Minua aina naurattaa sellaiset nimet sisaruksilla, joissa ei ole mitään yhteistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24457496]Tyyliin Pia ja Sisko-Inkeri tai Harri ja Joonatan.
Miksei voi sisaruksille laittaa toisiinsa mätsääviä nimiä? En nyt tarkoita mitään Rea ja Ria tyylisiä vaan niin, että nimissä on JOKU "punainen lanka".

Esimerkiksi sama määrä kirjaimia (Harri, Heimo ), samalla kirjaimella alkavat (Hilja, Hulda ) taikka niin, että niissä on molemmissa pitkä vokaali (Oona, Iida ).

Repesin kerran identtisille kaksosille Sakari ja Kimmo! :O:O:O

Kas kun ei Orkkuli ja Jade :laugh:[/QUOTE]

Jos on vaikka kolme tyttöä niin pitäiskö olla esimerkiksi näin : Maija Kaija ja Saija :)

Oon ihan samaa mieltä että nimet pitäis edes jollakin tavalla olla samaa tyyliä! Tiedään erään perheen jossa pojat Markku ja Joonas. Eräässä toisessa perheessä taas lapset Amanda, Josefiina ja Vilho. En tajua. Ja vauvalehdessä se vauvaperhe joilla kaksoset max ja matilda + isoveli Eino. Kertoivat vielä että haluavat kaksosille Einon kanssa sopivat nimet :0

Itse en oo ikinä tajunnu tota, et lasten nimien pitäisi jotenkin mätsätä yhteen. Jokainen lapsi on yksilö ja arvokas sellaisenaan. Musta se kuulostaa jotenkin karulta, jos päättää antaa ensimmäiselle lapselle nimeksi vaikka Janina, sitten toiselle keksii nimen sen mukaan, kuinka hyvin se sopii ensimmäisen lapsen nimeen ja antaa siksi vaikka Janika. Tulee vähän sellanen fiilis, että sitä toista lasta ei ajattele yksilönä, vaan sen toisen lapsen jatkeena. Itselläni ei vielä lapsia ole, mutta toiveena olisi useampi joskus saada (jos Luoja suo), ja aion kyllä nimetä lapset ihan yksilöinä, heidän näköisillään nimillä. En todellakaan tee heistä mitään sarjatuotantoa.

Meillä toiset nimet luontonimiä.. Onko se sitten se punainenlanka?? Etunimet sitten ihan erikirjaimilla, eivät soinnu kaikki yhteen toistensa kanssa. Koska lapsetkin ovat erilaisia ja yksilöitä, en nää syytä, että nimien pitäisi sitten sitoa ne jotenkin yhteen??

Ja mun mielestä taas typerää kun sisaruksilla pitää olla niin samankaltaiset nimet ja vielä pitää alkaa samalla kirjaimella. Esim: Jenna ja Janne. Samat kirjaimet, samanpituinen nimi, alkaa samalla kirjaimella.. Tiedän tälläisen sisarusparin.

Mut jokaisella oma mielipide ja kukin antaa lapsilleen nimet mistä itse pitää.

Meillä on kolmella ekalla lapsella samalla kirjaimella alkavat, aakkosjärjestyksessä olevat ensimmäiset nimet. Ja vieläpä niin että esikoisellla kolme kirjainta, toisella neljä ja kolmannella viisi.
Neljännen nimi ei sovi sarjaan mitenkään mutta jätkälle ei vaan voinut antaa mitään muuta nimeä, viidennen nimi on taas ihan erilainen ja eri alkukirjaimella.
Poikien ja tyttöjen koko nimirimpsut kyllä rimmaavat yhteen.

Meidän lasten nimillä "se punainen lanka" on sellainen jonka tietävät vain lähin suku. Tiettyä yhtäläisyyttä löytyy vaikkei periaatteessa löydykään. Vaikka samaa pesuetta meidän rakkauden hedelmät ovatkin niin ovat myös yksilöitä ja olisi harmi jo pienestä pitäen alkaa lyömään heitä tiettyyn nippuun nimen kanssa pelaamalla. Mautonta, minun mielestäni.

Meillä mätsää lasten nimet siten, että kummallakin on suvussa kulkeva nimi. Sitä ei tosin meidän sukua tuntemattomat voi tietää. Muuten noilla on eri määrä nimiä, ne on erilaiset ja kummallakin vielä eri sukunimi.

Mä taas en allekirjoita tuota, että jos lasten nimet sopii yhteen niin se tarkoittaa heidän niputtamista.Ettei lapsi silloin voi olla yksilö.Naurettavaa.Meillä ei ainakaan vaikuta yhtään mitenkään lapsen yksilöllisyyteen se, että tyttöjen nimet ovat kaikki hitusen erikoisia,jokaisen nimessä on -ia loppu. Tyttöjen nimissä on selvä yhteys jokaisen omaan persoonaan mikä tuli jo vauvana esiin. Tytöt tietävät sen itsekin ja se jos mikä on minun mielestä kaikkea muuta kuin koteloimista lapsia samaan laatikkoon :) Ihan sama vaikka lapset olisivat anna,sanna ja janna. Heidät voi silti kasvattaa yksilöiksi. Se on taas asia erikseen...

mielikuvituksetonta antaa samankaltaiset nimet sisaruksille. Meilläkin kaverit yms arvuuttelivat mikähän se nimeksi nyt tulee ja kaikki arvaukset alkoivat samalla kirjaimelle kuin ensimmäinen lapsen nimi.

Mua taas kummastuttaa enemmän se, miksi lapsille pitää väenväkisin antaa toisiinsa sopivia nimiä. Paljon kivempaa kun on ihan eri puusta veistetyt nimet sisaruksilla.

täällä jälleen lapsikatras jonka nimille nauraisit. meillä poikien nimissä ei ole mitään samaa. toiset nimet tulevat suvusta ja ovat väliviivallisia se on ainoa joka sitoo meitin poikien nimiä. eli naurappa oikein kunnolla ..... ja jokainen poikamme on kyllä ihan oman nimensä näköisiä.

ompa meillä sitten typerät nimet lapsilla joidenkin mukaan, kun alkavat samalla kirjaimella ja muutenkin sopivat yhteen, Minttu ja Martti.

En oo aikasemmin tajunnu, että aikuisen ihmisen pitää nauraa toisen lapsien nimille, syystä tai toisesta. Kiva varmaan opettaa omille lapsille suvaitsevaisuutta ja hyviä käytöstapoja "kotona voidaan nauraa kaikkien selän takana mut älä vaan päin naamaa sitä tee" huh huh.

Voi jestas, että on typerää juttua! Kai sitä nyt on kaikilla oikeus antaa lapsilleen just sellaset nimet kuin haluaa. Ehkä niissä sitten saattaa olla joku jujukin, jota ulkopuoliset eivät tajua. Minkä ihmeen takia niiden nimien pitäs ees liittyä toisiinsa milläänlailla? Itseasiassa pidän enemmän tyhmänä antaa lapsilleen vartavasten trimmaavat nimet. Sitten se ainakin kuulostaa siltä ettei niiden merkitystä ole sen tarkemmin mietitty.

Yhteistyössä