Minua kiellettiin ottamasta itkevää lasta syliini (päiväkotiharjoittelijan kokemus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemus tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisäksi vielä lisään, että koskaan en ole missään työssä saanut niin huonoa perehdytystä tai vastaanottoa kuin päiväkodissa! Taukohuoneessa vakkarit puhuvat vain omia tai talon sisäisiä asioita, uuteen ihmiseen ei kukaan kiinnitä huomiota. Tympeempää ilmapiiriä en ole missään muualla nähnyt! Positiivista palautetta ei tule juuri lainkaan ja välillä takerrutaan kummallisiin pikkuasioihin. Lisäksi eräs hoitaja tuntuu olevan sitä enemmän suu mutrulla, mitä enemmän lapset minua lähestyy ja lähelläni viihtyy. Katsoo kuin haukka ja mitään positiivista ei voi sanoa kirveelläkään, jos saan esim. jonkun lapsen nauramaan. Joskus jos olen antanut lapsille jonkun lelun, mistä ovat innostuneet, niin on tullut ja siepannut sen pois, koska ei muka sovellu sen ikäisille lapsille. Kas kun niiden muiden hoitajien mielestä asia ei ole noin.

[QUOTE="tyttö";26307917]Lisäksi vielä lisään, että koskaan en ole missään työssä saanut niin huonoa perehdytystä tai vastaanottoa kuin päiväkodissa! Taukohuoneessa vakkarit puhuvat vain omia tai talon sisäisiä asioita, uuteen ihmiseen ei kukaan kiinnitä huomiota. Tympeempää ilmapiiriä en ole missään muualla nähnyt! Positiivista palautetta ei tule juuri lainkaan ja välillä takerrutaan kummallisiin pikkuasioihin. Lisäksi eräs hoitaja tuntuu olevan sitä enemmän suu mutrulla, mitä enemmän lapset minua lähestyy ja lähelläni viihtyy. Katsoo kuin haukka ja mitään positiivista ei voi sanoa kirveelläkään, jos saan esim. jonkun lapsen nauramaan. Joskus jos olen antanut lapsille jonkun lelun, mistä ovat innostuneet, niin on tullut ja siepannut sen pois, koska ei muka sovellu sen ikäisille lapsille. Kas kun niiden muiden hoitajien mielestä asia ei ole noin.[/QUOTE]

Valitettavasti noita hoitajia löytyy :( tietysti niitä löytyy kaikista ammattiryhmistä. Ja on myös hirmu talokohtaista, on taloja joissa vallitsee huono ilmapiiri kaikessa, ja taloja joissa on huippuhyvä ilmapiiri ja yhteenpuhaltamisen hiili.

Samanlaisia kokemuksia omiltakin harjoittelu ajoilta. Samoin muilla oli vastaavia kokemuksia, kun koulussa purettiin harjoitteluja ryhmässä. Siksi en omaa lastani myöskään vie päiväkotiin enkä kyllä mene sinne töihinkään, kamala työ ympäristö. Pari vuotta tein pph:n työtä. Rankkaa, mutta tykkäsin. Nyt hoidan omaa 3v:ksi kotona.

Itse olen ollut töissä PK:ssa ryhmäapulaisena. Oli hyvä PK, hoitajat halasivat ja pitivät sylissä minkä ehtivät. Mutta koska lapsia oli ihan liikaa/hoitaja päätin etten ikinä laita omiani PK:iin. Työskentelinkin sitten itse PPH:na kun lapset oli pieniä, ja musta oli ihana kun hoitolapset tuli syliin =) Yleensä aina touhusin jompikumpi pienemmistä hoitolapsista kantoliinassa lonkalla, kumpikin vuorollaan, kun olivat molemmat syliluutia... Ja välillä istuttiin koko sakki sohvalla ja esim. luettiin satua, kaksi noin vuoden vanhaa molemmilla polvilla ja isommat siinä ihan vieressä, mä nautin niistä vuosista...

Samasta syystä eräs tuttuni lopetti työskentelyn tavallisessa päiväkodissa ja haki & sai paikan avoimesta päiväkodista. Onneksi oman tyttäreni päiväkodissa on ihana henkilökunta. Surettaa vain, ettei nuorempi tyttäreni päässyt samaan :(

Yhteistyössä