Minkälaisia palapelejä teidän 3-vuotiaat tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Puzzle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Puzzle"

Vieras
Mulla on 3,5 vuotias poika jolla oli muutamia semmosia nuppipalapelejä mutta ei ne koskaan sitä kiinnostanu. Nyt tammikuussa ostin sille palapelikirjan jossa oli 9 ja 12 palasia palapelejä... Niitä harjoteltiin yhdessä kunnes tajus idean ja yhtäkkiä kiinnostui kovasti.

Noh sit ostin pari isompaa 24 palasta ja jätkä teki ne tosta noin vaan parissa minuutissa. Viime viikolla ostin 60 palasen ja teki sen itse kun neuvoin että tekee ne reunat ensin. Nyt ostin 80 palasen ja teki sen täysin itse samalla tavalla kun opetettiin ja en puuttunut ollenkaan tai neuvonut...

Paketissa lukee 80 palaa ja 6+.... Onko mulla nyt joku loogisen ajattelun tähtilapsi vai tekeekö joku muukin????

Onhan hän selkeästi taitava noissa. :) Mutta niin on jotkut muutkin. Vaatii hyvää hahmotuskykyä tuollainen. Mutta ei silti välttämättä tarkoita, että loppujen lopuksi olisi sen taitavampi kuin muutkaan. Kehittyy tässä taidossa monia nopeammin, mutta hitaammin kehittyvästä voi ajan mittaan tulla yhtä taitava.

Meillä nuorin teki kanssa tuossa iässä 60 ja 80 palaset helposti ja oli innokas palapelin tekijä. Into kyllä sitten laantui aikanaan eikä eskarina enää kiinnostunut juurikaan palapeleistä. 3vuotiaana teki 8+ ikäisten palapelit noin vaan.

Meillä vähän alta kolme vuotias tekee 50 palan pelejä, mutta vuotta vanhempi tekee vasta 25 palan. Vähän taitaa riippua lapsen kiinnostuksesta. Meillä ei vanhempi ole koskaan ollut innoskas palapelien tekijä, kun taas nuorempi on pienestä asti tehnyt erilaisia palapelejä.

[QUOTE="vieras";25922550]Meillä vähän alta kolme vuotias tekee 50 palan pelejä, mutta vuotta vanhempi tekee vasta 25 palan. Vähän taitaa riippua lapsen kiinnostuksesta. Meillä ei vanhempi ole koskaan ollut innoskas palapelien tekijä, kun taas nuorempi on pienestä asti tehnyt erilaisia palapelejä.[/QUOTE]

Eli suomeksi sanottuna joku palapelin ikäsuositus on ihan turha :) meillä poika tosiaan innostui vasta nyt, aiemmin ei oo palapelit kiinnostanu

Yhteistyössä