Minkälainen toimenpide on miehen sterilointi? Onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei eunukki:
En ole Tripod, vaikkakin olen myös kolmijalkainen.

Hmp. Niin oli vaan tutun kuulosta tekstiä. :whistle:

Varatripod! :o :kieh:

Yksikin tripod palstalla on jo liikaa! :o

Kuin pahimmasta painajaisesta! Ritolat?! :o

Hih. Eikös muka muistuta aika erehdyttävästi? Nimimerkkikin on tummoinen potenssia korostava. :xmas:

Hih. Eikös muka muistuta aika erehdyttävästi? Nimimerkkikin on tummoinen potenssia korostava. :xmas:

Muistuttaa!

Ainakaan mä en tekstiä lukemalla (huolellisesti yritin) pystynyt sanomaan onko varatripod vai oikea!

Hmm... mietin miksi mielipiteeni sotii sinun ajatusmaailmaasi vastaan - ehkäpä oma miehesi on steriloitu... Ei nimimerkin ole tarkoitus korostaa potenssia - se korostaa sitä, että olen miehen silpomista vastaan. Pahalta tuntuu myös hevosten, koirien ja kissojen sterilointi. Seksuaalivietti on tärkeä osa eläimen persoonaa. Sitten ihminen tuhoaa sen omien tarkoitusperiensä takia - että eläin sopisi paremmin lemmikiksi ja olisi helpompi hallita sitä.

Hmm... mietin miksi mielipiteeni sotii sinun ajatusmaailmaasi vastaan - ehkäpä oma miehesi on steriloitu... Ei nimimerkin ole tarkoitus korostaa potenssia - se korostaa sitä, että olen miehen silpomista vastaan. Pahalta tuntuu myös hevosten, koirien ja kissojen sterilointi. Seksuaalivietti on tärkeä osa eläimen persoonaa. Sitten ihminen tuhoaa sen omien tarkoitusperiensä takia - että eläin sopisi paremmin lemmikiksi ja olisi helpompi hallita sitä.

Ei se minua haittaa, jos joku ei halua steriloitua. Mutta koiran sterilointi suoritetaan kyllä hyvin eri tavalla, kuin ihmisen sterilointi. Jos seksivietti siihen kaatuu, on kyse siitä, että korvienvälissä joku naksahtaa, eikä siitä, että seksivietti olisi oikeasti viety pois. Paitsi koiran tapauksessa. :)

Ja ei ole minun miestä steriloitu.

Muistuttaa!

Ainakaan mä en tekstiä lukemalla (huolellisesti yritin) pystynyt sanomaan onko varatripod vai oikea!

Liian tasapaksu pätkä, aidolla tripodilla on selkeämpi kappalejako. Voisin kuitenkin allekirjoittaa väitteet, kuten varmaan useimmat heteromiehet.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Muistuttaa!

Liian tasapaksu pätkä, aidolla tripodilla on selkeämpi kappalejako. Voisin kuitenkin allekirjoittaa väitteet, kuten varmaan useimmat heteromiehet.

kun kerta silmiin tämä osui.. Miehelläni muutama vuosi sitten tuhoutui kivespussintulehduksen seurauksena toisen kiveksen siittiötoiminta. Halut ei siitä kyllä mihinkään kadonneet, että olisiko tuolla tekemistä enemmän psyykeen kanssa jos halut menee steriloinnista/steriloitumisesta.
Olisi tietysti mukava kuulla muiden kokemuksia? Painotan, että meillä mies menee MIELELLÄÄN nipsastavaksi, häntä ei siihen painosteta.

Muistuttaa!

No mutta tuohan on aivan täysin tunnepitoinen = "naisellinen" suhtautuminen asiaan.

Ei nimimerkin ole tarkoitus korostaa potenssia - se korostaa sitä, että olen miehen silpomista vastaan. Pahalta tuntuu myös hevosten, koirien ja kissojen sterilointi.

Aika mielenkiintoisen rinnastuksen teet, jos siemenjohtimien katkaisu ihmisen omasta tahdosta on sama asia kuin pallien poisto vastoin tahtoa.

Ilmeisesti naisten vastaavien piuhojen "silpominen" ehkäisytarkoituksessa ei kuitenkaan tunnu ihan niin pahalta.

Oman mieheni kohdalla halut pikemminkin lisääntyvät vasektomian seurauksena, kun ei ole pelkoa ei-toivotuista vauvoista. Itsekin olen tyytyväinen, kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tuloa. Onneksi seksiä voi harrastaa muutenkin kuin lisääntymistarkoituksessa :)

No mutta tuohan on aivan täysin tunnepitoinen = "naisellinen" suhtautuminen asiaan.

Seksi on tunnepitoista, miehillekin. Voisin kyllä nauttia seksistä vaikka olisin napsittu, mutta olisi varmasti erilaista. Sterilisaatio saattaisi jopa madaltaa kynnystä käydä vieraissa, ja/tai kokeilla sellaisia naisia joihin ei muuten sekaantuisi.

Näille naisille en kertoisi sterilisaatiosta, koska naiselle on tärkeätä että mies ei ole tuhkamuna.. vaikka ette sitä myönnä :xmas:

Seksi on tunnepitoista, miehillekin. Voisin kyllä nauttia seksistä vaikka olisin napsittu, mutta olisi varmasti erilaista. Sterilisaatio saattaisi jopa madaltaa kynnystä käydä vieraissa, ja/tai kokeilla sellaisia naisia joihin ei muuten sekaantuisi.

Näille naisille en kertoisi sterilisaatiosta, koska naiselle on tärkeätä että mies ei ole tuhkamuna.. vaikka ette sitä myönnä :xmas:

Hah. Musta ois ihan kivaa päästä eroon kierukasta ja elää tuhkamunan kanssa. Mutta mies on sikiävää sorttia.
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Muistuttaa!

kun kerta silmiin tämä osui.. Miehelläni muutama vuosi sitten tuhoutui kivespussintulehduksen seurauksena toisen kiveksen siittiötoiminta. Halut ei siitä kyllä mihinkään kadonneet, että olisiko tuolla tekemistä enemmän psyykeen kanssa jos halut menee steriloinnista/steriloitumisesta.
Olisi tietysti mukava kuulla muiden kokemuksia? Painotan, että meillä mies menee MIELELLÄÄN nipsastavaksi, häntä ei siihen painosteta.

Se on juurikin psyykkistä. Ja jos naisen kiinnostus mieheen loppuu sen jälkeen kun mies on steriloitu - en usko, että nainen yleensä tekee sen tietoisesti, vaan sen määräävät vietit ja hormonit. Tässä eräs tutkimus, jossa 6%:lla miehistä libido laski steriloinnin myötä:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7368333

On varmaan myöskin niin, että osa miehistä salaa seksihalujen vähenemisen, koska se on vaikea asia. Jotkut naiset painostamat miehensä sterilisaatioon kun ovat jo päättäneet erota. Tällöin mies kiinnittää enemmän huomiota parin yhteisiin lapsiin. Jos miehelle tulisi uusia lapsia, nainen ajattelee, että mies jättäisi entiset vähemmälle huomiolle.

Meillä on kans mies steriloitu jo kymmenen vuotta sitten ja se on kyllä ollut paras ratkaisu ikinä! Tosin mies koki toimenpiteen kauheaksi (mutta hälle rokotuskin on kauhea), mutta on kyllä jälkeen päin ollut tyytyväinen, kun ei ole ollut huolta mun raskautumisestani... ja seksielämä on kyllä parantunut hurjasti, tosin siihen voi vaikuttaa myös se, että lapset on jo isompia ja itse ei ole enää aina niin väsynyt. Mies oli 30v, kun sterilisaatio tehtiin.

Mun mies kävi sterilisaatiossa viime keväänä. vein klo9 lääkäriasemalle ja varttia vaille kymmenen se soitti että saa hakea pois. Niin nopea ja helppo nakki. Meillä seksielämä on heränny uuteen kukoistukseen sterilisaation myötä. Ei tarvi läträtä kumien kanssa (mulle ei käyny mikään hormonaalinen tms ehkäisy, kaikki on kokeiltu ennen sterilisaatiota joten kumi oli ainoa vaihtoehto). Ollaan molemmat NIIN tyytyväisiä.

Hintoja kun moni vasektomiaan päätynyt varmasti miettii (ainakin kuultuaan julkisen puolen jonojen olevan reilusti yli vuoden ellei jopa kaksi vuotta, kuten meillä kävi...), niin tässä tämän päivän taksat tiedoksi muillekin:
Mehiläinen Oulu 705 euroa (joskus Kela saattaa jotain korvata, riippuu asiakkaan tilanteesta) + esikäynnin maksu
Amigo Oulu 565 euroa + esikäynti 80 euroa, ei Kela-korvattavia