osteletteko lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
kaikille? Siis ihan kvereidenkin lapsille? Mun kaveri soitti mulle, että oletko ajatellu ostaa meidän lapsille lahjoja.. Sillä oli lista siinä mitä kukakin tarvii! Ja me ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita ja he ovat hyvä palkkaisissa töissä. Mulla ei tulis mieleenkään keltään noin kysyä. Meiltä jos lapsen kummit sattuu kysymään mitä halutaan lahjaksi niin ehkä sillon voin jotain pientä tarpeellista mainita. Ja meiltä löytyy kummilapsiakin 4 ja sisarusten lapsia että ostettavaa riittää muutenkin :xmas: kyllähän mä tykkäisin ostella vaikka naapurin siskon kaimallekin lahjoja jos rahaa olis yllin kyllin.

No ei ! Etkä osta Sinäkään! Tuohan on törkeää kerjäystä.
En osta joululahjoja enää edes kummilapsille. kyllästyin siihen kerjäämiseen ja kiittämättömyyteen.
Stressi vaan tulee lahjajutuista, antamisen ilo jää. Siksipä keskityn vain olennaiseen eli lahjon heitä jotka ovat minulle tärkeitä ja mukana elämässämme.

En osta kaikille kavereiden lapsille mutta sellainen "paha tai hyvätapa" on että kun ostan kummilapselle lahjan ostan myös jonkin pienemmän lahjan hänen siskolle/veljelle. Näin tietysti menee rahaa melkoisesti, koska kummilapsiakin on 6. En vaan jostain syystä osaa ostaa vain toiselle.

Ostan lahjoja jos huvittaa. Jos siis on aikaa käydä kaupassa ja tekee mieleni ostaa jotain. Silloin voin ostaa kaverin lapselle, kummilapsille, niiden sisaruksille. Jne. En toki osataisi jos ei olisi rahaa ostaa. Tietenkään!

Joskus en osta kellekkään yhtään mitään, en edes perheelleni (synttärit, joulu) . Jos ei ole aikaa, enkä näe kaupassa mitään siellä käydessäni, en osta.

Ihan miten sattuu siis teen.

Enkä odota että omat lapset saisi leluja naapureilta tai kavereilta tai edes kummeilta.
Kiva jos saavat synttärilahjat, mutta odota sitä en, enkä nimeä mitään että mitä haluaisivat, koska jokainen ostaa jos haluaa ja ostaa mitä haluaa, jos haluaa, kenelle haluaa ja kukkaronsa mukaan.

Yhden ystäväperheen kanssa vaihdetaan lahjat, se nyt vaan on tapa. Tänä vuonna ensimmäisen kerran ostettiin yhteinen lahja heidän kahdelle tytölle. Kummilapselle ja tämän veljelle ostetaan yksi tavallaan yhteinen. Tuo on just ollut, että pitääkö sille pikkuveljelle ostaa kans lahja, ettei tule paha mieli... en tiedä miten nuoremman kummit toimii, ostaako nekin sitte tälle meidän kummipojalle. Siinä ne sitten onkin. Loput menee sukuun.

Meillä on aina ollut niin paljon kummilapsia että on ollut täysi työ saada heille paketit kasaan. Päätinkin, että kun ripille pääsevät ei synttäri ja joululahjoja enää sitten tipu. Minulla paljon sisaruksia ja mielelläni kaikille sisarustenlapsille ostaisin, ei se vaan ole mahdollista. Meillä lahjotaan siis isovanhemmat, kummilapset omat lapset ja jotakin toisillemme. Lasten kummeille ja tärkeille ystäville annetaan esim. joulukukka. Tai jos on jokin syy miksi juuri tänä vuonna haluamme heitä erityisesti muistaa. Mutta ei varsinaisesti lahjoja muille.

Yhteistyössä