Minkälainen nainen ei halua lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja mä mietin
  • Ensimmäinen viesti
Mä ymmärrän oikein hyvin ettei kaikki halua lapsia ja mun mielestä se ettei nainen halua lasta ei ole yhtään sen kummempi juttu kuin ettei mies halua lasta. Aika kammottavaa ajatella että heti on jotain vikaa jos nainen ei halua lapsia. :eek:
Hyvähän se on jos ymmärtää ettei halua jälkikasvua ajoissa eikä vasta sitten kun on jo tehnyt niitä. Kaikilla ihmisillä ei vain tule biologista tarvetta lisääntyä, toisilla taas se ei sitten tunnu laantuvan ollenkaan kun on jatkuva vauvakuume vaikka on jo ennestään lauma ihania naperoita. =)
 
huoh x 100
^ Niin, stereotypioita riittää kuten tästä ketjusta on saanut lukea. Toivottavasti jokunen ennakkoluuloisista on lukenut minun viestejäni ja uskoo että mielikuvat eivät vastaa välttämättä todellisuutta. :)
 
Äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja arvioni:
Alkuperäinen kirjoittaja hihhei:
Tässä onkin oikein oiva esimerkki stereotypioista. Voi hyvää päivää mitä potaskaa...
Tässä ketjussahan kysyttiin millainen sinun mielestäsi on nainen, joka ei halua lapsia. Ei tässä ketjussa käsketty arvostelemaan toisten mielipiteitä. Miksi sinulla on noin kova tarve mitätöidä toisten mielipiteitä? Saathan sinäkin kuvitella paljon lapsia haluavista naisista mitä tahansa.

Minun mielestäni nainen joka ei halua lapsia on jollakin tavalla tunnekylmä, ei ainakaan eläinrakas tai ihmisystävällinen, jollakin tavalla viallinen. Viallisuudella tarkotan sitä, että ei halua lapsia esim. perinnöllisten sairauksiensa takia tai ei kykene tulemaan raskaaksi. Lisäksi tulee mieleen itsekkyys ja se, että lapsettomaksi haluava nainen ei oikein ole sinut itsensä kanssa.

Mieleen tulee myös miesmäisesti ajatteleva uraohjus, joka haluaa ylisuunnitella ja ylihallita elämänsä jokaista vaihetta pikkutarkasti. Lapset vain jäävät hankkimatta, koska kalenterin mihinkään vaiheeseen ei ole saanut mahtumaan aikaa lapsia varten.
Kun täällä kertoo mielipiteensä tai kysyy jotain, sitä saa varmaan muut kommentoida? Ovatko nämä ketjut vaan listoja, joissa vastataan aapeen esittämiin kysymyksiin? Eivät kuule taida olla, vaan ovat keskustelua varten.

Käsityksesi vapaaehtoisesti lapsettomista naisista on käsittämättömän kapea ja ennakkoluuloinen. Huomasitko, ettei sinulla ollut mitään hyvää sanottavaa vapaaehtoisesti lapsettomista naisista? Herää kysymys, että mitä sinulla on heitä vastaan? Heissä on erilaisia ihmisiä ihan samalla lailla kuin esim. äideissä tai missä tahansa ihmisryhmässä. Miksi sinulla on niin rajoittunut käsitys tästä tietystä ihmisryhmästä, että vaivaudut sen tänne kirjoittamaan noin negatiivisessa sävyssä?

Ehkä se on kateus? Typeryys? Suvaitsemattomuus? Sivistymättömyys? Rajoittunut ajattelukyky?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ihan tavallinen nainen, joka ei halua lapsia.
Mä en oo koskaan ajatellut että sitä pitäs jotenkin kummeksua.
Tunnen omasta halusta lapsettomia naisia, ikähaitarilla 30+ - 93v ja kaikki on ihan "tavallisia".
Näin juuri. Ei lapsen saaminen tee naista. Tai miestä.
Mä voisin ihan yhtälailla olla lapseton. Silloin elämäni täyttäisivät toisenlaiset asiat.
Ei kenenkään kuulu välttämättä saada lapsia.
Mikä siinä onkin, joko olet itsekäs urakiitäjä tai sitten maho, jollei sinulla ole lapsia. Molemmat ns. huonoja syitä. Lapsettomuuteen ei voi olla muita kuin lääketieteellinen syy tai itsekkyys?

Onnellisia lapsettomia, ihan tavallisia naisia ei siis ole olemassa?
 
aloittajan pieni mieli
Alkuperäinen kirjoittaja mä mietin:
Mun mielestä se on jotenkin outoa, en voi sille mitään. Lasten tekeminen ja haluaminen on kuitenkin niin normaalia, että vähän sama kuin se, että ihmisellä ei olis ollut kuin vain lyhyitä seurustelusuhteita elämässään? Ymmärrän ehkä paremmin tilanteet, joissa mies ei halua lapsia, mutta jos nainen ei niitä halua niin...en mä tiedä, ei se vaan oo sama asia. Mitä mielikuvia teille tulee sellaisista naisista? Sitoutumiskammoisia? Naiiveja? Itsekkäitä? Urakeskeisiä? Eivät ole vielä löytäneet itseään? Tai sitten vain ei ole sopivaa miestä vielä löytynyt? Olisi mielenkiintoista tietää.
Miten joku voi edes kysyä jotain noin typerää?! Lasten tekeminen on normaalia?! Mikä taho on määritellyt lasten tekemisen "normaaliksi"? Eikö pieneen mieleen ole välähtänyt, että ihmiset ovat erilaisia ja tahtovat elämältään eri asioita, joidenkin toiveisiin nyt vaan ei kuulu riippakivien kantaminen. Tuohon sinun logiikkaan pohjautuen voin sanoa, että kyllä taas on todistettu miten itsekkäitä te hurmosmammat olette. Nähtävästi äitiys supistaa maailmankatsomusta, kun tajuntaan ei mahdu kuin oma lapsi.
 
irmeli
Meikäläinen on valinnut sotilasuran, samoin mieheni. Mieheni haluaisi lapsia, mutta minä en. Olen aina ollut työnarkomaani ja rakastan tämänhetkistä työtäni. Olen 15-ikävuoden jälkeen ollut sitä mieltä, että lapsia en hanki, en vain pidä niistä. Tulen kyllä sukulaisten lasten kanssa toimeen, mutta se siitä. Pelkään synnytystä, vähän niinkuin pelkään piikkejä ja hammaslääkäriä enkä ole näistä mistään päässyt eroon vaikka on minua piikitetty ja hamppilääkärilläkin olen käynyt. Toistaiseksi en ole myöskään keksinyt keinoa miten hoitaisin pientä lasta tässä työtilanteessa. Sotaharjoituksia, pitkiäkin, on useampi vuodessa joissa molemmat minä ja mieheni olemme. Eipä sitä pientä vauvaa voi silloin sysätä mihinkään. Miehenikin on onneksi sanonut, ettei meidän tarvitse hankkia lapsia, jos minä en halua ja olen siitä iloinen. Mieheni vanhemmat eivät tätä sulata, omani onneksi tajuavat tilanteeni/tilanteemme. Työtäni en vaihtaisi sen takia, että "pitää" hankkia lapsia, sillä pidän työstäni, kuten jo aikaisemmin kerroin. Itse en pidä äitejä mitenkään huonoina ihmisinä, miksi siis osa äideistä pitää lapsettomia huonoina ihmisinä? Kokevatko äidit, että yhteiskunta hyväksyy heidät vasta sitten, kun lapsia on maailmaan pyöräytetty? Ovatko he vasta sitten ns. täysiä naisia?
 
=)
Mun sisko on normaali nainen työssäkäyvä vakituisessa suhteessa tykkää kovasti mun lapsista muttei koe äitiyttä omaksi haaveekseen eli ei ne naiset jotka ei lapsia halua eroa meistä lapsia tahtovista sen kummemmin. Ei niitä kannata tehdä jos ei halua vaan sen takia et niin kuuluu tehdä vaan niitä pitää oikeasti haluta koska niitä on kasvatettava, hoidettava vuosia...ja huoli ei lopu koskaan
 
kolmekymppinen nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmekymppinen nainen:
En ole koskaan keksinyt yhtään ainutta pätevää syytä miksi haluaisin oman lapsen.
Miksi olet tällä palstalla :)?
Just siksi että olen asiaa pohtinut...ja tullut tulokseen ettei lapsi elämääni toisi mitään positiivista :)
 
jiip
Lapsia voi olla haluamatta ihan tavallinen nainen. Ei kaikki miehetkään halua lapsia, ja sitä ei nähdä ongelmana. Täälläkin on ollut kommentteja siitä, että ihminen on tunnekylmä ja itsekäs ja mitä kaikkea potaskaa, jos ei halua lapsia. Se on ihan hupunpuppua.

Ja eikö perimmäistä itsekkyyttä ole se, että haluaa lapsen, ja pääsee jatkamaan geenistöään?

Lapsettomat voivat olla eläinrakkaita ja vaikka mitä, he vain tiedostavat sen, että lapsi ei ole sellainen asia, joka heidän elämäänsä kuuluu.
 
Ihan tavallinen nainen saattaa olla haluamatta lapsia. Mulle iski vauvakuume vasta vajaat 30 vuotiaana. Sitä ennen elin täysiapainoista, ihanaa ja hauskaa elämää jossa oli paljonkin sisältöä ja laajalti kaikesta-. kulttuurista - lenkkeilyyn ja ihan kaikkea siltä väliltä kymmeniä eri juttuja arjessa.

Mun parhaalla kaverilla ( ikää 32 tänä vuonna ) ei ole iskenyt vauvakuume ja voisin vannoa vaikka käsi lakikirjan päällä tai raamatulla ettei hänelle iske ikinä vauvakuumetta. Silti hänellä ei meinaa riittää arjessa tunnit kun on niin paljon kaikkea kivaa ja töitäkin välillä.
 
vieras
minä en koskaan nuorempana(15-20v) ajatellut tekeväni lapsia.ei kiinnostanut yhtään ja enkä osannut ajatella itseäni äitinä,eikä varmaan kukaan sukulainenkaan.
nyt olen neljän lapsen äiti ja esikoista aloin odottamaan 21v,nuorin syntyi ennen kuin täytin 29v.
 
dh
Mun mielestä ne tyypit on outoja, jotka sanoo jotain tyyliin 'halusin jo 5-vuotiaasta asti äidiks, suunnittelin millaisen hääpuvun laitan häihin' hmm. Kuulostaa lähinnä jonkun kehitysmaalaisen puheelta, nainen ei ole mitään ilman lapsia ja miestä.. huhhuh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minun mielestä on aivan normaalia olla haluamatta lapsia. Ei kaikki halua koiraakaan, eikä se liity mitenkään itsensä löytämisen kadoksissa olemiseen.
Lisääntyminen on elämän tarkoitus, ja kuuluu luonnollisena osana lajien elämään. Omistaminen, kuten koiran hankkiminen ja haluaminen on ihmisten psyykkinen vajaavaisuus.
 
gg'
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minun mielestä on aivan normaalia olla haluamatta lapsia. Ei kaikki halua koiraakaan, eikä se liity mitenkään itsensä löytämisen kadoksissa olemiseen.
Lisääntyminen on elämän tarkoitus, ja kuuluu luonnollisena osana lajien elämään. Omistaminen, kuten koiran hankkiminen ja haluaminen on ihmisten psyykkinen vajaavaisuus.
Jotkut osaa ajatella pidemmälle eikä juokse kuin eläimet sukuaan jatkamassa. Lasten hankkiminen on itsekästä, halutaan itsestä kopioita ja hankitaan joku joka varmasti rakastaa ja on sinusta riippuvainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gg':
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minun mielestä on aivan normaalia olla haluamatta lapsia. Ei kaikki halua koiraakaan, eikä se liity mitenkään itsensä löytämisen kadoksissa olemiseen.
Lisääntyminen on elämän tarkoitus, ja kuuluu luonnollisena osana lajien elämään. Omistaminen, kuten koiran hankkiminen ja haluaminen on ihmisten psyykkinen vajaavaisuus.
Jotkut osaa ajatella pidemmälle eikä juokse kuin eläimet sukuaan jatkamassa. Lasten hankkiminen on itsekästä, halutaan itsestä kopioita ja hankitaan joku joka varmasti rakastaa ja on sinusta riippuvainen.
Koirankin hankkiminen on itsekästä. Ja paljon järjettömämpää. Puhumattakaan niistä kaikista muista toiminnoista, joita lapsettomat tekee. Jos ihan oikeasti ajattelee pitkälle, niin luopuu kaikesta haluamisesta ja hankkimisesta.
 

Yhteistyössä