Minkälaaset kummit teillä on?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla on ittellä käynyt todella hyvä tuuri koska mun kummit muistaa mut edelleen. Just olivat jättäneet postilaatikkoon paketin kun ei ehditty nähdä. Paketissa oli siis likalle helmiä, prinsessakynäsetti ja rahaa mulle.

Mulla siis ikää 31v. ja silti kummit saattaa antaa mulle rahaa 50 euroa vaikka ei ole joulu eikä mun synttärit. Ja mua muistetaan noina päivinä ja tämä muistaminen oli yllätys.

En mä tarkoota sitä, että kummien pitääs rahalla muistaa, mutta mä ajattelen lämmöllä sitä, että mua ja likkaa muistetaan jollakin tavalla. Mulle kummitäti soittaa ja saatetaan puhua puhelimessa tunti. Ja muutenkin se, että kohtelevat mun likkaa kuin omaa lastenlasta.

Joidenkin mielipide on, että kun kummilapsi pääsee ripille niin ei muisteta enää. Mä en ymmärrä tätä. Jos mulla olis kummilapsi, niin kyllä muistaasin häntä niin kauan kuin elän!

Mä olen meidän sisarussarjasta onnekas kummien suhteen koska siskon ja veljen kummit on vähän toista luokkaa...

Mun yhdet kummit feidas heti ristiäisten jälkeen. Ylioppilasjuhliin kutsuttiin 20v tauon jälkeen. Eivät tulleet. Interfloran kautta tuli kukkia.

Toiset kummit.. oltiin tekemisis vielä ala-asteella mut kuningas alkoholi vei koko perheen ja 2000-luvun puolella perheen pojista toinen tappo toisen känni/pillerihuuruissa. Kuollut oli mun vanhempien kummilapsi.

hyvin menee.

Ja kyllä ma tykkään kans kun kummit muistaa lasta vaikka kortilla. En ole lahjoja kärkkymäs mutta se et muistetaan vaikka kortilla tai soittamalla.

Viimeksi muokattu:
Kummeina enot, täti ja sitten yksi vanhempieni ystävä.
Erityisesti tämä viimeinen on ollut koko ikäni aivan mahtava kummi ja asettanut jopa paineita omalle kummiudelleni. (Tiedän etten yllä samalle tasolle)
Kyse ei ole vain lahjoista tai annetusta ajasta vaan mielestäni eniten aidosta kiinnostuksesta nimenomaan persoonaa kohtaan. Sellainen oli lapselle ja teinille iso juttu, eikä mitenkään turha nykyisessäkään iässä.
:)

mun kummeinani oli mun eno,tämän vaimo ja heidän tytär.Tämä enon vaimo muistaa aina synttärinä ja jouluna tulee paketit myös lapsille.Serkkuni on kummisetäni,ihan pienenä oli paljonkin hänen kanssaan,mutta rippikoulun jälkeen ei ole enää muuten ollut yhteyksissä.Sukujuhlissa tulee juttusille.Ja joulukortit laitetaan puolin ja toisin.

No, mun sylikummi on muistanut on muistanut minua todella kauan... Olen ihan just 30... Nyt viimeisinä muutamana vuotena muistaa minua niin, että ostaa ilmeisesti jotain, jos todella ajattelee sen sopivan minulle. Emme ole muutoin tekemisissä. Itse en ole välittänyt kummeilusta. Minä en ole pienempänä välittänyt sosialisoida jonkun aikuisen kanssa, vaan sen takia, että hän kantaa nimikettä kummi, enkä tajua hommaa vieläkään. Ei vaan kiinnosta. En olisi tarvinut niitä lahjojakaan, vaikka tottakai osaan antaa arvoa sille, että on halunnut muistaa minua ja on vaivaantunut, mutta todella... Ei olisi tarvinut. Muiden kummieni kanssa en ole tekemisissä.

Ollaan tekemissä paljon. Käydään viikoittain lenkillä ja puhutaan puhelimessa. Joskus enemmän kuin äitini kanssa. Kummitädilla ja mulla ikäeroa 16 vuotta, ehkä johtuu sitten siitä :) Vaikka äiti ei ole minua kuin 20v vanhempi mutta silti..

Minulla kahdesta ei ole kuulunut 20 vuoteen mitään, lienee alkoholi vienyt molemmat. Kolmas totesi rippijuhlissani, että eipä tartte enää sullekaan lahjoja ostella... Jäi vähän kaivelemaan, yhteydenpitokin lakkasi siihen melkein kokonaan :(

Mun mummu on mun yksi kummi, mut hän on ollut alzheimerin kourissa jo 11-vuotta. Sitä ennen hän oli kyl ihan paras :heart: Muista kummeista sitten kolme muistaa aina kun tapahtuu jotain merkittävää. Yksi alkoholisoitunut ei ole muistanut vuosiin mitenkään, viimeksi ehkä ala-asteikäisenä. Mut joo kummien kanssa ei ole tullut oltua tekemisissä juurikaan sitten lapsuuden. Lapsuudessa hengailtiin paljonkin yhdessä. Ihan hyvät fiilikset heistä kuitenkin :)

Yhteistyössä