minkänäköisenä meette..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mörri

Uusi jäsen
31.12.2004
18
0
1
..siellä kotona siis kotiäidin arkilook?!?
Mulla on vauva vähä yli 2kk ja välillä viipotan kotona päivän hiukset pystyssä, hampaat harjaamatta, maailman hirveimmät nukkakotipöksyt jalassa ja tosi löysä t-paita päällä kun se on helppo imetyksen kannalta..yleensä hiukan ihmistäydyn, eli hiukset laitan ok, pesen hampaat aamulla, puen jotain mukavan rentoa, ehkä ripsaria..eli voi avata oven jos ovikello soi :)
Nyt oon ollu aamun "mörrimöykkynä" ja ihmistäytymään kun kohta kärrytellen kauppaan ei sentään viiti immeisiä pelotella tuolla raitilla...

Nykyään puen "päivävaatteet" (esim. farkut, neulepusero) aamulla ja harjaan hiukset. On aina sen verran kodin ulkopuolista ohjelmaa, ettei voi yöppärissä koko aikaa luuhata. Silloin kun kaksi vanhinta lasta oli pieniä, saatoin mennä kalsareissa sisällä koko päivän...Kyllä se vaan kummasti saa elämän tuntumaan paljon ihmismäisemmältä kun viitsii vähän laittautua (vaikka esim. meikkaaminen kuuluu miulla ainoastaan juhlatilanteisiin)...

Minä laitan ripsiväriä ihan joka päivä,vaikka en ulos astuisikaan.Siitä on tullut tapa...näytän muuten väsyneeltä ja harmaalta.. :D
mutta vaatteista;kotioloissa mulla on usein hame tai collarit ja jokin pitkähihainen.minusta on ihanaa olla siistinnäköinen vaikka olen kotona päivät.
en ihan näin paljon jaksanut kiinnittää huomiota itseni laittamiseen silloin kun pienin oli vauva...(nyt pienin 1,5v)

Joka aamu puen päivävaatteet(farkut, neule esim.), laitan hiuksia edes vähän ja sipaisen puuteria naamaan sekä huulikiiltoa huuliin, vaikka tietäisinkin että emme lähde ulos. Tulee paljon pirteämpi olo kun ihan laittamattomana.

No hampaat pesen aamuisin ja hiukset laitan, jos jotain menoa. Kotona yleensä farkuissa tai verkkareissa ja trikoopaidassa. En kyllä meikkaa muutenkaan, töihinkään (vaikka osittaisessa asiakaspalvelussa työskentelenkin). Meikkaan vain juhliin tms. tai todella satunnaisesti joskus jos sille päälle satun (vuoden sisällä meikattu kokonaiset 4 kertaa!!!).

Laitan täyden meikin lähes joka päivä, sunnuntait saattaa jäädä väliin. Hiuksiin käytän suoristavia tuotteita, joskin usein vain vetäisen ne ponnarille. Farkut ja mieluisa pusero päällä, ei mulla oikeastaan ole mitään erityistä kotilookkia. No joo urheilutrikoot päällä saatan pomppia joskus päivän, kun lasten kanssa ulkoilun jälkeen oon riisunut toppahousut naulakkoon =) Laitoin itseäni myös vauva-aikana, koskaan ei ole jääneet esim. hampaat harjaamatta. Rakennekynnet on ja huollatan ne kolmen viikon välein, joka ilta viilaan ja öljyän.

Mä en pääse aamurutiineistani eroon, en edes silloin kun tyttö oli vastasyntynyt, eli joka aamu suihku, meikki ja hiustenlaitto. Jos jostain tingin, niin hiustenlaitosta, vaikka pesen kyllä hiukset päivittäin. Ehkä kerran kuussa on päivä, etten meikkaa.

Ja vaatteet on välillä mitä sattuu (valitettavasti), kun raskaus rajoittaa vaatevalikoimaa.

muuten saatan olla laittamaton, mutta hiukset ja hampaat pesen joka aamu, se on se mistä en tingi, mutta hiukset sitten kyllä saa sojottaa miten sattuu ja jos ulos menen laitan pipon päähän ja vähän huulipunaa, siinä se

Itse olen laittanut ripsiväriä laitokselta tulosta asti joka päivä, vaikka en olisi liikkunut mihinkään. Ja rajannu silmät. Sisällä tulee oltua collegehousuis/farkuissa ja joku trikoopaita päällä.

Päivittäin laitan itseäni vähän eli kampaan hiukset, nopea meikki ja hampaiden pesu. Päällä farkut/verkkarit/trikoot ja joku paita neule/t-paita tilanteesta riippuen. Kun laittaa itsensä edes vähän, tulee paljon reippaampi olo/mieli.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 18:26 Footballers Wife kirjoitti:
Laitan täyden meikin lähes joka päivä, sunnuntait saattaa jäädä väliin. Hiuksiin käytän suoristavia tuotteita, joskin usein vain vetäisen ne ponnarille. Farkut ja mieluisa pusero päällä, ei mulla oikeastaan ole mitään erityistä kotilookkia. No joo urheilutrikoot päällä saatan pomppia joskus päivän, kun lasten kanssa ulkoilun jälkeen oon riisunut toppahousut naulakkoon =) Laitoin itseäni myös vauva-aikana, koskaan ei ole jääneet esim. hampaat harjaamatta. Rakennekynnet on ja huollatan ne kolmen viikon välein, joka ilta viilaan ja öljyän.

Tummennetuista kohdista täytyy sanoa että :flower: jos tuon kerran teet JOKA päivä!! Minua ei sais mikään meikkaamaan JOKA päivä saatikka että farkuissa kulkisin kotona... Pitäähän maailmassa jokin paikka olla missä voi olla ihan naturelli ja löysissä mukavissa vaatteissa.. ;) Tämä ei siis ole mikään paheksuva "vastalause", nauratti vaan ajatus että minä tekisin kaiken tuon joka päivä... Olen just tasan vastakohta jalkapalloilijan vaimolle :laugh: ... Mutta kukin taaplaa tyylillään.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 00:13 vieras kirjoitti:
\

Tummennetuista kohdista täytyy sanoa että :flower: jos tuon kerran teet JOKA päivä!! Minua ei sais mikään meikkaamaan JOKA päivä saatikka että

farkuissa kulkisin kotona... Pitäähän maailmassa jokin paikka olla missä voi olla ihan naturelli ja löysissä mukavissa vaatteissa.. ;) Tämä ei siis ole mikään paheksuva "vastalause", nauratti vaan ajatus että minä tekisin kaiken tuon joka päivä... Olen just tasan vastakohta jalkapalloilijan vaimolle :laugh: ... Mutta kukin taaplaa tyylillään.. ;)

farkkujakin on hyvin monenlaisia... jos sinä yrität tunkea itsesi esim ekaa raskauttasi edeltäviin farkkuihin, olosi on varmaan epämukava...
niin minunkin olisi...
minäkin meikkaan jokapvä ja ihan tuollaisella "pitkällä kaavalla" eikä ole yhtään kamalaa...

\
\

Tummennetuista kohdista täytyy sanoa että :flower: jos tuon kerran teet JOKA päivä!! Minua ei sais mikään meikkaamaan JOKA päivä saatikka että farkuissa kulkisin kotona... Pitäähän maailmassa jokin paikka olla missä voi olla ihan naturelli ja löysissä mukavissa vaatteissa.. ;) Tämä ei siis ole mikään paheksuva "vastalause", nauratti vaan ajatus että minä tekisin kaiken tuon joka päivä... Olen just tasan vastakohta jalkapalloilijan vaimolle :laugh: ... Mutta kukin taaplaa tyylillään.. ;)

Niin, jokainen taaplaa tyylillään... Lähes joka päivä pukeudun farkkuihin eivätkä ne ole ollenkaan epämukavat. Lasten kanssa ulkoillessani laitan kuitenkin toppahousut, jos se sinua lohduttaa =) :flower: En omista yhtään ainutta löysää t-paitaa, koska ne ovat päällä aivan hirveän näköisiä, joten arkinen yläosanikin on aina tyköistuva. Täyteen meikkiin ei mene aikaa kuin pieni hujaus, kun sen osaa tehdä. Kyllä kai kotiäitikin saa laittautua, eihän sitä tarvitse olla sängystä revityn näköinen. Minä puolestani ihmettelen äitejä, jotka eivät koskaan meikkaa. Mutta kukin tyylillään =)

Ps. Mitä tuohon mun nimimerkkiin tulee, niin se ei varmaankaan kuvaa mua siinä mielessä minkälaisen kuvan kyseinen sarja antoi naisista. Idea nimimerkkiin tuli mun mieheltä joka on englantilainen, kyseistä surkeaa sarjaa en edes seurannut.

No kyllä mä suihkussa käyn, hiukset pidän puhtaana ja hampaat pesen. Mitä pukeutumiseen ja meikkaamiseen sekä hiusten laittoon tulee, niin se kyllä vaihtelee kovastikin, riippuen mitä menoja mulla on. Muskariin ja perhekahvilaan meikkaan aina kevyesti sekä laitan hiukseni nyvin, samoin jos on asioista hoidettavana kaupungilla. Mutta jos olen kotona ja käymme lapsen kanssa lähikaupassa ja kävelyllä, niin en todellakaan vaivaudu meikkaamaan saati kampausta laittamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 14:54 Jiina kirjoitti:
Joka aamu puen päivävaatteet(farkut, neule esim.), laitan hiuksia edes vähän ja sipaisen puuteria naamaan sekä huulikiiltoa huuliin, vaikka tietäisinkin että emme lähde ulos. Tulee paljon pirteämpi olo kun ihan laittamattomana.

Samat sanat,mulla on ainakin tosi inho olo,jos en käy pikasuihkus aamulla ja vähän "ehostaudu".....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 14:46 Footballers Wife kirjoitti:
\
\

Niin, jokainen taaplaa tyylillään... Lähes joka päivä pukeudun farkkuihin eivätkä ne ole ollenkaan epämukavat. Lasten kanssa ulkoillessani laitan kuitenkin toppahousut, jos se sinua lohduttaa =) :flower: En omista yhtään ainutta löysää t-paitaa, koska ne ovat päällä aivan hirveän näköisiä, joten arkinen yläosanikin on aina tyköistuva. Täyteen meikkiin ei mene aikaa kuin pieni hujaus, kun sen osaa tehdä. Kyllä kai kotiäitikin saa laittautua, eihän sitä tarvitse olla sängystä revityn näköinen. Minä puolestani ihmettelen äitejä, jotka eivät koskaan meikkaa. Mutta kukin tyylillään =)

Ps. Mitä tuohon mun nimimerkkiin tulee, niin se ei varmaankaan kuvaa mua siinä mielessä minkälaisen kuvan kyseinen sarja antoi naisista. Idea nimimerkkiin tuli mun mieheltä joka on englantilainen, kyseistä surkeaa sarjaa en edes seurannut.

Jos luet tekstini uudestaan huomaat että kirjoitin vain huvittuneena siksi että ITSEÄNI en osaisi kuvitella meikkaavan, edes lähes, joka päivä ...En siis tarkoittanut pahalla kommenttiani..Täällä kyllä näköjään ei voi mitään kirjoittaa kun heti toinen ottaa nokkiinsa... :/ ..

Noista mainitsemistani löysistä vaatteista sen verran, että en kai minäkään kirjoituksessani sanonut että kuljen ISOT t-paidat päällä kotona, vai sanoinko? Lukekaan hyvät ihmiset teksti ajatuksella ensin ennenkuin kommentoitte ja luulette että juuri teitä haukutaan yms.

Eihän tänne uskalla kirjautua kun heti saa huutia kommenteistaan jotka ei ole tarkoitettu pahalla, mitäs se sitten on jos sanon pahasti jollekulle???? Tai ehkä tämä suhtautuminen minuun on juuri siitä kiinni että en kuulu teidän mustien joukkoon... :whistle: No, meni asian vierestä..

Käyn aamuisin suihkus(joskus kyllä illallaki,jos esim. menkat on tai aamulla aikasin lähtö jonnekin...harvemmin tosin nykyään).
Föönaan hiukset pesun jälk. ja kosteus voide kasvoihin(jonka puhdistan: 2 in 1 tuotteella tai puhd.geelillä ensin).
Verkkarit useimmiten kotona ja trikoo pusero. Kerhoon kun tytön kans mennään niin farekut&neule/neuletakki.
Yleensä en meikkaa milloinkaa,joten en oo kovin "laittautuneen" näköinen missään. Hiukset kun on suht ojennukses,se on siinä.
;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 21:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 14:46 Footballers Wife kirjoitti:
\
\

Jos luet tekstini uudestaan huomaat että kirjoitin vain huvittuneena siksi että ITSEÄNI en osaisi kuvitella meikkaavan, edes lähes, joka päivä ...En siis tarkoittanut pahalla kommenttiani..Täällä kyllä näköjään ei voi mitään kirjoittaa kun heti toinen ottaa nokkiinsa... :/ ..

Noista mainitsemistani löysistä vaatteista sen verran, että en kai minäkään kirjoituksessani sanonut että kuljen ISOT t-paidat päällä kotona, vai sanoinko? Lukekaan hyvät ihmiset teksti ajatuksella ensin ennenkuin kommentoitte ja luulette että juuri teitä haukutaan yms.

Eihän tänne uskalla kirjautua kun heti saa huutia kommenteistaan jotka ei ole tarkoitettu pahalla, mitäs se sitten on jos sanon pahasti jollekulle???? Tai ehkä tämä suhtautuminen minuun on juuri siitä kiinni että en kuulu teidän mustien joukkoon... :whistle: No, meni asian vierestä..

No niin tuntui menevän vähän vierestä, hei älähän hermostu =) Ihan hymymielellä kirjoittelin sulle, ehkä en laittanut tarpeeksi monta hymiötä =) Vastasin yleisellä tasolla myös muiden vaatetukseen liittyviin kommentteihin, en ajatellut kuka oli maininnut ne löysät t-paidat... Enkä erottele kuka on musta ja kuka harmaa, sillä ei ole mulle mitään merkitystä. Itse asiassa käyttämäsi nimimerkki ei jäänyt mieleeni ollenkaan =)

No hard feelings! =) :flower:

Aamuisin kasvojen puhdistus ja hampaan pesut, sekä tietty kasvovoide. Hiukset kampaan ja laitan kiinni. En meikkaa kotona ollessa, mutta jos lähden johonkin niin sitten kevyt meikki. Treenaan jotain melkein joka päivä, joten suihkussa käyn yleensä iltaisin vasta. Kotona mulla on päällä jotain rentoa, trikoot tai verkkarit tms. En niin välitä onko iso vai pieni t-paita ;) Sitten kun lähden ihmisten ilmoille vaihdan vaatteet. Missään tapauksessa en lähde verkkareissa. Paitsi salille tms. Hiukset pesen n.joka toinen päivä, ja kynnet kunnossa ja siistissä lakassa aina.

Meillä juuri aamut ovat kiireisimpiä, joten aamuisin en itseäni juuri laita. SUihkussa käyn illalla ja vaatteetkin katon suht valmiiksi. yritän pitää itseni sillä siisteystasolla että on kiva olla. pikkasen värivoidetta ja huulipunaa tekee pirtsakan olon ja laittamiseen menee n. 20 sek...

käyn hyvällä kampaajalla ja pyydän aina sellaisen leikkauksen että hiukset pysyy hyvin laittamattakin. pyrin ostamaan mukavi aj kivannäköisiä vaatteita. mutta silloin kun imetin, käytin lähinnä siihen tarkoitukseen sopivia vaatteita. silloin käytin myös verkkareita kun usein tuli imetettyä makuultaan, eikä ole mukava pyöriä sängyssä farkut jalassa. muuten kyllä inhoan verkkareita, joten imetyksen lopettamista helpotti kun pääsi eroon niistä. jotenkin tuntuu tyhmälät olla miehen silmissä karseissa kuteissa, ihan kuin ei olisi nainen ollenkaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 02:15 helkky kirjoitti:
\
\

Tummennetuista kohdista täytyy sanoa että :flower: jos tuon kerran teet JOKA päivä!! Minua ei sais mikään meikkaamaan JOKA päivä saatikka että

farkuissa kulkisin kotona... Pitäähän maailmassa jokin paikka olla missä voi olla ihan naturelli ja löysissä mukavissa vaatteissa.. ;) Tämä ei siis ole mikään paheksuva "vastalause", nauratti vaan ajatus että minä tekisin kaiken tuon joka päivä... Olen just tasan vastakohta jalkapalloilijan vaimolle :laugh: ... Mutta kukin taaplaa tyylillään.. ;)

farkkujakin on hyvin monenlaisia... jos sinä yrität tunkea itsesi esim ekaa raskauttasi edeltäviin farkkuihin, olosi on varmaan epämukava...
niin minunkin olisi...
minäkin meikkaan jokapvä ja ihan tuollaisella "pitkällä kaavalla" eikä ole yhtään kamalaa...

No mulla ei ainakaan ole toivoakaan mahduttaa itseäni farkkuihin, joita pidin ennen ensimmäistä raskauttani..ensinnäkin ne on jo museotavaraa (eka raskaus 15 v. sitten) ja toisekseen hajonneet...ja kolmas syy tietty se ettei se koko enää mahdu :whistle:

Farkut tuntuivat epämukavilta, kun oli tuo pienin pieni, ei halunnut kiristäviä vaatteita, nyt kun ei ole enää vauva, niin ne farkut (sopivat sellaiset) puen aamulla, ja paidan, ja harjaan hiukset, ja hampaat. En ehdi aina hoitaa kasvoja.

Meillä on kolme lasta,6v,5v ja 7kk.Ihan hyvin ehdin laittautua,aamulla teen kevyen meikin,aurinkopuuteria,ripsaria.Ei mene kauan :).Olen luonteeltani sellainen että tykkään vähän meikata,piristää kummasti.
Hiukset on paksut ja puolipitkät,kerroksittain leikattu,ei tarvitse juurikaan laittaa.

Yhteistyössä