentään.

Enää en murehdi. Kun ei niin ei sitten.

aivan... ei ystäviä ja aika yksinäinen olen myös minä... olen vl siis vanhoillislestadiolainen ja uskoni on minulle tosi tärkeä mutta en ymmärrä missä ne ystävät ovat. On minulla yks hyvä ystävä joka kylläki asuu eri paikkakunnalla kuin minä...

niin monesti tunnen itseni täysin yksinäiseksi eikä oikein elämänhalua meinaa löytyä mutta onneks on tuo pienokainen ja mies jotka ovat minulle kuitenki kaikki kaikessa..

jos joku haluaa niin mailaa happy78@jippii.fi

Hei,

Minusta myös tuntuu siltä, ettei ole yhtään kunnon ystävää. Muutama kaveri ja tuttu kyllä on, mutta todellinen sydänystävä uupuu. Nyt äitiyslomani aikana olen tutustunut pariin pienen lapsen äitiin, mutta onko sitten minussa vai missä vika niin hyvin pinnalliseksi on jäänyt.

Minulle saa laittaa y-viestiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 18:11 Räiväliisa kirjoitti:
Hei,

Minusta myös tuntuu siltä, ettei ole yhtään kunnon ystävää. Muutama kaveri ja tuttu kyllä on, mutta todellinen sydänystävä uupuu. Nyt äitiyslomani aikana olen tutustunut pariin pienen lapsen äitiin, mutta onko sitten minussa vai missä vika niin hyvin pinnalliseksi on jäänyt.

Oletko mistä päin pohjanmaata??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 22:14 mie vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 18:11 Räiväliisa kirjoitti:
Hei,

Oletko mistä päin pohjanmaata??

Vaasan keskustaan noin 5km ;) Entä itse?

Yhteistyössä