Minkätakia kannattaa laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annamanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja heiiii:
Kertokaas että mikä on tehokkain tapa laihtua? Syömiset on kohillaan mut olen miettiny et onko Juoksu,Pyöräily vai lenkkeily se paras tapa laihtua? Salille en pääse ku täällä ei sellaista ole. Jumppaan kyllä kotona painojen kanssa.

uinti on tehokasta. mutta tietty voi käydä niin että lihas korvaa läskin eikä vaa'assa lukemat paljoa muutu vaikka ympärysmitta pienentyisikin.

pääasia että se liikunta on sellaista mistä itse tykkää.

Naruhyppely on juoksemistakin tehokkaampaa.

mulla ei nivelet kestäisi juoksemista eikä varsinkaan naruhyppelyä vaikka se tehokasta on :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja heiiii:
Kertokaas että mikä on tehokkain tapa laihtua? Syömiset on kohillaan mut olen miettiny et onko Juoksu,Pyöräily vai lenkkeily se paras tapa laihtua? Salille en pääse ku täällä ei sellaista ole. Jumppaan kyllä kotona painojen kanssa.

uinti on tehokasta. mutta tietty voi käydä niin että lihas korvaa läskin eikä vaa'assa lukemat paljoa muutu vaikka ympärysmitta pienentyisikin.

pääasia että se liikunta on sellaista mistä itse tykkää.

Naruhyppely on juoksemistakin tehokkaampaa.

mulla ei nivelet kestäisi juoksemista eikä varsinkaan naruhyppelyä vaikka se tehokasta on :ashamed:

Crosstrainer on nivelille ystävällinen tapa kuntoilla - tehokkuus sama ku juoksemisella.

Laiskuus ja mukavuudenhalu on osittain luonteessa, mut niistäkin pääsee eroon kun alkaa vaan tekemään. Jos jaksaa vaikka kuukauden, huomaa että mukavuudenhalu ajaakin sitä terveempää vaihtoehtoa kohti eikä sohvaa ja suklaata :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
8kg lähti ruokavaliota karsimalla ja pitämällä vain yhden karkkipäivän viikossa. paino lähti kolmessa kuukaudessa. sitten jumahti, ystävän kuolema teki tepposet lohtusyömärille ja lopetin imetyksen, joka poltti kaloreita. nyt on taas alkanut tippua vähän kun aloitin hyväkarppaamisen ja säännöllisen uinnin + aion alkaa pyöräillä enemmän. nyt jo huomaa että kun ekoilla uintikerroilla pari viikkoa sitten 600m teki tiukkaa ja hengästyin, tänä aamuna porskin 1500m eikä tuntunut missään :)
nyt tavoittelen melkein mieluummin sitä että mahtuisin kokoon 44. tai jopa kokoon 42.

Tosi hyvältä kyllä kuulostaa, ja hienosti tullu kyllä tuloksia. Mullakin on kaikki tieto ja mahdollisuus liikkua, mutta miksi se motivaatio aina karkaa kahden viikon jälkeen. Viekö sulla tuo palkintosysteemi paljon eteenpäin vai miten sä jaksat jatkaa?

Mäkin oon uinu, kilsan vedän yleensä ja noin 45 minuuttia menee.. Mulla vaan ei oo mikään hyvä uimataito, ihan sekalaista sammakkoa vedän.. Osaatko sä uida oikein vai onko sullakin joku oma tyyli?

Vitsit kun mäkin keksisin jonkin palkinnon..

no on mullakin ennen ollut "vääriä hälytyksiä". eli en ole jaksanut tsempata kuin viikon tai kaksi. mutta nyt mä harkitsin elämäntapamuutosta jo pidempään ennenkuin sen toteutin ja sitä asiantuntijatkin suosittelee. että käy sen ensin päässä läpi ja sitten ottaa itteään niskasta kiinni.

tavallaan se tatska ei enää ole mulle se grand prize, vaan se että huomaan miten paljon parempi mun on nyt itseni kanssa olla. enää ei turvota eikä ole ähkyä, uni maistuu ja jaksan lasten kanssa enemmän. eikä se ole yhtään haitannut että muutama on painonpudotuksen huomannut ja kehunut :D

ja mä osaan kyllä uida, uin ennen lapsia monesti viikossa mutta sitten se jäi :ashamed:
nyt saatiin toinen pyörä lastenistuimella eli päästään koko porukka pyöräilemään ja lapset tykkää uimahallista ihan simona, en vaan pääse itse uimaan kun olen lasten kanssa.

Oliskohan mullakin tää aivotyöskentelyvaihe menossa.. Ja ihan hyvin nyt on pari päivää menny, eilen söin vähän suklaata mutta tänään en aio ostaa lisää..
Lasten kanssa minäkin liikun pyörällä, meillä on sellainen kärry pyörän perään ja kavereiden kanssa lenkkeilen.. Pitäis varmaan ottaa tuo uinti taas kehiin..

Oliskohan mullakin tää aivotyöskentelyvaihe menossa.. Ja ihan hyvin nyt on pari päivää menny, eilen söin vähän suklaata mutta tänään en aio ostaa lisää..
Lasten kanssa minäkin liikun pyörällä, meillä on sellainen kärry pyörän perään ja kavereiden kanssa lenkkeilen.. Pitäis varmaan ottaa tuo uinti taas kehiin..

jos se siitä lähtisi :) mä haluaisin sen peräkärryn mutta meillä ei saa sitä mihinkään varastoon :headwall:

enkä olisi ikinä uskonut että tällainen sokerihiiri pääsee irti jatkuvasta herkuttelusta :snotty:

ja nyt mulla on ekaa kertaa se tunne että näillä elämäntapamuutoksilla mennään loppuun asti, siis pysyviä muutoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja hyppis:
Laiskuus ja mukavuudenhalu on osittain luonteessa, mut niistäkin pääsee eroon kun alkaa vaan tekemään. Jos jaksaa vaikka kuukauden, huomaa että mukavuudenhalu ajaakin sitä terveempää vaihtoehtoa kohti eikä sohvaa ja suklaata :-)

Voi kun oliskin näin.. Mulla tulee aina se repsahdus kun tapahtuu jotain, nyt viimeksi pääsiäinen. Laihdutin vuodenvaihteen jälkeen melkein kymmenen kiloa, mutta sitten tuli pääsiäinen ja annoin itselleni luvan ottaa sen ajan rennosti.. No sillä tiellä ollaan edelleen ja melkein viis kiloa tullu takaisin..

Joku kaveri kertoi joskus että on ihan koukussa liikuntaan. Että jos vaan liikkuu säännöllisesti niin siihen koukuttuu.. Mä jossain vaiheessa liikuin reippaasti 4 kertaa viikossa yli puoli vuotta mutta en jääny koukkuun, yhtä vaikeaa se lähteminen oli aina ja on edelleen..

jos se siitä lähtisi :) mä haluaisin sen peräkärryn mutta meillä ei saa sitä mihinkään varastoon :headwall:

enkä olisi ikinä uskonut että tällainen sokerihiiri pääsee irti jatkuvasta herkuttelusta :snotty:

ja nyt mulla on ekaa kertaa se tunne että näillä elämäntapamuutoksilla mennään loppuun asti, siis pysyviä muutoksia.

Mä oon kyllä tosta kärrystä tykänny, tulee ihan mukavasti hiki kun päästelee kahtakymppiä hiekkatiellä ku kärryssä on 30 kiloa painoa..

Kerroitko jo, mutta millä pääsit herkuttelusta eroon? Teitkö täyden lakon vai jonkin karkkipäiväjutun?

Mä oon kyllä tosta kärrystä tykänny, tulee ihan mukavasti hiki kun päästelee kahtakymppiä hiekkatiellä ku kärryssä on 30 kiloa painoa..

Kerroitko jo, mutta millä pääsit herkuttelusta eroon? Teitkö täyden lakon vai jonkin karkkipäiväjutun?

on mulla karkkipäivä kerran viikossa mutta nyt kun aloin karpata niin ei ole tehnyt mieli makeaa ihme kyllä.

Yhteistyössä