A
"aapee"
Vieras
Toisissa kouluissa on todella köyhää. Olen kuullut, että koulun työntekijät saattavat hankkia välineitä oppitunneille jopa omilla rahoilla, kun muuten joutuu olemaan ilman. Ei siis tarvitse olla mikään juhla tms, kun tarvitaan hyväntekeväisyyttä.
Joo, kyllä mä oon vienyt usein joulu- ja kevätjuhlalahjaksi jotain sille paikalle, en niinkään hoitajille/opettajille. Esim. kerran vein jalkapalloja ja muuta ulkoiluvälinettä päiväkotiin. Tänä vuonna vien kumpaankiin (päiväkoti ja koulu) Tiimarin alesta ostetut kassit askartelutarpeita, kiillettä ym. Muutenkin esim. kun vanhempani muuttivat ja heillä oli paljon aikakausilehtiä, otin ne auton perään ja kysyin kummaltakin haluavatko niitä leikeltäväksi, niin kelpasi kumpaankin. (Leikkovat siis niistä ihmishahmoja ym. askarteluihinsa.)
Mun työpaikka sai sponsorisopimuksen takia paljon Heureka-lippuja, ja olivat menossa vanhaksi (joulukuun loppuun mennessä piti käyttää). Vein siitä sen verran, että sekä eskari että toisen tytön luokka menivät Heurekaan niillä, maksaen vain matkat julkisilla.