Minkälaisista yhteisleikeistä tykkäisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riipus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riipus

Vieras
Kyseessä juhlat, jossa on paljon sekä aikuisia että lapsia. Olisi kiva keksiä yhteistä tekemistä, johon voisi lapsetkin osallistua. Varmastikaan ei löydy sellaista, joka kaikkien mielestä olisi kivaa, mutta ehdottakaa jotain sellaista, josta itse voisitte tykätä. :)

Mä oikeesti inhoan kaikkia aikuisten yhteisleikkejä ja yritin tässä miettiä mikä minulle vois olla vähemmän ällöttävää eikä mieleen tule kuin m+n+m, sorry, oli asiaton. :D

- pantomiimiesitykset
- kaikenlaiset tietovisat ja arvuuttelut joukkueittain, joukkueissa ainakin 1 lapsi ja 1 aikuinen ja eritasoisia kysymyksiä. Lapsille suunnattuina esim. satuhahmoista tai tv-ohjelmista ja aikuisille sit vähän vaativimpia
- joku yhteismaalaus, siis oikein iso lakana tai paperi tai juhlijoiden määrästä riippuen useampiakin, ja jkainen piirtää tai maalaa jonkun muiston ja signeeraa sen
- laulu- ja piirileikit
- tikanheittokisa joukkueittain, lapsille se tarratikkataulu tai tarrapallotaulu
- jos mahdollista niin joku luontopolku joukkueittain, missä on erilaisia ”tehtävärasteja” (esim. kerää 10 käpyä) ja seuraavalla etsi joku marja jne ja sit maalissa tarkastetaan että kaikilla joukkueilla on kaikki rastit kierrettyinä
- makkaranpaistoa nuotiolla, muurinpohjalettuja

Kiitos vinkeistä! Ainakin toi maalausidea vaikutti sellaiselta, jota voisimme jopa kokeilla. :)
Maasto on vähän huono päästä lapsia ilman valvontaa, joten ulkoleikit jäävät mölkyn tms tasolle.

Tuolileikki! Tuoleja yksi vähemmän kuin osallistujia, ja musiikki soimaan ja osallistujat kiertämään tuoleja..Kun musa lakkaa, pitää ehtiä istumaan tuolille. Se ken jää ilman paikkaa, joutuu pois pelistä ja samalla yksi tuoli pois.. Lopuksi jäljellä yksi tuoli ja kaksi kisaajaa, se kumpi vikan tuolin itselleen istumalla saa, on voittaja.

Yhteistyössä