Minne valittaisitte tästä? (kouluasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29343502:
Mä oon päättäny et ne satuhahmot ovat blondeja ja sillä sipuli.

No niin, ei kai tässä tarvii sun päätöksen mukaan mennä..

Perinteestä en tiedä, mulla ainakin jossain vanha kiiltokuva-arkki, jossa on kaikenkuontaloisia enkeleitä.

Ja sitten, jos autenttisuutta haetaan, niin sitten pitäis tietää, minkä värisiä ne enkelitukat on, mutta en nyt äkkiseltään muista onko Raamatussa mainintaa asiasta. Itse en enkeliä ole nähnyt ja mitä päätelmiä yhdestä enkelistä voisi tehdäkään. Pitäisi nähdä koko sakki ja se taitaa olla aika suuri se sakki.

Joten minun puolestani, enkelit voi olla kuvaelmissa minkänäköisiä tahansa, ihan yhtä heterogeenisiä kuin ihmisetkin..

per_angels.jpg

Typerä perustelu...mutta en kyllä ymmärrä ap:n käytöstä yhtään sen enempää, kuin opettajankaan.

Minkä hiton takia et voi niitä siipiä lainaan antaa?

Lapsellista.

[QUOTE="aapee";29343457]Kiitos Data!

Soitin ihan samantien kun luin tuon sille opelle takaisin ja sanoin, että minusta sen voisi laulaa nämä 2 tyttöä yhdessä, mutta on vain yhdet ehjät siivet. Opettaja ilahtui ja aikoi korjata ne toiset.

Eli loppu hyvin, kaikilla hyvä mieli. Rakentavasti edettiin. Kerrankin kannatti valittaa tännekin :)[/QUOTE]

Hei, mahtava homma ja vaikuttaa kyllä parhaalta mahdolliselta ratkaisulta. :)

-------

Nyt kun joku mainitsi kiiltokuvat niin joo, niissähän oli paljon ruskeahiuksisia enkeleitä.
Mutta kummastuttaa kyllä jos jonkun mielestä oikeasti monikulttuuriselta luokalta pitäisi vuodesta toiseen valita "oikean näköiset" lapset tiettyihin rooleihin, erityisesti silloin kun kyseessä on joku enkeli (vrt. Lumikki). :D Ja sekin kummastuttaa että joku ei ymmärrä että ylläripylläri sitä Jeesusta ja niitä enkeleitä on kuvattu valkoisina ja vaaleakutrisina koska a) ne jotka ovat pitäneet valtaa ovat saaneet päättää ja b) vaaleaihoisuutta on palvottu (ja palvotaan edelleen) hysteerisen paljon.

Menitte lankaan kertakaikkiaan niin,että tuntuu. Olen ap ja teille voi syöttää millaista pajunköyttä vain haluaa :)

Oho, yleensä jos trolli yrittää edes muuttaa kirjoitustapaansa mennään niin päin että keksimällä keksitään yhdyssanavirheitä jne, mutta sinä kirjoitat siis oikeasti paljon paskemmin kuin ketjun ap, pisteet siitä. :)

Ihan toimiva provo kyllä muutenkin.

[QUOTE="rrr";29343779]Oho, yleensä jos trolli yrittää edes muuttaa kirjoitustapaansa mennään niin päin että keksimällä keksitään yhdyssanavirheitä jne, mutta sinä kirjoitat siis oikeasti paljon paskemmin kuin ketjun ap, pisteet siitä. :)

Ihan toimiva provo kyllä muutenkin.[/QUOTE]

Nyt sä saitkin ajattelemisen aihetta oikein tosissaan,et miten tää menikään :D

Menitte lankaan kertakaikkiaan niin,että tuntuu. Olen ap ja teille voi syöttää millaista pajunköyttä vain haluaa :)

Kiitos kuitenkin, että sain ottaa kantaa "kusetukseesi".
Aloittajasta viis, enempi jäi häiritsee nää enkeleiden PITÄÄ olla vaaleatukkaisia-tyypit.

Saattaishan se olla, että kaikki muut kommentoijatkin olis vaan roolihahmoja. Anyway, mun kanta oli ihan aito.

Minun lapsuudessani esiintyjät valittiin sen mukaan kuka homman osasi parhaiten, ei ulkonäön perusteella. Lähinnä siis just näihin lauluhommiin, koska onhan se aika ikävää kuunnella vaalean tytön variksen raakuntaa, kun tarjolla on heleä ääninen tumma tyttö.

No minä nyt kuitenkin uskon tämän olevan provo, koska meillä ainakin kaikki esiintymiseen liittyvä rekvisiitta tuli koulusta ja rikkoutuneiden tilalle ostettiin uudet, koska niitä myös tulevina vuosina käytettiin.

Mä en kyllä käsitä... ihanko oikeasti joku haluaa tulla tänne provoomaan pitkäksi aikaa. Ihan vaan leikillään. Ei muuta tekemistä? Hauskanpitoa? Keksimään olemattomia tyhmiä opettajia ja sitä rataa? Miks ihmeessä?

Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi;29343808:
Mä en kyllä käsitä... ihanko oikeasti joku haluaa tulla tänne provoomaan pitkäksi aikaa. Ihan vaan leikillään. Ei muuta tekemistä? Hauskanpitoa? Keksimään olemattomia tyhmiä opettajia ja sitä rataa? Miks ihmeessä?

Sano muuta. Jotenkin täytyy olla mieleltään sairas.

Hei, ikävä tuottaa pettymys, mutta tein ihan töitä tässä välillä.

Ei ollut ikävä kyllä provo, vaikka itsenikin on (edelleen) vaikeaa uskoa, ettei joku opettaja käsitä omin avuin, mikä tässä meni pieleen. Siis että luvataan ja sitten vaihdetaan esittäjää vedoten todellakin satuolentojen oletettuun hiustenväriin? En ole valtavan uskonnollinen, mutta muistan että enkelit oli mm. taivaallisia sotajoukkoja, eli oikeastaan ne enkelit eivät ole mitään kiltinnäköisiä vaaleita tyttösiä vaan luokan pojat saisivat esittää eneleitä :)

Mutta hyvää joulua teille! Myös niille joille on annettu vähän vähemmän (esim. tuo nokikeppi-tekstin kirjoittajalle)

[QUOTE="wieras";29343803]Minun lapsuudessani esiintyjät valittiin sen mukaan kuka homman osasi parhaiten, ei ulkonäön perusteella. Lähinnä siis just näihin lauluhommiin, koska onhan se aika ikävää kuunnella vaalean tytön variksen raakuntaa, kun tarjolla on heleä ääninen tumma tyttö.

No minä nyt kuitenkin uskon tämän olevan provo, koska meillä ainakin kaikki esiintymiseen liittyvä rekvisiitta tuli koulusta ja rikkoutuneiden tilalle ostettiin uudet, koska niitä myös tulevina vuosina käytettiin.[/QUOTE]

Ihan tosi, kun mä olen vuosia jo joutunut ostamaan/hankkimaan/lainaamaan ties mitä päiväkodin ja koulun esityksiin.

Milloin on oltu jotain karhuja ja on pitänyt saada ruskeaa päälle. Tämä enkeli-tyttö oli päiväkodissa kerran intiaani ja värjäsin ja hapsutin yhden mun vanhan t-paidan... jne. jne.

Viime vuonna olivat tonttuja ja toivottiin tonttuasuja tai ainakin tonttulakkia ja jotain punaista päälle. Yksi vuosi esityksessä oli kissa ja meidän mustan kissan naamiaisasu oli lainassa.

Täähän nyt sekavaksi meni. Aloittaja haluaa edelleen vedättää? Vai oliko tää nyt oikeesti provo? VAi provoiliko jokut tuolla välillä esittäen aloittajaa. Joopa joo.

[QUOTE="aapee";29343870]Ihan tosi, kun mä olen vuosia jo joutunut ostamaan/hankkimaan/lainaamaan ties mitä päiväkodin ja koulun esityksiin.
[/QUOTE]
Toisissa kouluissa on todella köyhää. Olen kuullut, että koulun työntekijät saattavat hankkia välineitä oppitunneille jopa omilla rahoilla, kun muuten joutuu olemaan ilman. Ei siis tarvitse olla mikään juhla tms, kun tarvitaan hyväntekeväisyyttä.

Tilanne näköjään jo ohi, ja kaikki päättyi kuitenkin hyvin, mutta sanonpahan vaan että todella törkeästi oli tehty opettajalta! En ymmärrä miksi tummahiuksinen ei voisi olla enkeli. Tietääkseni enkelien ulkonäköä ei ole määritelty tarkasti. Sitä paitsi en kyllä olisi itsekään suostunut lainaamaan siipiä sille toiselle tytölle!

Että mua ärsyttää nuo provon huutelijat! Millähän perusteella tämä ei voisi olla totta, suomessa ei ikinä tapahdu rasismia vai??

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää varmaan;29344046:
No kai sitä vähän huudellaan jos "aloittaja" kertoo aloittaneensa viestin ihan vaan provoksi tarkoitettuna. Jos siis luitte ketjun läpi.
Mistä sä tiedät että se oli oikeesti aloittaja? En mä ainakaan usko.

Yhteistyössä