No, jos pienituloinen pariskunta tai yh käy töissä ja tienaa kuukaudessa nettona esim. 1200 e, ja bruttona sit sata-kaksisataa enemmän, ja vuokra on vähän yli 800 e, kolmiosta pääkaupunkiseudulla, ja lapsia on kaksi, kerrotko sen yhtälön, miten tuosta netosta maksetaan tuo vuokra, ja vielä eletään?Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Sellainen, missä ei ole varaa edes peruselämiseen..Ruokaan tms..Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
näin jos ajattelis, niin Suomi on köyhiä täynnä..Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
Vielä kun tuohon lisää sen, että esim lasten lääkkeiden tai vaikkapa pesukoneen hajoamisen vuoksi joutuu sirtämään laskuja eteenpän tai ottamaan velkaa.Alkuperäinen kirjoittaja EveLiie:Minusta köyhä on sellainenkin, joka saa peruselintarvikkeet ja laskut nippa nappa maksettua. Jolla ei jää siis rahaa mihinkään ylimääräiseen. Jos tämä on pitkäaikaista niin kyllä elämä on köyhää. Ihminen kun tarvii joskus jotain muutakin kun perustoimeentulon.
No se yyhoo varmaanki saa elarit ja lapsilisät myös...?Alkuperäinen kirjoittaja kerrotko:No, jos pienituloinen pariskunta tai yh käy töissä ja tienaa kuukaudessa nettona esim. 1200 e, ja bruttona sit sata-kaksisataa enemmän, ja vuokra on vähän yli 800 e, kolmiosta pääkaupunkiseudulla, ja lapsia on kaksi, kerrotko sen yhtälön, miten tuosta netosta maksetaan tuo vuokra, ja vielä eletään?Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Sellainen, missä ei ole varaa edes peruselämiseen..Ruokaan tms..Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
Ruoka, vaatteet, matkakulut työpaikalle (seutulippu esim. pk-seudulla matkat on aika pitkiä), sähkö, vesi, kännylasku, lasten lääkärikäyntikulut, esim. lääkkeet tai silmälasit?
Onko ko. perhe luuseriperhe, koska joutuvat turvautumaan kelan asumistukeen?
tai jos asuu maalla ja ei kulje busseja on saava bensaa. Rovaniemelläkin saattaa matka olla töihin jopa 50-60 kilsaa, eikä välttis pääse busssilla ( täällä on huonot bussiyhteydet) bensaa pitää silloin ollaAlkuperäinen kirjoittaja kerrotko:No, jos pienituloinen pariskunta tai yh käy töissä ja tienaa kuukaudessa nettona esim. 1200 e, ja bruttona sit sata-kaksisataa enemmän, ja vuokra on vähän yli 800 e, kolmiosta pääkaupunkiseudulla, ja lapsia on kaksi, kerrotko sen yhtälön, miten tuosta netosta maksetaan tuo vuokra, ja vielä eletään?Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Sellainen, missä ei ole varaa edes peruselämiseen..Ruokaan tms..Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
Ruoka, vaatteet, matkakulut työpaikalle (seutulippu esim. pk-seudulla matkat on aika pitkiä), sähkö, vesi, kännylasku, lasten lääkärikäyntikulut, esim. lääkkeet tai silmälasit?
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:tai jos asuu maalla ja ei kulje busseja on saava bensaa. Rovaniemelläkin saattaa matka olla töihin jopa 50-60 kilsaa, eikä välttis pääse busssilla ( täällä on huonot bussiyhteydet) bensaa pitää silloin ollaAlkuperäinen kirjoittaja kerrotko:No, jos pienituloinen pariskunta tai yh käy töissä ja tienaa kuukaudessa nettona esim. 1200 e, ja bruttona sit sata-kaksisataa enemmän, ja vuokra on vähän yli 800 e, kolmiosta pääkaupunkiseudulla, ja lapsia on kaksi, kerrotko sen yhtälön, miten tuosta netosta maksetaan tuo vuokra, ja vielä eletään?Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Sellainen, missä ei ole varaa edes peruselämiseen..Ruokaan tms..Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Rikas hankkii mitä haluaa.
Tavallisen ihmisen rahat riittävät (juuri ja juuri) siihen mitä tarvitsee.
Köyhän on tyydyttävä siihen mitä ilman ei voi elää.
Otan esimerkiksi itseni, vaikken olekaan yh. Mutta kuvitellaan että olen.Alkuperäinen kirjoittaja öö:No se yyhoo varmaanki saa elarit ja lapsilisät myös...?Alkuperäinen kirjoittaja kerrotko:No, jos pienituloinen pariskunta tai yh käy töissä ja tienaa kuukaudessa nettona esim. 1200 e, ja bruttona sit sata-kaksisataa enemmän, ja vuokra on vähän yli 800 e, kolmiosta pääkaupunkiseudulla, ja lapsia on kaksi, kerrotko sen yhtälön, miten tuosta netosta maksetaan tuo vuokra, ja vielä eletään?Alkuperäinen kirjoittaja veekku:Sellainen, missä ei ole varaa edes peruselämiseen..Ruokaan tms..Mun mielestä asuminen pitää maksaa myös itse, ei kelan ja HUOM MUN mielestä.
Tuohon on kyllä laskettu yh-korotukset, mutta elatusmaksut eivät ole tuloa kun lasketaan asumistukea niin kuin tuo sepostuksen kirjoittanut väitti.Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Noh, en jaksanu lukea tota koko raapustusta, mutta saa kai se yh lapsilisään korotukset, ja kuka sanoo, että se äitiyspäiväraha on just 900? Tai voihan sitä kuvitella mitä lystää.
Niin ja vielä, missä muka oikeesti on noin kovat vuokrat?
Pakko pikkusen saivarrella. :xmas:
Kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika moni on köyhä ihan omasta tahdostaan. Jos ei suostu tinkimään asumisestaan ja asuu isossa asunnossa tai mukavuuksista kuten autosta, on aivan turha valittaa että rahaa ei ole mihinkään. Pienempään asuntoon muuttaminen säästää useimmiten satoja euroja kuukaudessa ja autottomuus vielä enemmän
Ah, niinpäs olikin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuohon on kyllä laskettu yh-korotukset, mutta elatusmaksut eivät ole tuloa kun lasketaan asumistukea niin kuin tuo sepostuksen kirjoittanut väitti.Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Noh, en jaksanu lukea tota koko raapustusta, mutta saa kai se yh lapsilisään korotukset, ja kuka sanoo, että se äitiyspäiväraha on just 900? Tai voihan sitä kuvitella mitä lystää.
Tuo on aivan totta, mutta se muutos ei onnistu ihan hetkessä. Esim pienemmän ja halvemman vuokra-asunnon löytyminen voi kestää pitkäänkin.Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Kyllä.
Uskon että moni on oikeasti köyhä, mutta tiedän, että on paljon myös niitä, jotka eivät halua luopua mistään. Kun elämäntilanne muuttuu, on usein myös kulutustottumusten muututtava. Muuten ei voi köyhyydestä ketään muuta syyttää kuin itseään. :/
Ainakin pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa.Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Noh, en jaksanu lukea tota koko raapustusta, mutta saa kai se yh lapsilisään korotukset, ja kuka sanoo, että se äitiyspäiväraha on just 900? Tai voihan sitä kuvitella mitä lystää.