Minkälainen isänpäiväkakku?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luminka

Aktiivinen jäsen
23.10.2007
2 824
0
36
Eli millaisen isänpäiväkakun teette (siis jos teette)?
Mä aluks ajattelin jättää väliin, mutta kun on ukon ensimmäinen iskäpäivä niin tehdään kuiteski :)

Ihan tavallisen kääretorttupohjan (ehkä suklaa) teen jonka laitan 4 osaan. Väliin vaahdotettua cremeä ja hilloa. Päälle nomparelleja. Ihan pikaversio, ja kun syöjiä on vaan 2 niin tuo riittää vallan mainiosti :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmuli84:
Eli millaisen isänpäiväkakun teette (siis jos teette)?
Mä aluks ajattelin jättää väliin, mutta kun on ukon ensimmäinen iskäpäivä niin tehdään kuiteski :)

Ihan tavallisen kääretorttupohjan (ehkä suklaa) teen jonka laitan 4 osaan. Väliin vaahdotettua cremeä ja hilloa. Päälle nomparelleja. Ihan pikaversio, ja kun syöjiä on vaan 2 niin tuo riittää vallan mainiosti :p

Kuulostaa hyvältä. :p Meilä kaupan pieni kakku ku mies ei oo perso niin en alkanu tekemään. Tuo kääretorttupohjasta tehty kakku onki helppo ja hyvää. :p
 
Isänpäiväkakku
(16 annosta)

Pohja:
4 munaa
1 1/2 dl sokeria
1 pss (50 g) mantelijauhetta
1 dl vehnäjauhoja
1/2 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta

Kostutukseen:
1 dl hedelmätäysmehua (esim. Valion 5 hedelmää)

Täyte:
1 muna
1 1/2 dl hedelmätäysmehua
1 dl vispikermaa
1 rkl maissitärkkelysjauhoa (Maizena)
2 rkl sokeria
1 tl vanilliinisokeria
150 g vihreitä viinirypäleitä
1 banaani
1tlk (425/250g) persikanpuolikkaita

Kinuskikuorrutus:
1 1/2 dl vispikermaa
1 1/2 dl fariinisokeria
1 tl voita tai margariinia

Koristeluun:
paahdettuja mantelilastuja
Tuttifrutti- koristerakeita

1. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.
2. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita ne vaahtoon.
3. Kaada taikina voideltuun ja jauhotettuun kakkuvuokaan (halkaisija 22 cm).
4. Paista 200-asteisessa uunissa noin 20 minuuttia.
5. Kumoa jäähtyneenä.

Valmista täyte:
6. Laita muna, hedelmätäysmehu, kerma, maissitärkkelys ja sokeri kattilaan.
7. Keitä kiisseliä koko ajan sekoittaen 3 minuuttia.
8. Jäähdytä ja lisää vanilliinisokeri.
9. Paloittele viinirypäleet, banaani ja valutetut persikanpuolikkaat pieniksi palasiksi.
10. Lisää kiisseliin.
11. Leikkaa kakkupohja kolmeen osaan.
12. Kostuta levyt ja jaa täyte tasan kahteen väliin.
13. Mittaa kerma ja fariinisokeri kattilaan.
14. Keitä kinuskia hiljalleen välillä sekoittaen noin 5-10 minuuttia, kunnes seos on sakeaa.


15. Kinuski on valmista, kun pudotat tipan kinuskia kylmään veteen ja se jähmettyy kiinteäksi.
16. Lisää lopuksi rasva.
17. Kaada kuumana kakun pinnalle ja reunoille.
18. Koristele reuna paahdetuilla mantelilastuilla.
19. Kirjoita pinnalle onnittelut isälle värikkäillä koristerakeilla.

 
2x2v-synttärit ja isänpäivä-jättiyhteiskakku.
Kakkupohja (omenamehukostutus) ja hirveä määrä vatkattua kevytvispiä (1l), johon soseutetuista ja siivilöidyistä tyrnimarjoista (mehuna n. 2,5dl) ja liivatejauheesta (jotain 2,5rkl) kiehautettu mehu hyydyttäjäksi. Tyrnihilloa vielä väliin, niin kyllä tuli kehuja! Ja äkkiä tehty. (Tyrnin krämmäleet ja siemenet uunissa kuivaksi, kun sisältävät kaikkea terveellistä)

Tyrni on kyllä maku, josta joko tykkää tai ei. Mut eipä ollut tavallisen tylsä kakku...
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä