Minua aina naurattaa sellaiset nimet sisaruksilla, joissa ei ole mitään yhteistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minua hieman häiritsee(ei huvita), jos sisaruksilla on liian samanlaiset nimet. Esim siskokset joilla ikäeroa alle 1v ja nimet Jenna ja Jenni. Ehkä olen vain typerä, mutta minulla tuppaa menemään sekaisin kumpi on kumpi :)
Toisaalta kuulostaa hassulta, jos toisella lapsella on joku ulkomainen nimi ja toisella supisuomalainen. Esimerkiksi nyt, vaikka Michael ja Pekka.
Pääsääntöisesti kuitenkin mielestäni kaikki nimet sopivat yhteen, vaikka kirjaimia olisikin eri määrä ja alkukirjainkaan ei olisi sama. Tässäkin ketjussa oli esimerkkinä monta nimiparia, joissa en huomannut mitään "epäsopua"

Meidän pojilla on samalla kirjaimella alkavat etunimet ja kirjaimiakin nimissä on yhtä monta. Se ei ollut tarkoitus, mutta kuopuksen synnyttyä huomasimme, että mikään muu nimi lapselle ei käy. Myös lasten toiset nimet alkavat samalla kirjaimella. Esikoinen peri toisen nimensä isältään minun halustani, kuopuksen nimi on taas ollut kummankin suvussa ja se on tosi kaunis.

Minun sisaruksillani nimet ovat eri sarjaa toistensa kanssa ja samoin on miehen kohdalla.

Meidän tutut, sukunimeltään "Möttönen", antoivat pojalleen nimen Jan. Heti, kun he sen ilmoittivat, he sanoivat, että lasta pitää kutsua Janneksi, ettei kukaan luule, että lapsen etunimi on Jani.

sakari ja kimmo. Kumpikin suomalaisia perusnimiä. Kehitä mielikuvitustasi niin löydät yhteistä. Miksi kaikki 5 (esim) pitäis olla samanlaisia. Leevi, neea, Leea, veera, eetu, peetu?

Mun sisarilla ja mulla on kaikilla eri tyyliset nimet. Mulla harvinainen suomalainen, siskolla aika harvinainen ruotsalainen ja nuorimalla kansainvälisestikin hyvin yleinen nimi. Ja silti sovitaan niin hyvin yhteen, että ihan itkettää :heart:

[QUOTE="joo";24458911]Ja sit on niitä tapauksia joissa sisarukset on niin samaa sarjaa että aina menee sekaisin nimet. Onko siinäkään nyt järkeä?[/QUOTE]

Ja sit vanhemmat loukkaantuu kun ei niitten lapsia erota toisistaan ja nimet menee sekaisin. :D

[QUOTE="vieras";24457561]On se nyt paljon mukavampi, että sisaruksilla on jollain lailla toisiinsa sopivat nimet. Yleensä tälläiset vanhemmat jotka antavat lapsilleen TÄYSIN erilaiset nimet ovat muutenkin erikoisia...[/QUOTE]
haha, ihanaa että olet tuota mieltä, mä nimittäin en tykkää yhtään olla tavis ja massaan sulautuva. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24457543:
Mä taas en tykkää siitä että sisaruksista tehdään sarja- itsekin kuulun sellaiseen sarjaan että.....

Tai mulle on ihan se ja sama että miten kukakin nyt tenavansa nimeää, mutta ihan oikeasti en tajua, miksi saman perheen lapsien nimet tulisi jotenkin sointua toisiinsa, olla se punainen lanka.

Meidän punainen lanka on se, että me tykättiin niistä nimistä, olkoon nyt sitten vaikka sininen lanka! Mä inhoan syvästi kaikkia 'pakkoja'.

Peesi!Ja vielä kaameampaa on se, että KOKO perheen nimet alkaa samalla alkukirjaimella!!!

Kaverin naapurissa asuu sisarukset joilla J:llä alkavat ihan pienillä erolla olevat nimet Jes.., Jen.., Jan.., Jes.., Jas.. Koko porukka on ylipainoisia epäterveellisen mässääjiä. Äippä kulkee tiukoissa teinipissisvaatteissa, tukka on blondattu hamppu, voimakkaat epäsiistit meikit, kamala kiroilija, tupakkaa polttaa ketjussa, alkoholiakin kuluu runsaasti. Tytöt on puettu punasävyisiin ja pojat sinisävyisiin vaatteisiin. Minäkin olen usein jututtanut näitä äippää ja lapsia. Vaikka kyseinen äippä on edellä mainittujen ja kokemuksenkin perusteella melkoisen yksinkertainen, niin silti osataan kaverin kanssa käyttäytyä kunnolla kyseistä ihmistä kohtaan. Ei mekään kaverin kanssa täydellisiä olla.

Minusta on myös hieman häiritsevää antaa niin samantyylinen nimi lapsille, siten ettei niistä esim. juuri ulkona huutaessa erota kumpaa tarkoitetaan, kuten Jenna ja Emma. Hassua tuossa on minusta se, että mieleen tulee ja vahingossakin varmasti helposti pääsee suusta yhdistelmänimi "Jemma", kun ei ole sitten yhtäkkiä varma, kumpaa tässä pitikään huutaa ja kumpi se nyt olikaan kumpi... Ja vielä suorastaan naurettavaa tuossa on se, että jopa omat vanhempansa sekoittavat lastensa nimet ja siinäkös ollaan sitten hämillään! Huhhui! Toki menee ne nimet helposti muutenkin sekaisin, vaikka olisivat täysin erilaiset. Sitä en kiellä.

Mutta, itse taas kuulun siihen ryhmään, joka haluaa antaa lapsilleen samalla alkukirjaimella alkavat nimet ja sama kirjain on myös meillä vanhemmilla! O'ou! :D Rimmaavista nimistä en siis tykkää yhtään, vaan meillä on tuo etunimen ensimmäinen kirjain lähes 'pakosti' oltava sama. Se on vaan niin mukavaa! Toiset ja kolmannet nimet ovat sitten suvussa kiertäviä tai muuten ihania nimiä.

Voi pyhä yksinkertaisuus :D En edes miettinyt että nimien tulisi "sopia" yhteen, valittiin ne mistä tykättiin :D Nyt kun tosin aloin ajattelemaan niin meiltähän löytyy parivaljakko joilla on vain samoja kirjaimia nimissään, joten nehän on sitte aivan samanlaiset :laugh: Meiltä löytyy Sonja ja Joonas :D

Katos kun sisarukset ei oo ikuisesti yhdessä. Suurimman osan elämästään ne elelee ihan omana itsenään erillään niistä muista sisaruksista. Joten mitä merkitystä on jollain nimien yhteensointumisella???

Katos kun sisarukset ei oo ikuisesti yhdessä. Suurimman osan elämästään ne elelee ihan omana itsenään erillään niistä muista sisaruksista. Joten mitä merkitystä on jollain nimien yhteensointumisella???

No eihän sillä niille lapsille olekaan. Mutta sen täytyy kuulostaa hyvältä,kun äiti perhekerhossa kutsuu pienokaisiaan. Nimien täytyy sointua ja oikein helähtää äännettäessä,että kaikki nyt varmasti ymmärtävät että paikalla ovat The Pöntiset.

[QUOTE="joopa";24458065]Oon ihan samaa mieltä että nimet pitäis edes jollakin tavalla olla samaa tyyliä! Tiedään erään perheen jossa pojat Markku ja Joonas. Eräässä toisessa perheessä taas lapset Amanda, Josefiina ja Vilho. En tajua. Ja vauvalehdessä se vauvaperhe joilla kaksoset max ja matilda + isoveli Eino. Kertoivat vielä että haluavat kaksosille Einon kanssa sopivat nimet :0[/QUOTE]

Tuli tästä mieleen eräs tuttavaperhe, jonka isommat sisarukset on kaikki nimetty niin että alkavat samalla kirjaimella, mutta viimeisin on sitte jotain ihan muuta, tyylis jos vaikka olis sisarukset Helinä, Henriika, Hans ja Eino. En tiiä, ehkä ne halus erilaisen nimen kun muistaakseni muilla on eri isä... tai jotain. Muuten mua ei kyllö sinänsä kummastuta mitkään nimet (tai no joo siis jotkut yksittäiset mutta siis...), vaikka tykkään kyllä jos sisarusten nimet alkaa samalla kirjaimella tai on vähän saman tyylisiä. Mutta tiedän perheitä joissa näin ei ole, ja se on musta ihan ok.

[QUOTE="joopa";24458065]Oon ihan samaa mieltä että nimet pitäis edes jollakin tavalla olla samaa tyyliä! Tiedään erään perheen jossa pojat Markku ja Joonas. Eräässä toisessa perheessä taas lapset Amanda, Josefiina ja Vilho. En tajua. Ja vauvalehdessä se vauvaperhe joilla kaksoset max ja matilda + isoveli Eino. Kertoivat vielä että haluavat kaksosille Einon kanssa sopivat nimet :0[/QUOTE]

Kaikki vanhoja suomalaisia/suomenruotsalaisia nimiä. En ymmärrä, miksi tämä ei sovi samaa tyyliä-kategoriaan.

Yhteistyössä