Minne valittaisitte tästä? (kouluasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulkonäön perusteella voi jakaa rooleja, tietenkin. Mutta ei niitä päätöksiä myöhemmin muuteta ulkonäön takia.

Niinpä. Tyttö oli samannäköinen tummatukka jo kun pyysi. Tämä toinen tyttö myös jo tiedossa, ei ole mikään uusi oppilas.

Olisiko tosiaan tuosta yhdestä '__' vai miten se merkki menee korrektia myös, jos ensin pyydettäisiin pullukkaa tyttöä Helinä-keijuksi musikaaliin laulutaidon takia, ja vajaa viikko ennen esiintymistä sanottaisiin, että Helinää esittääkin nyt Maiju, kun hän vaan näyttää paremmalta keijulta, kun on hoikka?

Uskomatonta käytöstä opettajalta. :O

Ehkä sun kannattaisi jutella asia ensin lapsesi kanssa auki, jotta hän pystyy hoitamaan joulujuhlan siellä kuorossa kunnialla läpi. Käydä opettajan kanssa vielä toinen keskustelu joko ennen tai jälkeen sitä kun rehtori hänelle puhuu. Ja sitten vielä ylöspäin jos tuntuu siltä.

[QUOTE="rrr";29343205]Uskomatonta käytöstä opettajalta. :O

Ehkä sun kannattaisi jutella asia ensin lapsesi kanssa auki, jotta hän pystyy hoitamaan joulujuhlan siellä kuorossa kunnialla läpi. Käydä opettajan kanssa vielä toinen keskustelu joko ennen tai jälkeen sitä kun rehtori hänelle puhuu. Ja sitten vielä ylöspäin jos tuntuu siltä.[/QUOTE]

Joo, juttelin kyllä, kuoro varmaan onnistuu.

Mä odotan että ko. opettaja soittaa mulle kohtapuoliin, kun rehtori laittoi viestin että on puhunut asiasta opettajan kanssa. Anteeksipyyntö tytöltä on se mitä vaadin. En tiedä voiko tätä enää korjata, siis tyttö sanoi että voi laulaa sen vielä jos opettaja pyytää tai olla kuorossa. Varmaan sitten se toinen tyttö pettyy, jos tyttöni laulaakin sen osan, mutta hän on ollut siinä roolissa vasta perjantai-aamusta.

Jos opettaja ei soita, mä soitan.

Itse en näe tätä rasismina, mutta opettajan käytös oli tosi tökeröä. Ei jo luvattua roolia vaihdeta tuollaisesta syystä! Olisi sitten vaikka hankkinut tytölle vaalean peruukin, jos se vaaleus yhtäkkiä niin tärkeää on. Minutkin valittiin aikoinaan pääenkeliksi pitkien vaaleiden hiusteni takia. En olisi osaa halunnut, mutta opettaja pakotti.

Pointti ei nyt ole, että saako tyttö roolin takaisin, vaan että opettaja ymmärtää, että tuollaista ei vain tehdä, kenellekään. Vaikka hän on eläkkeellä puolen vuoden päästä, niin silti.

[QUOTE="Aapee";29343234]Pointti ei nyt ole, että saako tyttö roolin takaisin, vaan että opettaja ymmärtää, että tuollaista ei vain tehdä, kenellekään. Vaikka hän on eläkkeellä puolen vuoden päästä, niin silti.[/QUOTE]

Pahoin pelkään että siihen (mahdolliseen) ymmärtämiseen ei johda se että sinä mietin minne tuosta asiasta pitäisi valittaa. Itse yrittäisin tosiaan yrittäisin mahdollisimman asiallisesti keskustella ko. opettajan kanssa siitä mikä hänen toiminnassaan on epäasiallista. En olettaisi, enkä kyllä luottaisikaan siihen että joku muu sen tekisi puolestani sen perustella että asiasta valitan kenties vielä rehtoriakin ylemmälle taholle.

Opettaja soitti. Tyttöni on nyt taas enkeli ja on kuulemma pyytänyt anteeksi ja pyysi multakin. MInä sanoin, että hyvä näin, olin aika tyrmistynyt että opettaja voi noin vain pettää lupauksensa lapselle, kun tyttö oli harjoitellut osaa varten opettajan antamista nuoteista ja sitten joku vaan vaihdetaan siihen tukanvärin takia.

Hän sanoi, että hän ei ajatellut että se pahoittaa mieltä, että se oli vain ajattelemattomuutta.

En voi käsittää, ettei 40 v opena ollut ajatellut asiaa??

kyllä nyt olisi aika ottaa seiska lehteen yhteys tai iltasanomiin tai johonkin muuhun eltaiseen lehdistöön jotta saadaan tämän tuleva eläkeläinen vihdoin avaamaan silmänsä ja ei kiusaa ihmisiä eläkkeellään

[QUOTE="aapee";29343183]Kysyin onko tosissaan ja oikeasti tyrmistyin ihan täysin, miten joku voi olla noin ääliö. Siis ylipäätään että vaihtelee rooleja tuolla lailla kun yksi lapsi on jo harjoitellut roolin. Varmaan kivaa koko luokallekin :( Ihan sama mikä se syy on, siis jos se ei ole niin, että alkuperäinen esittäjä sairastui tai on vaarassa sairastua.

Kun se liittyy ulkonäköön, se on sulaa tyhmyyttä.

Katsoin parhaimmaksi lopettaa se puhelu silloin, koska muuten olisin ollut itse epäkorrekti sitä opettajaa kohtaan.[/QUOTE]

näyttää lapsille mallia miten syrjitään etnisen taustan vuoksi, vaikkakin lapsesi on suomessa syntynyt, joillekkin näköjään riittää se ettei lapsellasi ole näitä kaikkien ihannoimaa blondia tukkaa ja sinisiä silmiä!
Suomi on rasistinen maa minkä sille voi?

Käytännössä minusta on todella törkeää, että lapsen mieli pahoitettiin. Minä valittaisin asiasta. Minusta on aivan sama millä perusteella lapsi lempattiin roolista, jos kerran oli puhuttu jo. Kyse on kuitenkin lasten kuvaelmasta ei mistään kansallisteatterista. Eli lasten ehdoilla.

Teoriassa olen sitä mieltä, että jos mainoskuvasta puuttuu Jani Toivola, on kuva rasistinen ja ahdasmielinen... (tämä oli vitsi..)

ELI Suomeksi = tekopyhyyttä vastaan, oikeiden ihmisten, varsinkin lasten puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29343442:
Enkelithän ovat blondeja niin mikä tässä on ongelma, eihän Jeesustakaan voi musta ihminen esittää?

Eikös Helsingissä vuosittain järjestettävässä pääsiäiskuvaelmassa ole Jeesusta näytellyt jopa nainen, joten tuskin oikeasti voi tarttua tuollaiseen "sen pitää olla blondi" ajatteluun. Olen nähnyt Hamletin roolissa mustan miehen, eihän sekään voi oikein olla?!

Kyse on lastennäytelmästä, ja siivet selässä kuka tahansa tajuaa, että tämä tummatukkainen tyttö on enkeli. Vaikka se olisi mustaihoinen poika siivet selässä, niin sen tajuaa enkeliksi. Tässä tapauksessa toki lupauksen pettäminen oli pahin, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Kaksi tyttöä voi hyvin laulaa yhdessä laulun eikä tuosta nyt sen korkeammalle kannata valittaa, kun anteeksi on pyydetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29343442:
Enkelithän ovat blondeja niin mikä tässä on ongelma, eihän Jeesustakaan voi musta ihminen esittää?

Mä en tiedä minkä värisiä enkelit on... Kuvaraamattuko sen kertoo, vai mistä tiedät?

Sen tiedän, että Jeesus oli israelilainen mies, mutta jostain syystä tämä tosiseikka näyttää kanssa unohtuvan kaikista kuvista ja kuvaelmista, kun niissä seikkailee ennemminkin joku pitkätukkainen poppari.
Kai siihen Jeesuksen rooliin nyt on valittu se luokan luigi? Harmi kun teillä ap ei ollut poikaa tarjota..

[QUOTE="jippii";29343499]http://www.popularmechanics.com/science/health/forensics/1282186[/QUOTE]

Niin eli tässä minun näkemyksen mukaan paras arvio Jeesuksen ulkonäöstä.

[QUOTE="...";29343003]No sinä olet sitten poikkeus.
Jostain syystä, joka ainoassa satukirjassa (olivat minkä maalaisia tahnsa), Lumikilla on tummat hiukset.[/QUOTE]

Lumikilla onkin iho valkoinen kuin lumi, huulet punaiset kuin veri ja hiukset mustat kuin eebenpuu. Miten tämä liittyy enkeleihin?

Yhteistyössä