Minkäkokoisia teidän 1,5-vuotiaat + 1,5v-tarkastus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika
82,2 cm
11,9 kg
pipo 50 cm

Lääkäri tsekkasi kuulon, näköä sen mitä tuollaiselta voi, kivekset, puhetta, vähän motorisia taitoja (parin palikan pinoamista)... Ei mitään erikoista.

Tyttö 84cm 11890g
pipo 48cm
kenkä 22-23

Meillä oli lääkäri neuvola jossa kuunneltiin sydänäänet ja katsottiin silmistä karsastus. Lisäksi katsottiin jalkojen asento kävellessä. sai rokotteen lopuksi.

Mä olen ihan pihalla kun kaikilla tuntuu olevan niin isoja lapsia... ;) Meillä tyttö on n. 76cm ja painoa n. 10kg. Kenkä on 19-20 ja meillä kans tosiaan tulossa tuo parin vkon sisällä. En kyllä itsekään ole kovin isokokoinen... Onks kellään pienikokoista lasta vai olenko mä ainoa...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen ihan pihalla kun kaikilla tuntuu olevan niin isoja lapsia... ;) Meillä tyttö on n. 76cm ja painoa n. 10kg. Kenkä on 19-20 ja meillä kans tosiaan tulossa tuo parin vkon sisällä. En kyllä itsekään ole kovin isokokoinen... Onks kellään pienikokoista lasta vai olenko mä ainoa...?

No ei kai siinä mitään, jos lapsi kasvaa kuitenkin tasaisesti, vaikkakin omaa tahtiaan. Minulla on tuo 1,5-vuotiaana 82,2 cm poika, ja hänkin vaikutta ikätoverien joukossa aika pätkältä :) Ei ihme, jos omasi tuntuu pieneltä :)

Meillä tyttö oli 87,5cm ja 12kg. Kengänkoko on 23-24, pipo 50. Katottiin vaan yleisesti motoriikkaa, tyttö oli juuri päikkäreiden jälkeen parhaimmillaan ja esitti varpailla kävelyt, tanssimiset ja hyppimiset siinä lääkärin huoneessa. Niin ja rokote tosiaan tuli, siitä oli tosi kärttynen pari päivää.

Meidän minityttö oli tuota kokoa 2 v !!! neuvolassa. Valtaosa näistä 1.5 v on suunnilleen samankokoisia kuin minityttö oli 3 v (!!) neuvolassaan.

Tyttö oli 86,5cm ja 14kg.
Pipo 50 ja kenkä 22.

Piikki siellä tais tulla. Ja sitten vaan katseli kun tyttö leikki, liikehdintää, ym. Pyyti palloa etsimään ja hakemaan ja jutteli tytölle että sai sen jotain vastaamaan.

Meidän likka oli 79cm ja 9,6kg... Aika kääpiö hänkin :)

Meillä oli just pojan 1,5v neuvola..
Kengän koko on 22
Mitat 10,6 kg, 81,5cm ja py 50cm
Rokotteen sai.
Rakensi kolmen palikan tornin ja heitti palloa..
Muuten vaan kyseltiin, että syökö itse, pukeeko (ei todellakaan :D), riisuuko, nukkuuko yöt, onko tutti/pullo käytössä jne...

Minun tyttö oli 1,5v neuvolassa juuri samoilla mitoilla, kun mitä mainitsit. Että täällä on myöskin yksi kirppu :)

Yhteistyössä