Minkälaiset fiilikset alkionsiirron jälkeen?

hugsyn oireet on kuin mun näppikseltä. Turvotuskin on suurimmaksi osaksi hellittänyt, ainakin haluun aatella että sitä hiukan vielä on.. Muuten mun vatsa on kasvanut vähän turhan paljon.

Mulla on eri tukilääke, Crinone. Tuntuu tosiaan, että se tunkee ulos paljon enemmän kuin plussasiirrossa. Passissa oli myös näin.

Mä oon niin asennoitunut negaan, että saan varmaan suuremman shokin jos plussa tulis. Oli munkin pakko tilata jotain herkkiä testejä viikonlopun varalle. Jospa sitten sais alottaa uuden viikon puhtaalta pöydältä. Sunnuntaina kuitenkin jo se pp11, eli näkyy jos on näkyäkseen.



Kaikille tsempit piinailuun, kiva kun tämä on aktiivinen ketju!
 
Kiitos hugsy :)

Oottepas te jo pitkällä piinailussa, hugsy, pimpam10 ja Hauveli!!! Ja pimpam toi negan odottelu on varmaan ihan henkinen juttu... valmistautuu vaan siihen huonompaankin vaihtoehtoon. Ei siitä kannata mitään päätellä ;) Puhallan plussatuulia teille kaikille: PUUUUUUH!
En tiiä voiko sanoa, että kateeks käy kun ootte jo noin pitkällä... :LOL: tiiän, että tää taas vaan vaikeutuu ja vaikeutuu, en ole mitenkään erityisen kärsivällinen tyyppi...
Ois ihanaa aloittaa testailu jo hyvissä ajoin, mut en tiiä haluanko taas katella niitä negoja. Ja tiiän, että armas ei ainakaan halua, mun mies ei kyllä ilahdu jos joka päivä murehdin noiden testien kanssa... : / Luin taannoin netistä, miten joku kertoi testailleensa aikaisin negoja, ja sit ku tuliki oikeena aikana plussa, mies oli ollut vähän raivona, kun ihan syyttä suotta oli ollut 3 päivää ihan maailmanlopun meininki, heh... Mutta mieli mulla kyllä tekis testailla... vaik en kauheen paljon aikaisemmin aiokaan... EHKÄ :rolleyes:

Joo, hugsy, oon niiiiiin iloinen kun saatiin nyt noin hyvä alkio kyytiin. Selvisi kuitenkin 3 vrk:n viljelystä ihan mukavaan tahtiin kasvaen, ilmeisesti. Aiemmat meillä ei ollu noinkaan hyviä. Harmi vaan, että tulos oli siinä mielessä kehno, ettei saatu pakkaseen mitään. Mutta ei kai saa valittaa, oli toi viikonloppu niin kamalaa jännittämistä, että miten käy, kun pe oli punktio, ja la aamuna jo tiedettiin, et vaan yks oli hedelmöittynyt... huh, kun se puhelu sit tuli, että oli selvinnyt. Ja nyt oon kovin toiveikas - jälleen kerran - mut katotaan nyt taas... Ja näköjään sattumalta muillakin tässä ketjussa on ollut vähän kehnoja saaliita, mutta ehkä ne meidän harvat tuotokset on sitten sitäkin sitkeämpiä ja laadukkaampia ja tarraavat kyytiin... bdbdbd

Kiinnostaa muuten, miten Garfieldin kävi...? :)

No, jään oireita odottelemaan ;) tässä pp2 -tilanteessa ei siis ihmeitä raportoitavana, huoh....
Kiva tulla mukaan ja tsemppiä kaikille!!!!

Herttis
 
No niin... ! Nyt sitten minäkin ihan virallisesti tällä listalla, kun kuulun piinistelijöihin. Kyllä vaan. Kyytiläinen on matkassa (1. luokkaa). Kolme meillä jäi vielä pakkaseenkin!!! (1x ykkösluokkaa, 2 x kakkosluokkaa) (2x kolmosluokaa menivät roskiin) Vaikea uskoa, pieneen mieleeni ei mahtunut tällainen onistumisen mahdollisuus. Nyt vaan lugeja sisään ja oireita kuuntelemaan. Nännit on olleet kipeät pregnylin laiton jälkeen.
 
Hei kaikille!

Minulle tehtiin tänään 1. IVF:n 3 PAS. Matkaan lähti kaksi hyvälaatuista 4-soluista alkiota.

Aikaisempien siirtojen jälkeen on tullut leijuttua pilvissä, mietittyä nimiä, kuviteltua kaikki mahdolliset raskausoireet jne, mutta nyt ei tunnu yhtään miltään - rehellisesti sanottuna ei tee mieli edes ajatella koko asiaa. Kaikki mitä voi tehdä on tehty ja lopputulos selviää tod.näk. jo viikon kuluessa (vuoto alkaa minulla siirtojen jälkeen reilusti ennen testipäivää).

Mieletön halihalionnentoivotus kaikille siirrossa jo käyneille sekä sitä odotteleville :heart:
 
Mun täytyy hieman purkaa mielipahaa nyt. Eli viimeksi kun käytiin klinikalla ja kuultiin, että pe on siirto, niin siinä sitten samalla kyselin alkioista ja niiden kunnosta ja mahdollisista sulatusongelmista. Lääkäri vastasi hyvin tylysti tähän, että teillä on niin paljon hyviä soluja (7) pakkasessa, että ei teidän tarvitse niistä yhtään huolehtia, jättäkää huolehtiminen heille, se on heidän työtä. Mulle tuli ihan vähän paha mieli, että kai minä nyt saan omista soluistani olla huolissani ja sitäpaitsi MEIDÄN lasta tässä nyt tehdään! Kuka voisi olla huolehtimatta ja murehtimatta?? Tosi tylsää kun on niin riippuvainen toisista, varsinkin tässä maailman luonnollisimmassa asiassa, joka ei meillä siis ole luontoa nähnytkään....

Mulla alkaa piinailut vasta huomenna, mutta nyt jo sekoilen!!

Toivotaan kaikille nyt parasta, jos ryhmätoiveet toteutuisivat paremmin!!
 
Hei kaikille! Oli pakko tulla kertomaan kun olin niin malttamaton että kävin ostamassa kauheen kasan raskaustestejä ja meninhän sit siitä yhen tekee ja PLUSSAHAN sieltä tuli! x)) Tein toisenki joka näytti myös plussaa! :) En oikein meinaa uskoa tätä todeksi mutta kai sitä pitää pikkuhiljaa alkaa uskoon. Toivotaan et kaveri pysyy nyt kyydissä loppuun asti <3

Tiinu85 : Onpa ollut kyllä ikävä kommentti sieltä. Eivät näköjään osaa aina ajatella. Niin onko sulla sitte siirto vasta huomenna? Jos on niin onnea siihen! <3

Mithril : Onnea piinikseen! Toivotaan että lapsonen pysyy kyydissä! :)

- Hauveli ja puppy pp9
 
En enää muista niitten kolmen ivf:n tuntemuksia, mutta jokaisesta kolmesta tulin raskaaksi. Ekan ivf:n eka pas tuotti tuloksen ja on nyt 6,5v poika. Parit pasit perään negoja. Tokan ivf:n tuoresiirto oli plussa, mut meni kesken ja loput pasit negoja. Kolmannen ivf:n tuoresiirto toi meille tytön, joka on nyt vajaa 4v. Tuntemukset oli vaihtelevia joka kerralla ja voimistuivat sitten alkuraskaudessa(7+).
 
Ohhoh, IHANIA uutisia!!! ONNEA Hauveli !!!!! :heart: Positiivisin mielin nyt vaan eteenpäin :)

Ja hyviä uutisia muillakin, eli tervetuloa piinailemaan Garfield (onnea hienosta saaliista!) ja Mithril... niin ja huomenna Tiinu! Nyt vaan odotellaan... Mullakin tosin on ihan erilaiset fiilikset ku sen ekan IVF:n aikana. Onneks myös kyllä rennommat. Sen epäonnistumisen jälkeen pettymys oli kyllä ihan järkky :( PASin jälkeen jo sit paljon helpompi.
Mutta nythän me kaikki hypätään Hauvelin kera plussajunaan, jookosta joo!

Tiinu Olipas hölmö lääkäri, älä välitä. Totta kai me kaikki huolehditaan noista, kyllä tää sen verran kokonaisvaltainen kokemus ja taival on. Ja niin kuuluukin huolehtia!

Täällä PP3, ei mitään tuntemuksia vielä. Jomotusta tuolla alavatsassa, eiköhän se niistä lugeista oo. Ottaa päähän ku ei voi olla edes oikein tunnistavinaan (siis sittenkään kun niitä jo oikeasti vois edes olla) mitään oireita, kun kaikki voi laittaa myös noiden hiton lugejen piikkiin, nyyh. Tosin mulle niistä on siinä mielessä myös iloa, että ne pitää kyl menkat pois, alkavat vasta parin päivän kuluttua niiden lopetuksesta : /
Kuinka odottavan aika voikaan olla pitkä... huh.
 
Kyllä näitä hoitoja läpikäydessä on niin herkässä tilassa, että tuollainen tylytys on täysin tarpeetonta :hug:

Jotenkin vaikuttaa siltä, että tuosta alkioasiasta olisi muka parempi olla kyselemättä; itse nimittäin törmäsin vähän samanlaiseen asenteeseen tämän hoidon suunnitteluvaiheessa. Kysyin suunnittelukäynnillä, että onko meidän jäljellä olevista alkioista enää mihinkään vai onko ne paremmat jo siirretty (minulla oli sellainen käsitys, että parhaat siirretään ensin) ja lääkäri totesi melkeinpä vihaiseen sävyyn, että "Mistä te tuollaista olette kuulleet?" Siinä sitten punastelin ja selittelin että enhän minä tietenkään mitään mistään tiedä... Sinänsä harmiton tilanne, mutta olen visusti varonut sen jälkeen kysymyksiäni. Kyllähän alkioiden pakastaminen, sulattaminen ja jatkoviljely ovat ainakin tuolla yksityisellä niin kalliita toimenpiteitä, että lääkärin arviointikyvyn kyseenalaistamiseltä vaikuttava kysely vie pohjan koko hommalta... Eilen tehtyä siirtoa varten oli jouduttu sulattamaan kaksi olkea; ensimmäiset kaksi alkiota eivät olleet siirtokelpoisia. Onneksi seuraavan oljen kaverit olivat kunnossa ja pakkaseen jäi vielä kolme yhteen orteen pakastettuna.

Positiivista perjantaita kaikille ketjulaisille ja kyytiläisille :)
 
Pimpam10 : Kiitoksia kovasti! Ja onnea sullekin piinailuun! =) Mulla ei oo hirveemmin oireita ollut. :) Rinnat on tullu entistä aremmiksi ja maha turvonnu ihan tosissaan. Illalla mulla on jostain syystä alkanut tuleen pahoinvointia :confused: Ja tietty alamaha ollut kipeenä. Oireisiin ei kuitenkaan kannata niin hirveen tarkasti tuijotella koska ne on niin monasti erilaisia ja toisilla ei oo ollenkaan. =)

Mithril : Kiitos! Uskon koko sydämelläni että te kaikki tuutte saamaan hyviä uutisia lähiaikoina kuten minäkin! <3

Herttakuningatar : Kiitoksia kovasti onnitteluista! Minä täällä kovasti ootan jo teiltä muilta hyviä uutisia!! :) Jaksamisia piinailuun sullekin! <3

En oo vissiin vieläkään sisäistänyt asiaa kun piti vielä aamupissasta tehä yks testi! x)) Ja plussaa se vaan näytti edelleen :D Sanoinki miehelle etten varmaan usko sitä ennen ku se lapsi on sylissä xD Mutta kaikille oikein hyvää viikonloppua ja oikein paljon onnea piinailuun ja paljon plussatuulia :))

-Hauveli ja puppy pp10
 
Kiitos Hauveli ja kaikki muutkin mukavista toivotuksistanne :) Mikä Hauvelilla on vointi ja olo? Kerro kaikki ;)

Nyt on kuitenkin kyseltävä muilta useita negatiivisia tuloksia läpikäyneiltä, että kuulostaako tämä tutulta: Minulla on jo nyt, heti siirrosta seuraavana päivänä, hirvittävän masentunut ja ahdistunut olo. Itkettää, surettaa ja huolettaa - eikä vain tämä oma tilanne vaan ihan kaikki muukin. Aivan kuin siihen pettymyksen aiheuttamaan masennukseen olisi vajonnut jo etukäteen. En siis mitenkään tietoisesti valmistele itseäni negatiivista tulosta varten. Tämä on ihan tahdosta riippumaton reaktio. Aikaisemmilla kerroilla olen sentään pystynyt iloitsemaan siitä, että siirto ylipäätään saatiin tehtyä...
 
Huomentapäivää... viimeinen vapaa pieneen toviin, niin on aikaa näköjään roikkua täällä :p

Mut unohdin aiemmin kysyä Hauvelilta, että miten nopeesti sun oireet alkoi siirron jälkeen? Vissiin aika alussa. Entä millaisen alkion saitte kyytiin? Teillä pitkä odotuksen odotus takana, että ootte kyllä todellaki plussan ansainneet :) Nauttikaa tilanteesta! :heart:

Tuohon Mithrilin kysymykseen fiiliksistä... Ite oon yleensä peruspositiivinen ihminen, ja yrittänyt tolkuttaa miehellekin, että murehditaan sit jos oikeesti on jotain murehdittavaa. Se positiivisuus on toki tän rumban tiimellyksessä vähän vaihdellut... oon ihan älyttömän ailahtelevainen. MUTTA oon siis sitä mieltä, että vielä tässä vaiheessa ei kannata huolestua tappiomielialasta. Mulla on ollut nyt 3 alkionsiirtoa, ja tunnelmat vaihdellut, eli vaikka kuinka olis ollut korkea mieliala ni se ei välttis tarkoita plussaa, enkä usko, että sitä negaakaan toisaalta vielä aavistaa... ehkä sit lähempänä testipäivää tai ainakin mahd. kiinnittymisen jälkeen???!! Vaikee sanoa, kun ei ole itellä yhdestäkään plussasta kokemusta toisaalta : / Mut mulle ainakin noi hormonit yhdessä tän henkisen vuoristoradan kanssa aiheuttaa milloin masennusta ja milloin toiveikkuutta ja iloa.
Tän siirron jälkeen ite oon ollut tosi luottavainen ja positiivinen, on ainakin tehty voitavamme.
Mut toisaalta tää Lady-Gigi kuvas kyllä tämän kaavan aika perinpohjaisesti, että ens viikon masennusta odotellessa, hui...

Tsemppiä meille kaikille...!!!:wave:
 
Kiitos Herttakuningatar oivallisesta analyysista :) En itse asiassa ajattelekaan tämän fiiliksen olevan millän tavalla sidoksissa siirron "faktiseen puoleen" eli siihen, mitä tuolla mahassa tapahtuu tai on tapahtumatta, vaan ihan henkiseen jaksamiseen. Miehenkin tuki, positiivisuus ja hellyydenosoitukset tuntuvat ihan kamalilta, kun haluaisi häntäkin suojella jo etukäteen pettymykseltä ja surulta. Ja kuten Herttakuningatarkin mainitsit olevasi positiivinen tyyppi, niin olen minäkin. Sehän tässä outoa onkin :)

Mutta kiitoksia tuesta tsemppiä tosiaan meille kaikille <3
 
Joo, toi henkisen jaksamisen määrä onkin sit asia erikseen... Kyllä tässä maailman aurinkoisinkin ihminen saa väkisinkin mielensä säännöllisesti matalaksi, ei voi mitään. Mut kummasti sitä vaan aina kokoaa ittensä. Oisin voinut aatella, että sen romahduksen jälkeen minkä se ekan IVF:n epäonnistuminen toi tullessaan, oisin kokenut pienen tauon hoidoista tarpeelliseksi. Itkin sängyn pohjalla 2 päivää :( se oli ihan kamalaa. Mutta kas vain, kummasti sitä sit kun kyyneleet kuivui, rupes suunnittelemaan töiden ja muun elämän järjestelyä parin viikon päästä seuraavaa PASia varten ;) Tässä kierroksessa mua huolettaa se, ettei saatu pakkaseen mitään, eli jos tulee nega, tulee väkisinkin tauko ja sit taas koko homma alusta.

Ja sama juttu mulla, miehen puolesta surettaa :( Sillä en halua tosiaan kovin aikaisin edes testailla, kun tiedän, että jos on nega, mies on niin murheellinen, ja musta tuntuu vielä kahta kauheemmalta. En siis haluais ehkä pitkittää kärsimystä ja raportoida negoista päivittäin... Odottelen siis mahdollisimman pitkään hänen takiaan, mulle itselleni ois helpompaa alottaa testailu aikaisin ja ikään kuin vähän kerrassaan valmistautua siihen negaan... Hmm. Mutta kuten todettua, nyt plussataan kaikki :)
 
Mithril : Olo tällä hetkellä ihan hyvä. Pientä nipistelyä alamahassa :D Illalla mulla tahtoo tulla hirveä väsy. Nukahdan sohvalle ja mihin millonkin :D Eilenkin nukahdin kannettava syliin sohvalle x) Nälkä on kyllä jotain uskomatonta, tuntuu että vois vaan syyä koko ajan. Älä sitä masennusta pelkää ystävä armas! :) Mull oli toisena päivänä heti siirrosta samantyylinen olo ja tuntui ettei tuu mitään ja itkin vähän väliä, uskon että se on normaalia :) Koita rentoutua ja nauttia olosta, se tekee hyvää pikkuisellekin <3

Herttakuningatar : Mulla alko yllättävän aikasin oireet. Heti seuraavana päivänä alko kovat alamahakivut ja aattelin heti siin se sit oli vissiin. mut rauhoituin vähän kun mitään vakavaa vuotoa ei tullu. Alavatsa kohdun kohalta alko kans ihmeen aikasin turvota. :O Nyt myöhemmin on sit tullu kuvotusta tietyistä hajuista ja jatkuvaa nälän ja janon tunnetta. Olen lukenut oireiksi niitä mitä ei ollu ennen siirtoa.

Oikein paljon jaksamisia kaikille piinailijoille. Pidän täällä teille peukkuja että kaikki menee hyvin <3

Taas on kyllä itellä sellanen olo et voisin vaikka tehä suursiivouksen mutta mies varmaan listis mut kun ei antanut eilen kauppakassiakaa kantaa x)

Tsemppia toivottaa kaikille -Hauveli ja puppy pp10 :)
 
Hauveli: Onnea plussasta! :heart:

Pimpom: Poltteleeko sua jo testata? Mun tekis ihan kauheasti mieli kokeilla mitä se näyttää! Vaikka eilen koski siihen malliin mahaan että menkat alkaa justiinsa, laitoin yöksi siteenkin valmiiksi, tänään ei kuitenkaan ole enää mitään mahakipuja ollut.

On nää päivät yhtä piinaa!! :eek:
 
Riippuu ihan miehestä, annan sen päättää. :)
Alunperin meillä oli tarkoitus testata huomenna aamulla, mutta kumpikaan meistä ei pysty ajattelemaan mitään muuta, niin voi olla että tänään jo kokeillaan. Kunhan se nyt kotiutuu iltavuorosta kotiin, niin katsotaan maltetaanko oottaa aamuun.
 
Tiinu ilmoittautuu taisteluun Pp1!

Täällä on mahtavia uutisia onnea Hauvelille ja pennulle!

Hugsy ja pimpam teidän vuoro olisi seuraavaksi!

Mithrill ja herttuakunigatar ja garfield meillä vielä pidempi piinailu edessä, mutta pidetään toisemme ajan tasalla.

Kiitos Mamma -73 kun kävit jakamassa kokemuksesi. Ihana kuulla, että näillä hoidoilla on oikeasti onnistuttu.

Nyt olo hyvä. Enää ei haitaa lääkärin tylyyskään. Kyytin nousi yksi 8-soluinen valioyksilö. Kun kuulin, että 8-soluinen olin järkyttynyt, koska aiemmin olimme keskustelleet solujen jakautumisnopeudesta ja poikkeavuuksista. Kysyin siitä heti lääkäriltä, joka tällä kertaa selitti oikeen ystävällisesti, että solun kuuluukin olla tässä vaiheessa jakautunut 8soluiseksi asti, eli normaalinopeuksinen solu oli! Ja vielä vannoi, että oikein hyvältä alkiolta oli näyttänyt. Yksi alkio ei selvinnyt sulatuksesta.

Mun fiilikset on jotenkin rauhalliset. Menin suoraan siirrosta töihin, enkä töissä kerinnyt juurikaan asiaa ajattelemaan. Kuten herttuakuningatarkin tuossa jo mainitsi, kaikki voitava on nyt tehty, joten mullakin sellanen olo et nyt ei auta kun odottaa tuli mitä tuli. Huomenna voi tietenkin olla jo ihan eri ääni kellossa, kun kyllä se mieli täälä niin ihmeellisesti ja täysin odottamatta ailahtelee.

Testailusta: ajattelin tosiaan yrittää nyt odottaa verikoepäivän aamuun eli pp14 asti, mutta saa nähdä miten kovin alkaa testailu polttelemaan.

Täytyy vielä kiittää teitä kaikkia! Tämä on eka kerta kun jaan kokemuksiani ja tunteitani näin keskustelupalstan kautta ja täytyy sanoa, että tästä vertaistuesta on ollut kyllä suurta apua omien tunteiden käsittelyssä. Olette kaikki ihania ja varmasti ansainneet lapsosen!
 
Pimpam Sama juttu. Testasin myös tuolla samalla testillä, ja selvä mutta haalea viiva tuli. Mun mielestä herkkyys on tuossa 25. Huomenna aamulla testaan varmaan uudestaan ja katson onko viiva vahvistunu. Jotain on sentään tapahtunu, toivotaan ettei kyseessä oo mikään kemiallinen tai muu.. Jännää!
 

Yhteistyössä