Minkälaiset työpäivät miehelläsi on ja milloin sinulla on omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Miehen työpäivät on virallisesti 7.00-15.30 + tunti työmatkaa per suunta. Harvoin kuitenkaan noin aikaisin kotiin lähtee. Mun työpäivä on (kotoonta kotiin, lasten kuljetuksineen) 7.30-17.00. Omaa aikaa on silloin kun niin sovitaan, yleensä viikonloppuisin. Lapset 4 ja 5.5 vuotiaat.

"Miisa"
Mies lähtee töihin noin klo 10 ja tulee useimmiten kotiin klo 18 - 19. Omaa aikaa mä saan halutessani sitten kun mies on kotona, ellei jatka töitä vielä kotiin tullessaan, mutta usein olen siinä vaiheessa iltaa jo niin väsynyt etten jaksa lähteä mihinkään. Viikonloppuisin saatan lähteäkin esim. kirppiksille yksikseni jos siltä tuntuu eikä miehellä ole silloin töitä. Lapsilla on ikää 2 ja 4 vuotta.

Miehen työajat on mitä tahansa 10-05 välillä. Pääasiassa iltaa/yötä, jonkin verran myös päivävuoroja.

Omaa aikaa....no, joskus sitä on päivittäin, joskus menee viikkokausia ilman omaa aikaa (ellei lasketa iltoja, kun lapset jo nukkuu). Olen opiskelija, jonka päivät voi olla pitkiä tai lyhyitä, näin harjoittelujaksojen aikana ei omaa aikaa ehdi olemaan laisinkaan ja joskus taas sitä on tosi paljon (kun on esim. etäopiskelu/vapaapäiviä ja esikoinen on koulussa ja pienempi päiväkodissa).

Lapset on 7 v ja 5 v.

"vieras"
Mä teen pelkkää yötyötä, joten mulla on suht paljon vapaapäiviä. Mies tekee aika paljon iltavuoroja, on myös päivävuoroja ja öitä. Omaa aikaa mulla on oikeastaan milloin vaan haluan, lapset 13 v ja 9 v.

"vieras"
meillä mies on töissä noin klo 04-16, suurtakin vaihtelua puoleen ja toiseen löytyy. Lapset ovat 2-, 15- ja 17-vuotiaat, pienimmän voi huoletta jo jättää isompien katsottavaksi jos tarve vaatii. Mies mielellään on kuopuksen kanssa kun vain kotona on joten ei ongelmaa siinäkään. Ehkä suurin "ongelma" on siinä että en koe tarvitsevani "omaa aikaa" juuri ollenkaan, ennen kuopuksen syntymää oli useita vuosia aikaa siihenkin. Ehkä sitten taas joskus kun kuopantukko tästä vähän kasvaa... :)

...
Miehen työpäivät 12- 15 tuntisia plus tunti suuntaansa työmatkaa. Ajaa rekkaa, joten työajatkin on epäsäännölliset, yleensä lähtee töihin iltapäivällä tai yöllä kahden maissa, myös viikonloput töitä. Itse olen töissä kaupassa, työajat vaihtelee 6.00 ja 21.00 välillä. Lapsia viisi (13, 10, 8, 6 ja 3).

...
Miehen työpäivät 12- 15 tuntisia plus tunti suuntaansa työmatkaa. Ajaa rekkaa, joten työajatkin on epäsäännölliset, yleensä lähtee töihin iltapäivällä tai yöllä kahden maissa, myös viikonloput töitä. Itse olen töissä kaupassa, työajat vaihtelee 6.00 ja 21.00 välillä. Lapsia viisi (13, 10, 8, 6 ja 3).
... niin ja omaa aikaa harvoin, yleensä illasta kun lapset rauhoittuu nukkumaan!!

"vieras"
Lähtee joka aamu klo 5.30 ja tulee aikaisintaan klo 19... ja sitten senki jälkeen lähtee vielä monesti tekeen jotain remonttia. Ma-pe tekee tämmöstä työikaa. Lauantaina sit menee aina johonki puuhaan töitten suhteen. SUNNUNTAI pitäis olla vapaa mut sitten tehdään laskutuksia. Eli minun oma aika on aika kinttaalla. Muutama tunti silloin tällöin. Olen päivät lasten kans kotona mutta välillä olen palkannut hoitajan,et saan hoitaa ihan perus asioita ihan rauhassa.
Meillä on kuus lasta iältä 1v-8v.

hmmmmm123
Miehen työpäivä on 8-16 ja hänelläkin matkaan menee hurjat viisi minuuttia. Omaa aikaa on silloin tällöin, kun sitä haluan. Nyt en ole vain jaksanut, kun raskaus verottaa kovasti kaikkea tekemistä. No sellaista omaa aikaa on päivittäin, että saan levätä ja mies on lapsen kanssa.

Lapsi 2v3kk.

ggg
8-16, kotona on 16.30-17.30 riippuen käykö matkalla kaupassa tai hiihtämässä tms. Mulla on omaa aikaa lenkkeilyn merkeissä tunti joka toinen päivä. Satunnaisesti muulloinkin iltaisin, jos haluan vaikka kirppareille.

ggg
8-16, kotona on 16.30-17.30 riippuen käykö matkalla kaupassa tai hiihtämässä tms. Mulla on omaa aikaa lenkkeilyn merkeissä tunti joka toinen päivä. Satunnaisesti muulloinkin iltaisin, jos haluan vaikka kirppareille. Niin ja lapsia 0-4v. on 3 kpl.

"vieras"
Mä olen ihan mielettömän onnellinen et mies pääsi eroon nuista rekkahommista...vaikka tekee edelleen pitkiä päiviä ja paljon töistä (yrittäjä) niin on sentään yöt kotona. On terveyskin pysyny kunnossa.

Vähän vaihtelevasti mies töissä,mutta pääsääntöisesti ti-to miehellä on pitkä päivä,ma ja pe lyhyemmät päivät.Lapset 7v,5v ja 8kk.

Omaa aikaa on ehkä muutaman kauppareissun verran viikossa,lähes kaikki liikenevä aika vietetään yhdessä.Ja onhan mulla tässä päivällä aina sellainen hengähdyshetki kun kuopus nukkuu ja isommat touhuavat jotain muuta.

"emppu"
Mies lähtee töihin sunnuntaisin klo 16, tulee kotiin perjantaisi-iltana. Lapset 2, 7 ja 12 v. Omaa aikaa on kun pienimmäinen nukkuu päiväunia ja joskus vien hoitoon jos tarvitsee hoidella asioita enemmän.

"mam"
3 alle kouluikäistä lasta, tällä hetkellä oon äippälomalla ja kohta hoitovapaalla. Mies tekee 3vuorotyötä hoitoalalla. Mulla on omaa aikaa hänen työvuorojen puitteissa, milloin enemmän milloin vähemmän.

8kk
Miehen työajat ovat kaikkea klo 06-24 välillä, joskus tekee töitä myös öisin(poissa kotoa).
Pääosin työt painottuu ma-la, sunnuntait yleensä vapaata mutta myös silloin saattaa olla muutaman tunnin työjuttuja.
Yksi lapsi, 8kk ja itselläni ns."omaa aikaa" silloin kun vauva nukkuu.

Mies on töissä 7-16. Omaa aikaa otan, jos lapset ( 2v ja 5kk) nukkuvat päikkäreitä samaan aikaan. Nyt ovat juuri nukkumassa. Omaa aikaa on myös satunnaisesti muulloinkin.

Omaa aikaa enemmän pidän ajasta jota vietetään koko perheen voimin=)

Mies opiskelee mutta joka tapauksessa on pois kotoa yleensä klo 8-16.Omaa aikaa mulla on joka ilta kun käyn lenkillä tai salilla,paitsi esim. nyt miehelle on tulossa paljon tenttejä niin annan hänelle lukurauhan ja omaa aikaa sitten vähemmän.Viikonloppuisin tehdään yleensä jotain koko perhe yhdessä.
Lapsi 2v.

Mies on töissä 8-17 noin... hiukan liukuva tuo kotiintulo toisinaan, mutta ei paljolti.

Mulla on omaa aikaa, kun lapset o päikkäreillä ja sitten illalla, kun mies tulee kotiin. Minä joko singahdan lenkille, harrastukseen tai kauppaan. Viikonlopuista yleensä sovitaan etukäteen, jos toinen haluaa jonnekkin mennä. Miehen oma aika on sitten, kun minä olen palannut kotiin. :D

Niin ja lapsia on kolme kipaletta iältänsä 1, 4 ja 12 vuotiaat.

Yhteistyössä