Minkäikäisen olette jättäneet yksin sairaalaan yöksi?

2kk...olin kyllä samassa sairaalassa itse, mutta eri osastolla. Lapsi siis oli terve, mutta minä sairas. Tuli äkkilähtö ambulanssilla sairaalaan ja koska olin yh, ei lasta kotiinkaan voinut jättää.

Neiti oli sitten lasten syöpäosastolla hoidossa, jonne minä puolestani en voinut mennä, koska mulla oli tulehdusarvot koholla.

2t vanha kun häntä lähettiin siirtämään vastasyntyneiden teholle toiseen sairaalaan. poika tuli sektiolla nukutuskaasuissa pyysin mukaan muttei otettu kun lanssissa tarvi olla tilaa vauvaa varten + lääkäri sairaanhoitaja +ensihoitajat. ja jos tarvii elvyttää tj. seuraavana päivänä menin perässä eri osatolle tosin. mut muuten en jättäs yksin osastolle kun pakosta. poika nyt 5v.

Meillä nuorempi oli 5-vuotiaana sairaalassa kaamean mahataudin vuoksi. Silloin olimme yötä hänen kanssaan siellä.

Muuten eivät ole sairaalassa joutuneet yötä olemaankaan, eivät siis ole olleet yksin öitä sairaalassa.

Olen joutunut jättämään lapsen 3 kuukauden ikäisestä 1½-vuotiaaksi useita kertoja osastolle yöksi niin, että en ole saanut tai voinut yöpyä sille itse. Jos on ollut mahdollisuuksia olla yötä, niin olen ollut, paitsi jos kyse on ollut yli viikon jaksosta kerrallaan koska se oli mulle jo liian rankkaa, kun ei sairaalassa saanut yöllä nukuttua kun hoitajat kävi pari kolme kertaa yössä huoneessa tekemässä toimenpiteitä lapselle. Me oltiin kuitenkin kerrallaan vaan pari viikkoa kotona aina välissä. Jos olis ollut vaan yksittäisiä jaksoja, niin olisi sitä jaksanut pidempäänkin.

Niissä tapauksissa kun en ole voinut olla yötä lapsen vieressä, oon ollut osastolla aamusta kun lapsi herää ja lähtenyt illalla kun on mennyt nukkumaan, ja oon aina ollut jossain lähellä yöpymässä.

Heti syntymän jälkeen oli pakko jättää esikoinen vauvojen teholle. Siellä ei vanhemmat voi yöpyä. Toisen kerran esikoinen oli 10 kk ikäisenä yhden yön astman takia infektio-osastolla "yksin". Kaksi muuta yötä nukuin patjalla lattialla samassa huoneessa.

Yhteistyössä