Minkälaiset perheet ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja tulivaanmieleen
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteeni
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:
[quote="vieras
ahaa. siis ainokainen kyseessä. No yhdelle ehkä voisi jaksaakin...
ainokainen tai ei...elämä tulee olemaan rankkaa kun lapsi joskus menee päiväkotiin tai kouluun kun ei tule uutta annosta nenun eteen jos ei lautasen sisältö miellytä.
Ei paha kyllä ole edes ainokainen.. Mutta onneksi muut lapset eivät ole samanlaisia!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juttuluuri:
Yksi monilapsinen perhe, jossa matami on jo kymmenettä vuotta kotona, onko eläissään tehnyt päivääkään töitä :(. Komeata taloa asutaan ja viimevuotisella autolla ajellaan ja etelässä ravataan tuhkatiheään. Kuka mahtaa maksaa kaikki...:(.
Näin typerästi voi sanoa vain yhden lapsen äiti. Lastenhoito on työtä.
Ei minulle ainakaan omien lasten hoito TYÖTÄ ole, sääli lapsiasi jos se sinulle sitä on :(.

No voin nyt ihan sanoa että kyllä mua ärsyttää sellaiset perheet, joissa ei lasta raaskita juurikaan komentaa, ettei vaan tule paha mieli tai ettei vaan lapsi saa raivaria keskellä kauppaa.
Lapsi jolle ostetaan jäätelö, joka onkin pahaa ja jonka jälkeen lapsi haluaakin hamppariaterian ja myös saa sen.
Ai että, juuri mikään mua ei ärsytä mutta tuollainen kyllä.

heh
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
no tämä seuraava piirre ei varsinaisesti mitenkään ärsytä minua vaan huvittaa, mutta tiedän sen ärsyttävän eräitä tuttujamme: eli kun kaveripiirissämme joku ostaa vaikka uuden telkkarin niin tämän perheen on pakko käydä hakemassa vielä parempi ja ainakin kalliimpi...sama pätee lasten harrastusvälineistä (lapset ovat 10 ja 14v). Ja tämä pitää sitten tehdä selväksi kaikille...
Näitä löytyy täältäkin..

Yksi monilapsinen perhe, jossa matami on jo kymmenettä vuotta kotona, onko eläissään tehnyt päivääkään töitä :(. Komeata taloa asutaan ja viimevuotisella autolla ajellaan ja etelässä ravataan tuhkatiheään. Kuka mahtaa maksaa kaikki...:(.
:LOL: Tästä viestistä haiskahti kyllä kateus ja katkeruus niin kauas :D Mä inhoan tällaisten viestien kirjoittajia jotka kyttäävät mitä muut tekevät ja näkevät vaivaa millä rahalla ne taaas lähtee etelään.

minäkö?
Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
sellaiset jossa äidillä on terävä nenä, rillit ja helppohoitoinen polkkatukka, mahdollisesti höystettynä atoppisella ihottumalla.
Öh, minulla terävä nenä (kai?), rillit aina silloin tällöin, helppo polkka, joskin erittäin trendikkäästi leikattu sellainen, mutta polkka kuin polkka siis, mutta mitenkäköhän olen ärsyttävä? Mitä stereotypiaa haet tällä? Kun en tiedä? Vai oliko se juttu siinä atooppisessa ihottumassa? Se kun puuttuu täysin.. :(
Kun en nyt itseäni näe enkä koe kovin ärsyttäväksi.. ;)

yhden lapsen äiti
Näin typerästi voi sanoa vain yhden lapsen äiti. Lastenhoito on työtä.
Ei minulle ainakaan omien lasten hoito TYÖTÄ ole, sääli lapsiasi jos se sinulle sitä on :(.
Minä ainakin arvostaisin todella korkealle sellaista naista joka kasvattaa ja hoitaa itse kotona lapsensa. Kyllä se varmaan ihan työstä käy jos hoidat monta lasta ja kodin (sen komean talon:) )

juttuluuri
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:LOL: Tästä viestistä haiskahti kyllä kateus ja katkeruus niin kauas :D Mä inhoan tällaisten viestien kirjoittajia jotka kyttäävät mitä muut tekevät ja näkevät vaivaa millä rahalla ne taaas lähtee etelään.
Inhoa sinä vaan rauhassa minua, ei liikauta suuntaan eikä toiseen. Sääli isovanhempia, jotka joutuvat maksumiehiksi, kun esitetään isompia rikkaita kuin ollaan :(. Kerro sinä minulle missä vaiheessa kotona oleva äiti on alkanut tienaamaan niin hyvin, että kaikki voi olla viimeisen päälle. Taidan itsekin harkita kotiäidin uraa, kun maksetaan paremmin kuin lääkäreille ;).

vieras
Inhoa sinä vaan rauhassa minua, ei liikauta suuntaan eikä toiseen. Sääli isovanhempia, jotka joutuvat maksumiehiksi, kun esitetään isompia rikkaita kuin ollaan :(. Kerro sinä minulle missä vaiheessa kotona oleva äiti on alkanut tienaamaan niin hyvin, että kaikki voi olla viimeisen päälle. Taidan itsekin harkita kotiäidin uraa, kun maksetaan paremmin kuin lääkäreille ;).
Säälittävä kyllä olet. Varmaan sinut elättää vanhempasi/appivanhempasi kun heti sellaista epäilet.

tuo perhe voi esim. olla rakentanut talon tai kaksi ja asunut 2 vuotta ja myynyt sen isolla voitolla. Näin seuraava talo voi olla jo lähes ilmainen. Tai miehellä voi olla esim. rakennusalan yritys, jotka tekevät miljoonavoittoja tai ovat tehneet viime vuosina, kun on rakennusbuumi ja taksat kovia.

Ja ihan sama vaikka saisivat joka sentin isovanhemmiltaan. Ei pitäisi sinulta tai sinun perheen kulutuksesta olla pois. Inhottaa minuakin tuolllaiset säälittävät kyttääjät!
Ja monen lapsen äiti tekee taatusti enemmän töitä kotona kuin yhden lapsen työssäkäyvä äiti!

Riippuu lääkäristä, el saa jo aika hyvin, evalitkin jo ihan kiitettävästi.

Ja minä tiedän omasta kokemuksesta että isovanhemmat HALUAVAT antaa rahaa mikäli heillä siihen mahdollisuus. Tuskin sinä niitä isovanhempia säälit, sano rehellisesti vaan että vituttaa kun heillä on rahaa :D

juttuluuri
Säälittävä kyllä olet. Varmaan sinut elättää vanhempasi/appivanhempasi kun heti sellaista epäilet.

tuo perhe voi esim. olla rakentanut talon tai kaksi ja asunut 2 vuotta ja myynyt sen isolla voitolla. Näin seuraava talo voi olla jo lähes ilmainen. Tai miehellä voi olla esim. rakennusalan yritys, jotka tekevät miljoonavoittoja tai ovat tehneet viime vuosina, kun on rakennusbuumi ja taksat kovia.

Ja ihan sama vaikka saisivat joka sentin isovanhemmiltaan. Ei pitäisi sinulta tai sinun perheen kulutuksesta olla pois. Inhottaa minuakin tuolllaiset säälittävät kyttääjät!
Ja monen lapsen äiti tekee taatusti enemmän töitä kotona kuin yhden lapsen työssäkäyvä äiti!

Satun TIETÄMÄÄN ettei ole yrittäjäperheestä kysymys, eikä talon myynneilläkään ole kikkailtu :). Huvittaa, kun kukaan ei pysty perustelemaan vaikka ensin meuhkataan, että kyllä vaan mekin etelään mennään neljäksi viikokis kuuden lapsemme kanssa 4 x vuodessa ja ajellaan uusimmalla Mersulla. Sitten kun joku ihmettelee, että MISTÄ kummasta yhden työssäkäyvän perheessä voi olla VARAA moiseen, niin heti kyselijät leimataan kateellisiksi ja säälittäviksi :LOL:

Kotiäiti 7vuotta
Minä olen ollut kohta 7 vuotta kotona meillä 4 lasta ja perheemme kk-tulot käteen on noin 4000? ja kyllä käymme etelässä ja omistamme kaksi melkein uutta autoa. Kotiäidin ura on erittäin kannattava kun osaa valita miehensä oikein, suosittelen sinullekkin :)

vieras
Riippuu lääkäristä, el saa jo aika hyvin, evalitkin jo ihan kiitettävästi.

Ja minä tiedän omasta kokemuksesta että isovanhemmat HALUAVAT antaa rahaa mikäli heillä siihen mahdollisuus. Tuskin sinä niitä isovanhempia säälit, sano rehellisesti vaan että vituttaa kun heillä on rahaa :D
Aina ei kyllä ole valitettavasti kysymys siitä. Kiristetään isovanhempia, etteivät saa nähdä lapsia tmv, elleivät kustanna matkoja tmv. On se säälittävää enemmän kuin kateutta :(.

vieras

Satun TIETÄMÄÄN ettei ole yrittäjäperheestä kysymys, eikä talon myynneilläkään ole kikkailtu :). Huvittaa, kun kukaan ei pysty perustelemaan vaikka ensin meuhkataan, että kyllä vaan mekin etelään mennään neljäksi viikokis kuuden lapsemme kanssa 4 x vuodessa ja ajellaan uusimmalla Mersulla. Sitten kun joku ihmettelee, että MISTÄ kummasta yhden työssäkäyvän perheessä voi olla VARAA moiseen, niin heti kyselijät leimataan kateellisiksi ja säälittäviksi :LOL:
Mitähän pitäisi perustella? Heidän hyvää taloudenpitoa? Kun saa rahan riittämään olemalla ahkera ja tekemällä paljon työtä, kaikki alusta alkaen itse? Täällkin oli palstalla illalla kysely ja lähes kaikki ostivat valmiiksi raastettuja juustoraasteita ym. laiskuttaa.

juttuluuri
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti 7vuotta:
Minä olen ollut kohta 7 vuotta kotona meillä 4 lasta ja perheemme kk-tulot käteen on noin 4000? ja kyllä käymme etelässä ja omistamme kaksi melkein uutta autoa. Kotiäidin ura on erittäin kannattava kun osaa valita miehensä oikein, suosittelen sinullekkin :)
MITÄ sinun miehesi tekee työkseen ja minkälaisia päiviä jos saan luvan kysyä :). Aijuu, sitä ei tarina Porvoosta kerro :LOL:.

nyt keksin
Ketjua selailin..
Siis tosiaan äidit, jotka pitää omien lasten hoitoa TYÖNÄ. Ja viellä pahempaa, jos ne alkaa vauhkoomaan kesälomistaan yms.
Mä olen ollut yht. 4v lasten kanssa kotona!!Ihanaa aikaa oli. Nyt mä käyn töissä!!

Tällä paikkakunnalla on eräs perhe joka saa sappeni kiehumaan jo pelkästään sillä että ajattelen heitä. Siinä on N I I N esimerkillinen perhe kun vain olla voi! Koskaan ne ei tee virheitä mutta muistavat kyllä mainita muitten virheistä. Todellisuudessa ovat kuitenkin niin ahdasmielisiä ja ennakkoluuloisia, että oikein kiukuttaa!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyt keksin:
Ketjua selailin..
Siis tosiaan äidit, jotka pitää omien lasten hoitoa TYÖNÄ. Ja viellä pahempaa, jos ne alkaa vauhkoomaan kesälomistaan yms.
Mä olen ollut yht. 4v lasten kanssa kotona!!Ihanaa aikaa oli. Nyt mä käyn töissä!!
Näin voi sanoa vain yhden lapsen äiti tai sellainen äiti, joka on vienyt esikoisen mummolle (tai mummo hakee) kun syntyy kuopus. Joka hoidattaa kotiäitinä kotinsa ja lapsensa muilla.

Tässä nyt muutama esim.
perheet
- joissa lapsia ei komenneta ja lapset käyttäytyvät väkivaltaisesti toisia kohtaan,
- jotka tulevat kylään ja lapset vaativat emännältä koko ajan jotain..esim mehua tai karkkia yms.
- jotka kohtelevat lapsiaan kuin karjaa (lapset eivät ole yksilöitä),
- jossa vanhemmat satsaavat rahat itseensä ja lapset kulkevat rääsyissä,
- joissa vanhemmat lapset hoitavat väkisin ja pakotettuina nuorempiaan
- lapset on äidin nukkeja eli puetaan aina niin kauniisti ja vaikka jumppaan mentäis niin farkut on laitettava ja slipoveri että söpöltä näyttää
- matkivat tuttujaan sisustusjutuissa ja eivätkä keksi omia ideoita vaan matkivat toisia
-joissa vanhemmat eivät saa koskaan omaa aikaa kun ei viitsitä vaivata sukulaisia/palkata hoitajaa ja sitten marisevat siitä kovaan ääneen
-joissa lelujen määrä korvaa laadun, lapset eivät kunnioita toisen omaisuutta ja rikkovat toisten tavaroita

No voi hattu:

Oon saanu opintotukee ja saan tällä hetkellä tyttömyysavustusta, koulutustukea ja palkkaa. :D :ashamed:

Ja lapsilisää :D :ashamed:

Ai mut joo ärsyttävät perheet:

Eräs perhe ärsyttää (tai vanhemmat vaan) jossa kaikki liikenevät rahat käytetään ulkoiseen näyttämiseen: uudet mersut, kalliit vaatteet, matkustellaan jne jne.

Ja lapset on nälissään. |O :snotty: :headwall:

Kouluun tulleessaan syövät lunta pihalla, kun eivät ole saaneet aamupalaa, ja maanantai aamusin se on todella sydäntä särkevää, kun la-su vähillä ruuilla. :snotty: :'(

Koulun henkilökunta sitten syöttää salaa, kun asiaan EI SAA puuttua, koska sosku mikä lie jo pitää perhettä silmällä. :eek: :( |O

rimpau
Näin voi sanoa vain yhden lapsen äiti tai sellainen äiti, joka on vienyt esikoisen mummolle (tai mummo hakee) kun syntyy kuopus. Joka hoidattaa kotiäitinä kotinsa ja lapsensa muilla.
Mä rakastin olla kotona!!Lapsia kaksi eikä kukaan hoitanut paitsi minä ja mies. Ei ollu työtä vaan ihaninta aikaa elämässä.
Työtä on käydä töissä ja hoitaa perhe+koti

nyt keksin
Alkuperäinen kirjoittaja nyt keksin:
Ketjua selailin..
Mun vanhemmat on kuolleet, kun olin itse lapsi. Toiset isovanhemmat asuu 100km päässä. Meillä ei ole ikinä käynyt ulkopuolista siivoojaa tms. Meillä kaksi lasta(sopiva määrä, heille on riittänyt aikaa ja voimia)

Mutta, kuten itse jo tajusit, olet tehnyt perheestäsi työn, etkä elämää..koita jaksaa, just tommoset mua ärsyttää.

Yhteistyössä