Minkälaiset perheet ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja tulivaanmieleen
  • Ensimmäinen viesti
nyt keksin
Alkuperäinen kirjoittaja rimpau:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin voi sanoa vain yhden lapsen äiti tai sellainen äiti, joka on vienyt esikoisen mummolle (tai mummo hakee) kun syntyy kuopus. Joka hoidattaa kotiäitinä kotinsa ja lapsensa muilla.
Mä rakastin olla kotona!!Lapsia kaksi eikä kukaan hoitanut paitsi minä ja mies. Ei ollu työtä vaan ihaninta aikaa elämässä.
Työtä on käydä töissä ja hoitaa perhe+koti
Laitoin kans jo tonne, mutta JUST NÄIN!!

nini
[
- jotka tulevat kylään ja lapset vaativat emännältä koko ajan jotain..esim mehua tai karkkia yms.
- jossa vanhemmat satsaavat rahat itseensä ja lapset kulkevat rääsyissä,
- joissa vanhemmat lapset hoitavat väkisin ja pakotettuina nuorempiaan
- matkivat tuttujaan sisustusjutuissa ja eivätkä keksi omia ideoita vaan matkivat toisia
-joissa vanhemmat eivät saa koskaan omaa aikaa kun ei viitsitä vaivata sukulaisia/palkata hoitajaa ja sitten marisevat siitä kovaan ääneen
-joissa lelujen määrä korvaa laadun, lapset eivät kunnioita toisen omaisuutta ja rikkovat toisten tavaroita
[/quote]

näistä oon samaa mieltä. varsinkin tosta et ite kulkee viimesen päälle laitettuna ja lapset niin kamalissa ryysyissä että oksettaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyt keksin:
Näin voi sanoa vain yhden lapsen äiti tai sellainen äiti, joka on vienyt esikoisen mummolle (tai mummo hakee) kun syntyy kuopus. Joka hoidattaa kotiäitinä kotinsa ja lapsensa muilla.
Mä rakastin olla kotona!!Lapsia kaksi eikä kukaan hoitanut paitsi minä ja mies. Ei ollu työtä vaan ihaninta aikaa elämässä.
Onhan se helppoa jos mies osallistuu. eikä ole pitkään kotona.

anais
häh? ihan oikeastiko ihmisiä ottaa päähän se, miten muut hoitavat raha-asioitaan tai kokevat arjessa tekemiään valintoja? ei oo aina helppoa olla koti-äiti, eikä se duunissa käyminenkään aina niin kivaa ole. mua epäilyttää eniten sellaset perheet joissa on kulissit niin pystyssä, ettei ole todellista.

huonosti kavatetut lapset ottaa kyllä myös päähän. ei tosin yhtä paljon kuin huonosti kasvatetut vanhemmat.

ei nyt oikeen ymmärrä
Tottahan se mies osallistuu, kun yhteisiä ovat mukelot.
Mitä pidempään kotona, sen helpompaa.

sama
Olin 4v.
Ja mies kyllä aina tykännyt lla lasten kanssa, he eivät ole meille työtä vaan etuoikeus.
Mutta eipä kaikki täydellistä eli myönnän että mies ei tee kotitöitä, kantaa kortensa kekoon muilla tavoin.

kotiäiti 7 vuotta
Alkuperäinen kirjoittaja juttuluuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti 7vuotta:
Minä olen ollut kohta 7 vuotta kotona meillä 4 lasta ja perheemme kk-tulot käteen on noin 4000? ja kyllä käymme etelässä ja omistamme kaksi melkein uutta autoa. Kotiäidin ura on erittäin kannattava kun osaa valita miehensä oikein, suosittelen sinullekkin :)
MITÄ sinun miehesi tekee työkseen ja minkälaisia päiviä jos saan luvan kysyä :). Aijuu, sitä ei tarina Porvoosta kerro :LOL:.
Mies on omistaa metallialan firman, tekee 6-9 tuntia päivässä. Nykyään melkein pelkästään paperihommia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei nyt oikeen ymmärrä:
Tottahan se mies osallistuu, kun yhteisiä ovat mukelot.
Mitä pidempään kotona, sen helpompaa.
Ei, kyllä äitiysloma on vielä oikeata lomaa. Vauvat eivät kinastele mitä tehdään tai juokse eri suuntaan kuin esikoinen. tai tappele sisaren kanssa.

Okei, mä tiedän mikä mua ärsyttää ihan vähän.

Sellaiset perheet, jotka kokevat tärkeämmäksi työnteon, kuin lasten kotona hoitamisen. Siis että suoraan äippälomilta takaisin töihin ja vauvat tarhaan moniksi tunneiksi päivittäin.

Tiedän, ettei ole mun vauvojani eikä näin myöskään pitäisi olla mun päänvaivani, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin, kun tulin ajatelleeksi. :D

minä
mus ärsyttää joiden "lasini on aina puoliksi tyhjä" -asenne. Joka asiasta kaivetaan ensin se negatiivinen puoli ja jos mitään ei löydy niin sitten keksitään. Ja koska tämä piirre löytyy molemmista vanhemmista, on heidän jälkikasvunsa oppinut tämän todella yliampuvan pessimismin.

kipu
Mua ärsyttää perheet jossa vanhemmat lomailee ja tekee kivoja juttuja aina kaksin.
Mun parhaat lapsuusmuistot on perheen yhteiset reissut eikä se että mut on joka kerta sysätty mummolaan kun vanhemmat reissanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja kipu:
Mua ärsyttää perheet jossa vanhemmat lomailee ja tekee kivoja juttuja aina kaksin.
Mun parhaat lapsuusmuistot on perheen yhteiset reissut eikä se että mut on joka kerta sysätty mummolaan kun vanhemmat reissanneet.
Joo, osuit muuten asian ytimeen. Sama ärsyttää muakin itseasiassa kun oikein aloin tätä asiaa pohtimaan. Ylipäätään sellaiset perheet jossa lapset sysätään pois jaloista milloin milläkin verukkeella. *kasvattaa ärsytyskäyrää* :snotty:

Kuuden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
sellaiset jossa äidillä on terävä nenä, rillit ja helppohoitoinen polkkatukka, mahdollisesti höystettynä atoppisella ihottumalla.
Nenäni ei ole terävä eikä tukkani enää polkkatukka, mutta rillit on ja atooppinen ihottuma. Ompa kurjaa kuulla, että tämäkin tekee perheestämme ärsyttävän. nähtävästi atopia on perheemme pilaava sairaus. Ei kai kukaan sitä huvikseen sairasta. Eipä tällaisista palstoista pitäisi mieltä pahoittaa, mutta nyt vain kävi niin, että paha mieli tuli.

....
Ketjua selailin..
Siis tosiaan äidit, jotka pitää omien lasten hoitoa TYÖNÄ. Ja viellä pahempaa, jos ne alkaa vauhkoomaan kesälomistaan yms.
Mä olen ollut yht. 4v lasten kanssa kotona!!Ihanaa aikaa oli. Nyt mä käyn töissä!!
Voi itku!!
Väitätkö tosissaan, että kukaan ei voisi nauttia perhe-elämästä lastensa kanssa?
Minä mukaan lukien tunnen paljon äitejä/vanhempia, jotka rakastaa lastensa kanssa vietettyä aikaa.
En mä olis mennyt töihin viellä moneen vuoteen, mutta kun pakko on ruokaakin saada pöytään.

Sellaiset perheet ärsyttävät joissa alkoholi menee lasten edelle, joissa hakataan lapsia tai vaikkapa äitiä lasten nähden. Perheet joissa kaikki paska kaadetaan lasten niskaan. Perheet ja kodit joissa ei ylipäätään pitäisi olla lapsia vaan lapset olisi pitänyt ottaa huostaan jo vuosia sitten. :|

Alkuperäinen kirjoittaja minäkö?:
Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
sellaiset jossa äidillä on terävä nenä, rillit ja helppohoitoinen polkkatukka, mahdollisesti höystettynä atoppisella ihottumalla.
Öh, minulla terävä nenä (kai?), rillit aina silloin tällöin, helppo polkka, joskin erittäin trendikkäästi leikattu sellainen, mutta polkka kuin polkka siis, mutta mitenkäköhän olen ärsyttävä? Mitä stereotypiaa haet tällä? Kun en tiedä? Vai oliko se juttu siinä atooppisessa ihottumassa? Se kun puuttuu täysin.. :(
Kun en nyt itseäni näe enkä koe kovin ärsyttäväksi.. ;)
Tää on selkeesti kai minä :LOL:

Kuvaus sopii löyhästi ja ihmisillä on tapana ärsyyntyä minuun, ihan tahtomattanikin ajoittain :LOL: :LOL:

Oikeesti jäi kyllä ihmetyttään, et taisi olla joku jonkun henk koht kauna kyseessä tai häh?......

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ylipäätään sellaiset perheet jossa lapset sysätään pois jaloista milloin milläkin verukkeella. *kasvattaa ärsytyskäyrää* :snotty:
Sama juttu. Kaveri pariskunta reissaa aina kaksin, olivat juuri Thaimaassa kolme viikkoa kun kaksi pikkuista mummolla.Perustelivat että ei rahaa reissata nelisteen..

No samaan aikaan me oltiin puolta halvemmalla reissulla koko perheen voimin Kanarialla.

On morkkis kun tavallaan paheksun heitä mutta myönnettävä se on että ärsyttää aika tavalla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sellaset velkaa helvetisti, 2 farmaria, ok-talo, 2 lasta, kultainen noutaja, pepsodent-hymy ja sisäinen helvetti-perheet.
No, meillä on kultsu, ok-talo, farmari ja ei-farmari, velkaa on, mutta ei helvetisti, hymyillään kyllä, mutta kumpainenkaan ei omaa pepsodent-hymyä ja lapsiakin vain yksi. Ja ei meillä nyt mikään helvetti ole irti, onneksi. Täytetäänkö silti sun kriteerit? =)

vieras
Sellaset velkaa helvetisti, 2 farmaria, ok-talo, 2 lasta, kultainen noutaja, pepsodent-hymy ja sisäinen helvetti-perheet.
ottaisit nuo kaikki heti jos saisit. .
Koiran ehkä, muutaman vuoden päästä. Muut säästän sulle.
Älä valehtele. Joka välissä näitä kailotat. Jos itse en jotain halua, en mieti koko ajan että miksi jollain on sellaista.
Esim. ei kiinnosta golf, enkä halua sitä pelata, en mieti koko ajan, enkä kailota muille, miten typerää golf on, koska en ajattele sitä koskaan, eikä se edes tule mieleen. tai esim. jääkiekko ei ole minun laji, en ole koskaan sitä haukkunut kenellekään. Tai jos en haluaisi asua kerrostalossa, en sitä miettisi ja haukkuisi muille. Ei tulisi edes mieleen että joku asuu.

Haukut noita juttuja koko ajan. Jos ne olisivat sinulle yhdentekeviä, et ajattelisi niitä.

jenni
täähän on muuttunut pieneksi taistelutantereeksi...hmmmm...

no takaisin alkuperäiseen aiheeseen:
mua ärsyttää perheet tai lähinnä vanhemmat jotka hankkii kaikkea niin lapsia, eläimiä kuin tavaraa vain sen takia että jonkun normin mukaan niin kuuluu tehdä. siis senkun hankkivat uutta autoa ja leivänpaahdinta jos lehdessä lukee että uusi malli on tullut markkinoille, mutta jättäisivät nuo elolliset olennot hankkimatta jollei niille ole oikeasti koko loppuelämäänsä aikaa.

Kestipä kauan lukea kaikki ja miettiä oikein kunnolla minkälaiset asiat mua ärsyttääkään. Niitähän riittikin;

- Se, että kritisoidaan teidän perheen tekemiä ratkaisuja lapsen kannalta vääriksi, vain sillä perusteella kun itse ollaan tehty eri tavalla. Suorastaan ollaan sen vuoksi sitä mieltä, että lapsella on kaikki nyt huonosti ja sanotaankin se myös ääneen.
- Ylläolevaan liittyen myös; hyökätään päälle kuin yleinensyyttäjä, kun joku kertoo joutuvansa menemään töihin vanhempainvapaan jälkeen. Aina kun ei ole mahdollista jäädä kotiin lapsia hoitamaan ja sen vuoksi toisen vanhemman syyllistäminen (tai minkään muun asian vuoksi) on niin väärin! Grr!
- Lapsilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja tai taitoja tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Esim lyödään toisia tai purraan, rikotaan muiden lelut jne.
- Lapselle ei pidetä kuria ja annetaan kasvaa pellossa. Kyllä lapsellekkin pitää sanoa ei.
- Lapsia pahoinpidellään tai kohdellaan välinpitämättömästi.
- Lapsia tehdään aina vaan lisää ja valitetaan sitten rahan puutteesta. Kolmannen raskauden kohdalla on muuten varsin ihmeellistä jo kuulla "en oikein ymmärrä miten tää tapahtui".
- Kaikki muu menee lasten edelle; alkoholi, huumeet, materia yms
- Kateelliset, jotka unohtaa iloita omasta onnestaan ja pienemmistäkin asioista edes joskus. Onhan se tietty vaikeeta, kun naapurilla on TAAS uus auto..

Hui tulipas muuten paljon..

Yhteistyössä