Yllättävän totta...Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tuo on aivan totta, mutta se muutos ei onnistu ihan hetkessä. Esim pienemmän ja halvemman vuokra-asunnon löytyminen voi kestää pitkäänkin.Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Kyllä.
Uskon että moni on oikeasti köyhä, mutta tiedän, että on paljon myös niitä, jotka eivät halua luopua mistään. Kun elämäntilanne muuttuu, on usein myös kulutustottumusten muututtava. Muuten ei voi köyhyydestä ketään muuta syyttää kuin itseään. :/
Mä luulisin, että tänä päivänä on paljon vaikeampaa olla vähävarainen kuin silloin 1980-luvulla, jolloin itse olin. Varmaan silloinkin oli lapsille jotain merkkivaatteita, mutta en ikinä sellaisia ostanut eivätkä kyllä ostaneet mun kaverinikaan omille lapsilleen. Tuntuu, että tänä päivänä vähävaraisuus ei saisi mitenkään näkyä - ainakaan ulospäin - ja siksi koitetaan keinolla millä hyvänsä elää kuten "muutkin". Vaikka ei olisi varaakaan. En siis menisi osoittelemaan syyttävällä sormellani niitä, jotka eivät ole kyenneet kulutustottumuksiaan muuttamaan.
Ja tuohon kysymykseen, että missä noin kovat vuokrat niin esimerkiksi täällä meilläpäin! Eikä asuta kehä kolmosen sisäpuolella edes...