Minkälainen nainen ei halua lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä näemmä laitetaan sanoja vapaaehtoisesti lapsettomien suuhun :D Mutta tässä minun "syyni":
Ikää minulla on 25-vuotta. En halua lapsia sillä olisin ihan aikuisten oikeasti huono äiti. Ja niitä on muutenkin maailmassa ihan liikaa. En ole koskaan kokenut tarvetta lisääntyä. En ole koskaan edes vaihtanut vauvalle vaippoja. Jos lapsi itkee niin ensimmäisenä tekisi mieli vain juosta karkuun tai vaihtoehtoisesti lyödä turpaan (ja miksi minun pitäisi saada lapsia?). Mutta tuo olo tulee aina niiden ihmisten seurassa joista en pidä. Joten siitä saammekin aasin sillan seuraavaan väittämään: kukaan ei käy vanhainkodissa katsomassa.

Vaikka elänkin parisuhteessa, minulla on TODELLA vähän ystäviä. Kelpuutan lähelleni vain harvat ja valitut, ja viihdyn mainiosti itsekseni. Tulen kyllä toimeen ihmisten kanssa, mutta jos saan valita niin olen mieluiten yksin hyvän kirjan parissa. Mieheni on samanlainen :D Tälläkin hetkellä vanhainkodeissa on tuhansittain vanhuksia joita käydään katsomassa kerran vuodessa koska "on niin kiire". Itse kävin oman isoäitini luona ainakin kerran viikossa vanhainkodissa hänen kuolemaansa saakka. Juttelin myös muiden vanhusten kanssa joita heidän omat lapset tai lapsenlapset eivät käyneet katsomassa. Se jos mikä teki minut surulliseksi :( Eli lapsia pitäisi hankkia sen vuoksi että vanhainkodissa saisi itkeä kun ei edes omat lapset käy katsomassa? Loogista, niin loogista.

Ja saan aimo annoksen töissä joka päivä muilta äideiltä äitiyden riemuista: pirkkopetteri kaatoi television, pirkkapekka oksensi uudelle matolle, juuso pesee naamansa wc-pöntössä kolme kertaa päivässä, teinin lapset ovat hajoittaneet kodin viikonloppuna, mihinkään ei ole rahaa...MUTTA KYLLÄ ÄITIYS ANTAA NIIN PALJON! Eli olkaa onnellisia, minä en tiedä (enkä haluakaan tietää) mitä menetän ;)

Joo aika huono vedota siihen, ettei vanhainkodissa kukaan käy katsomassa, jos ei ole lapsia hankkinut. Ei ne lapset ole mikään tae sille, että joku on sua hoitamassa vanhuudessa. Siis onhan se ehkä todennäköisempää, että on joku joka välittää vanhuuden päivinäkin, muttei mikään itsestäänselvyys. Ja miksei ikäihmisellä voisi olla aktiivista sosiaalista elämää ilman lapsiakin?

Ainoa, mikä tulee mieleen vapaaehtoisesti lapsettomien kohdalla on se, että toivon ettei asia ala harmittamaan naista sitten kun on liian myöhäistä. Jos ei, niin mikäs siinä, jos nauttii elämästä lapsettomana!

Härreguudendåå mitä asenteita rouvilla taas kehissä :o

Mä taas ajattelen, että jos aivot pelaisivat niiin KUKAAN ei hankkisi lapsia. Vaikka lapsi on terve niin saa olla loppuelämän sydän syrjällään heidän puolestaan.

Yksi ryhmä ihmisiä, jotka sanovat etteivät halua lapsia on lapsettomuudesta kärsivät, jotka eivät halua kertoa tilanteestaan.

Kateuttako täällä on ilmassa kun puhutaan itsekkyydestä ja tunneköyhyydestä? Kyllä lapseton ihminen voi elää täyttä ja rakastavaa elämää. Useat tuntemani ovat omistautuneet maailman parantamiselle. Heidän ansiostaan kansanenväliset kehitysyhteistyökuviot pyörivät usein. (toki siellä on perheellisiäkin). Ja vaikka omistautuisi meikeille ja matkustelulle niin mitä tunneköyhää ja itserakasta siinä oikein on????

Parempi vain, että on ihmisiä, jotka tunnistavat rajansa ja voivat elää onnellista elämää kuin se kirjo äitejä ja isejä, jotka eivät eläydy rooliinsa tilanteen vaatimalla tavalla.

Niiiiin peesi :D Ajattelen itse, että hemmetin hyvä, että joku tuntee itsensä ja voimavaransa hyvin ja on tarpeeksi vahva "vastavirtaan" kulkeakseen. Asiassa kuin asiassa, tähän pätee myös hyvin. Miksi tuota asiaa pitäisi kenellekään selittää sen kummemmin? Sitä paitsi jokaisen vanhemmaksi aikovan olisi todella terveellistä elää lapsiperheen keskellä vaikkapa pari kuukautta saadakseen hieman esimakua, mitä tuleman pitää. Tai pitäisi olla joku virtuaalimaailma, missä kokeilla lapsiperheen arkea :D

En ymmärrä ap:tä, joka ymmärtää miehiä, jotka eivät halua lapsia, mutta naisten on pakko haluta!

Miksi miesten on hyväksytympää olla haluamatta lapsia? Yhtälailla heidän pitäisi ap:n mielestä olla itsekeskeisiä, uraorientoitunetita, sitoutumiskammoisia ym.

[QUOTE="mä";25612350]mä ainakin voin sanoa olevani parempi ihminen tultuani äidiksi. loppui sekoilu baareissa, aloin hoitaa laskuni jne ajallaan kuntoon, opin ajattelemaan muitakin kuin omaa napaani, mielen vaihtelut ja turha itsekkyys väheni.

ja minusta lasta haluamaton nainen on jotenkin vinoutunut... kaikilla naisilla tulee joskus fiilis että haluaisi oman nyytin. biologia sen määrää.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole mitään vikaa, jos ei halua omia lapsia. Järkevän ja kypsän ihmisen järkevä päätös. Kateellisten mammojen jupinaa, joilla ei ole elämässä mitään muuta kuin lapset. Minä ainakin haluan elää elämän vapaasti ja itselleni. Käyttää aikaa ja rahaa itseeni. nauttia ihanasta, varakkaasta ja hemmottelevasta miehestäni. En näe yhtään järkevää syytä, miksi pitäisi pentuja tehdä. Sanokoot verkkarihousu mammat, mitä haluavat.

Mä en oo ikinä halunnut lapsia tai tuntenut mitään vauvakuumetta saatika sitten kuullut edes hyvää syytä haluta tai hankkia lapsia. Miksi niitä pitäisi hommata vaan siksi kun muillakin on? Itse en tuosta huolimatta kuitenkaan ole lapseton ehkäisyn pettämisen vuoksi mutta en siltikään vaan tajua. Ei mun mielestä kaikkien naisten tarvitse haluta koiraakaan vaan siksi koska itselläni sellainen on.

Minä en esimerkiksi tykkää lapsista. Miksi aina päivitellään sitä, ettei joku halua lapsia tai ei tykkää lapsista? Eihän sitäkään päivitellä, ettei tykkää kaikista aikuisista. ;)

Huhu.. Aikamoista keskustelua ollu tässä ketjussa

Sitoutumiskammoisia?
- ei oikeastaan, mutta hyvin nirso olen ollut miesten suhteen. Nyt olen ollut valioyksilön kanssa 4 vuotta yhdessä :) sitä ennen en oikeen ollut seurustellut vakavasti, koska en löytänyt sellaista jonka kanssa haluaisin olla.
Naiiveja?
- ei todellakaan. Se varmaan onki syy, jonka takia ei haluta lapsia hankkia. Tiedän millaista on "pahimmillaan" elää vaikeasti vammaisen lapsen kanssa (oma pikkuveli) ja mikään taho ei voi luvata kenellekään tervettä lasta. En jaksaisi.
Itsekkäitä?
- minusta maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä. Sellaisia jotka ovat itsekkäitä ja myöntävät sen ja sellaisia jotka eivät myönnä.
Urakeskeisiä?
-on uraihan hyvällä mallilla, mutta ei se ole syyni jäädä lapsettomaksi.
Eivät ole vielä löytäneet itseään?
- ?? Se lapsiko kertoo kuka olet? Ennemmin olen nähnyt sitä, että lapsen saannin jälkeen "ollaan pelkästään äitejä" ja kun lapset aikusena lentää pesästä ollaanki ihan hukassa, kun ei tiedetä mitään muuta.

Ja sitten siihen kaikkeen ihmeeliseen mitä tässä ketjussa esintyi:
En ole mitenkään ilkeä, kylmä, inhoittava + disneyn ilkeä äitipuoli, noita, pahis piirteitä täällä lueteltiin. Ihan muakvana ja normaalina itseäni pidän.

Jotenkin rikkinäinen ehkä olen, mutta eikö kaikilla ole omat haavansa ja koettelumuksensa elämässä? Varmasti jos olisin saanut helpomman lapsuuden, en osaisi pelätä pahinta ja saattaisin naaviudessa hankkiakin lapsia.

Vastaus kysymykseen, nainen joka ei halua lapsia. Ei sen kummempaa välttämättä asiassa.

Monella muuttuu mieli iän myötä, joillain ei. En näe mitään ihmettelemisen aihetta asiassa.

Ekaa sivua pidemmälle lukematta, ja tiedostaen että on vanha ketju, niin kyllä. On epänormaalia olla haluamatta lasta/lapsia, ihan jo alkukantaisen nisäkkäiden biologian, suvunjatkamisvietin ja tavan vuoksi.

Mä en halua lapsia terveydellisistä syistä. En ala niitä tässä erittelemään, mutta niitä on useampi ja mun terveys heikkenis aika hurjasti jos olisin raskaana. Pidän kyllä lapsista silti ja nuorempana halusin aina ehdottomasti lapsia. Vasta joskus 22-vuotiaana tajusin että se on liian iso riski mun terveydelle hankkia niitä. En oo silti ihan 100% varma että lapsettomuus kestää koko loppuelämän, voi olla että joskus lähemmäs nelikymppisenä "sekoan" ja päätän uhrata terveyteni ja hankkia lapsen. Se ei oo vaan ollenkaan järkevää, ja toistaiseksi olen pysynyt järjissäni. Mielummin olisin toki terve ja hankkisin lapsia, mutta sitä ei voi itse valita.

Mua lähinnä vituttaa ihmiset jotka nostavat itsensä muiden yläpuolille siksi etteivät halua lapsia tai siksi että haluavat. Ilmenee nimitteylynä, pennutteluna, kersoitteluna, itsekkyydestä syyttämisenä, tunnekylmyydestä syyttelynä yms yms.

Ette te ole muita parempia oli lapsia tai ei. Kepsistä peesaan tässä asiassa. Itse pidän lapsista muttei minua haittaa jos joku muu ei pidä. Miksi pitäisi, ei se mulle kuulu. En voi sietää koiria mutta parhaalla kaverillani on kaksi. So?

Tässä asiassa naiset ovat miehiä ihan kauheasti fanaattisempia, molempiin suuntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin se vaan on;28078699:
Ekaa sivua pidemmälle lukematta, ja tiedostaen että on vanha ketju, niin kyllä. On epänormaalia olla haluamatta lasta/lapsia, ihan jo alkukantaisen nisäkkäiden biologian, suvunjatkamisvietin ja tavan vuoksi.

Onhan ihminen muutakin kuin viettiensä varassa toimiva olio. Ei siksi ole mielestäni epänormaalia olla haluamatta lapsia, koska ihminen on monimutkaisempi ns. eläin.

[QUOTE="vieras";28079242]Onhan ihminen muutakin kuin viettiensä varassa toimiva olio. Ei siksi ole mielestäni epänormaalia olla haluamatta lapsia, koska ihminen on monimutkaisempi ns. eläin.[/QUOTE]

Juuri näin.

Mua lähinnä vituttaa ihmiset jotka nostavat itsensä muiden yläpuolille siksi etteivät halua lapsia tai siksi että haluavat. Ilmenee nimitteylynä, pennutteluna, kersoitteluna, itsekkyydestä syyttämisenä, tunnekylmyydestä syyttelynä yms yms.

Ette te ole muita parempia oli lapsia tai ei. Kepsistä peesaan tässä asiassa. Itse pidän lapsista muttei minua haittaa jos joku muu ei pidä. Miksi pitäisi, ei se mulle kuulu. En voi sietää koiria mutta parhaalla kaverillani on kaksi. So?

Tässä asiassa naiset ovat miehiä ihan kauheasti fanaattisempia, molempiin suuntiin.

Komppaan! Mutta tässä oma syyni, miksi en naisena halua lapsia:

Kyse on maailman/elämänkatsomuksestani, ei niinkään uskonnosta kuin joku voisi sanoa. Lapsien hankkiminen ja niiden tekeminen on kovin eläimellistä. Haluan jollain tasolla päästä irti tästä eläimellisyydestä ja olla vain henkinen omalla järjellä ajatteleva olento. Toki syödä ja ulostaa minun täytyy edelleen, jollain tasolla jää ajattelevinkin ihminen aina eläimseksi. En tiedä, ehkä etsin jonkinlaista ´valaistusta´. Tekemällä lapsia ja harrastamalla seksiä en mielestäni eroaisi mitenkään muista eläimistä - koirista, apinoista jne. En sano että se olisi ´aivotonta toimintaa´, mutta jos nyt mietitään, niin eipä tuohon lisääntymiseen kauheasti nitä aivoja tarvita. Anteeksi, en tarkoita tätä loukkauksena ketään kohtaan.

Olen valinnut ammattinikin niin, että se edistää sekä omaa henkistä kehittymistä että voin auttaa siinä muita. Jokaisella meistä on oma polku jota kulkea, tämä on omani ja se on yhtä oikea kuin kenen tahansa muun. Antakaa ihmisten tehdä lapsia tai olla niitä tekemättä, mitä se teille kuuluu - tehkää vain omassa elämässänne niin kuin haluatte. Rauhaa ihmiset, rauhaa.

Minä en ole koskaan halunnut lasta. Minä olen halunnut elää elämän vapaasti ja itselleni. Minä olen halunnut käyttää aikaa ja rahaa itseeni. Minä olen halunnut nauttia ihanasta, varakkaasta ja hemmottelevasta miehestäni. Minä en ole halunnut lasta pilaamaan elämääni ja parisuhdettani. Olen halunnut pitää erittäin hyvää huolta itsestäni ja miehestäni. En ole halunnut kokea kamalaa, kivuliasta ja likaista synnyttämistä. En ole halunnut pilata kauneuttani ja vartaloani lapsen teolla. En ole halunnut uhrata elämääni lapselle. olen halunnut harrastaa, matkustella, opiskella, shoppailla. käydä kauneushoidoissa, kylpylöissä ja hieronnoissa, lepäillä ja rentoutua oikein kunnolla jne. Mieheni on ostellut minulle matkoja, kylpylälomia, shoppailureissuja, vienyt ravintoloihin syömään, tuonut työmatkoilta tuliaisia jne. Olen rakastanut tällaista elämääni. Olen ollut onnellinen näin. On ollut ihanaa, että on saanut olla miehensä ainut prinsessa. Olen nauttinut täysin sydämin prinsessa elämästäni. Olen itsekäs, narsistinen, mukavuudenhaluinen, materialistinen ja epäsosiaalinen ihminen. En pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Rakastan rahaa, tavaraa ja mammonaa. Lapsi olisi joutunut kärsimään kanssani. Tämä on ollut juuri sopivaa elämää minulle.

Härreguudendåå mitä asenteita rouvilla taas kehissä :o

Mä taas ajattelen, että jos aivot pelaisivat niiin KUKAAN ei hankkisi lapsia. Vaikka lapsi on terve niin saa olla loppuelämän sydän syrjällään heidän puolestaan.

Yksi ryhmä ihmisiä, jotka sanovat etteivät halua lapsia on lapsettomuudesta kärsivät, jotka eivät halua kertoa tilanteestaan.

Kateuttako täällä on ilmassa kun puhutaan itsekkyydestä ja tunneköyhyydestä? Kyllä lapseton ihminen voi elää täyttä ja rakastavaa elämää. Useat tuntemani ovat omistautuneet maailman parantamiselle. Heidän ansiostaan kansanenväliset kehitysyhteistyökuviot pyörivät usein. (toki siellä on perheellisiäkin). Ja vaikka omistautuisi meikeille ja matkustelulle niin mitä tunneköyhää ja itserakasta siinä oikein on????

Parempi vain, että on ihmisiä, jotka tunnistavat rajansa ja voivat elää onnellista elämää kuin se kirjo äitejä ja isejä, jotka eivät eläydy rooliinsa tilanteen vaatimalla tavalla.

Olet harvinaisen avarakatseinen ja sivistynyt ihminen. Hienosti kirjoitettu. Sinulla on omat asiat hyvin ja hyväksyt toisetkin. Vaikutat fiksulta maailman naiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä eli vela;28274020:
Minä en ole koskaan halunnut lasta. Minä olen halunnut elää elämän vapaasti ja itselleni. Minä olen halunnut käyttää aikaa ja rahaa itseeni. Minä olen halunnut nauttia ihanasta, varakkaasta ja hemmottelevasta miehestäni. Minä en ole halunnut lasta pilaamaan elämääni ja parisuhdettani. Olen halunnut pitää erittäin hyvää huolta itsestäni ja miehestäni. En ole halunnut kokea kamalaa, kivuliasta ja likaista synnyttämistä. En ole halunnut pilata kauneuttani ja vartaloani lapsen teolla. En ole halunnut uhrata elämääni lapselle. olen halunnut harrastaa, matkustella, opiskella, shoppailla. käydä kauneushoidoissa, kylpylöissä ja hieronnoissa, lepäillä ja rentoutua oikein kunnolla jne. Mieheni on ostellut minulle matkoja, kylpylälomia, shoppailureissuja, vienyt ravintoloihin syömään, tuonut työmatkoilta tuliaisia jne. Olen rakastanut tällaista elämääni. Olen ollut onnellinen näin. On ollut ihanaa, että on saanut olla miehensä ainut prinsessa. Olen nauttinut täysin sydämin prinsessa elämästäni. Olen itsekäs, narsistinen, mukavuudenhaluinen, materialistinen ja epäsosiaalinen ihminen. En pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Rakastan rahaa, tavaraa ja mammonaa. Lapsi olisi joutunut kärsimään kanssani. Tämä on ollut juuri sopivaa elämää minulle.

Ja mä en näe tässä asiassa mitään huonoa:) Mun mielestä jokaisen pitäis elää sellainen elämä, minkä haluaa, ei sellaista mikä odotetaan. Hieno valinta!

Alkuperäinen kirjoittaja äeteee;28278385:
Ja mä en näe tässä asiassa mitään huonoa:) Mun mielestä jokaisen pitäis elää sellainen elämä, minkä haluaa, ei sellaista mikä odotetaan. Hieno valinta!

Todellakin kiitos äitee ihanasta vastauksesta. Sinulla on ihana olla äiteenä, kun suhtaudut kirjoitukseeni näin. Olen rehellinen ihminen ja en näyttele sen parempaa kuin mitä olen. Kerroin rehellisesti ja suoraan millainen olen. Kaikki eivät varmaankaan ole yhtä avarakatseisia kuin sinä. Olet varmasti ihana äitee ja lapsesi on sinulle tärkeä ja sinut on luotu äidiksi. Osaat hommasi<3 On ihana, että on sinunlaisiasi äitejä maailmassa. Nauti täysin sydämin äitiydestäsi ja ja onnestasi<3 Hienoja hetkiä elämääsi lapsesi kanssa ja välillä ilman lastakin itseäsi hemmotellen! Lapsesi ja miehesi ovat sinusta ylpeitä!!!!

Mä en ymmärrä miksi tästä pitää tehdä edes numeroa, ei kaikki halua lapsia ja piste. Ei sitä tarvitse perustella. Ei kukaan sinultakaan tule kysymään perusteluja miksi sinulla ei ole koiraa, tai miksi sinä ja miehesi olette tehneet lapsia. Jokainen saa itse päättää.

No ainakin Yhtä kylmä on sitten ihminen joka tekee lapsen ja sitten tunkee päiväkotiin 1v:nä että voi keskittyä vain itseensä ja uraansa. Minäminäminä. Helpompaa olla lapseton jos sen mukaan haluaa elää :)

SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI LAPSEN ANTAMISTA ADOPTIOON. Saat jatkaa elämääsi ilman ahdistusta ja vaativaa olentoa, joka tulee surulliseksi, kun huomaa, että kukaan ei häntä odottanut ja se kaikista rakkain äitikin vaan pitää vaivana.
Anna lapsellisi siis mahdollisuus hyvään elämään ja anna hänen oppia rakastamaan ihmistä, joka hänestä välittää.

Kun itse odotin ensimmäistä lastani, ajattelin suurinpiirtein noin. Ajattelin että olen kuitenkin vastuullinen ja empaattinen ihminen, ja opin varmasti jossain vaiheessa rakastamaan lastani. En siltikään ollut raskauden aikana kovinkaan onnellinen vaan lähinnä kauhuissani ja koko ajatus lapsesta tuntui epätodelliselta.

Kaikki kuitenkin muuttui saadessani lapsen synnytyksen jälkeen syliini. Se oli elämäni paras hetki. Nyt minulla on jo kolme ihanaa ja rakasta lasta.

En ajattele, että päätös olla hankkimatta lapsia olisi pätkääkään vastuuton. Päinvastoin ,siinä voi olla kyse todellisesta vastuun ottamisesta. Minusta vastuuttomuudesta kertoo se, että hankitaan lapsia eikä niistä sitten huolehdita kunnolla.

Yhteistyössä