Minkäikäisenä lapsesi oli ekan kerran yön yli hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja vieeraaas
  • Ensimmäinen viesti
"titiuu"
10 kk oli vaavi ja yhden ¨yön¨ oli. Menin itse kyseiseen hoitopaikkaan aamuyöstä nukkumaan. Imetyksen olin juuri lopettanut. Oli yötä mummilassa, joita on nähnyt useamman kerran viikossa koko elämänsä.
Seuraavan kerran oli varmaan yli 1,5 v.
 
tällai
Esikoinen oli hoidossa yön yli ensimmäisen kerran kun itse olin synnyttämässä, oli kolmevuotias. Nuorempi oli varmaan noin 1,5 -vuotias, oli esikoinen tuolloin mukana. Mummilat oli hoitopaikkoja molemmilla.

Muuten oltiin kyllä paljon kylässä molemmissa mummiloissa, koko perheenä, myös öitä.
 
vieras*
Taisi olla vähän reilun vuoden ikäinen. Isällään oli ensimmäisen kerran yön yli n. 6 kk:n iässä, mutta sitä en laske hoidoksi, koska isän luona on lapsen toinen koti.
 
"sissi"
Molemmat lapset olivat yhdessä ekaa kertaa yökylässä ( mummolassa, jossa viikottain kyläillään), kun esikoinen oli 4v ja kuopus just täyttänyt vuoden. Esikoinen niin paljon herkempi tapaus, ettei yksinkeraisesti olisi ollut tota ennen valmis, enkä tiiä oisko ollu tollonkaan, ellei pikkuveli olisi ollut mukana. Kaikki lapset niin erilaisia ja äiti varmaan parhaiten tuntee ja tietää oman lapsensa :).
 
Esikoinen oli 1v9kk kun oli mummon kanssa yötä, kun me oltiin miehen kanssa synnyttämässä. Kuopus 1v7kk ei oo ollu viel kertaakaan, mutta kohta varmaan joutuu/pääsee, kun kolmosen laskettu aika lähestyy..
 
"sini"
Esikoinen oli ensimmäisen yön kotona n. 10kk ikäisenä. Sitä ennen vain päivisin.. No joo.

Kakkonen oli yökylässä 5 viikon ikäisenä, kuten myös seuraava sisarusparvesta. Nuorimmainen oli muistaakseni jo melkein puoli vuotias ennen ensimmäistä yökyläilyään. Olisi pitänyt vaan aikaisemmin viedä ja muutenkin enemmän kuljetella "ihmisten ilmoilla", kun nykyisin ei mihinkään haluaisi lähteä.
 
"annina"
Esikoinen oli 1 v 7 kk ikäisenä mummilassa yökylässä, kun mieheni kanssa kävimme ystävien kanssa viettämässä iltaa. Veimme illallal klo 17 ja haimme aamulla klo 10.
Kuopus 7 kk ei ole ollut vielä yöhoidossa, kun ei vielä edes parin tunnin päivähoito onnistu.
 
"Lotta"
Meillä on juuri suunnitteilla ainokaisen ensimmäinen yökyläily!
Jos suunnitelma toteutuu,
hän olisi silloin 2v3kk.
Mummon luona olisi yötä.
Käydään siellä normaalisti pari kertaa kuussa.
Äitiä jännittää, lasta ei :)
 
äippä38
Esikoinen oli 2v 4kk, jouduin sairaalaan ja isä oli matkoilla, niin oli mummolassa yön. Kuopus taisi olla lähemmäs 3v kun oli mummolassa yökylässä sisaruksen kanssa.
 
viera.s
1,5-vuotiaana oli ensimmäisiä kertoja. Meidän piti alunperin mennä miehen kanssa naimisiin vauvan ollessa 11 kk, mutta oli sen verran rankka vauvavuosi ja vauva oli niin kiinni minussa, että silloin ei olisi voinut vielä laittaa vauvaa yöksi hoitoon eikä muutenkaan olisi juhlista päässyt juuri itse nauttimaan. Joten häitä siirrettiin vajaalla vuodella ja niihin, polttareihin ja johonkin häävalmisteluiltaan liittyen lapsi oli sitten siinä 1,5 - vajaa 2-vuotiaana muutamia öitä hoidossa. Silloin meni jo oikein hyvin, vaikka vielä imetinkin, lapsi osasi kuitenkin mummolassa nukkua hyvin ilman tissiä.

Nykyään vajaa 5-vuotias lapsi on ehkä kerran kuukaudessa jommassa kummassa mummolassa yötä ja yleensä ajatus lähtee ihan lapsesta itsestään. Viihtyy tosi hyvin. :) Vähän tuntuu jopa haikealta, kun niin noista yökyläilyista aina innostuu, mutta eipä ainakaan tarvi tuntea huonoa omatuntoa silloinkaan, jos omista syistä halutaan lapsi yökylään.
 
vierailija vaan
5-vuotiaana eka kertaa yön ilman jompaa kumpaa vanhempaa. Tai no 3,5v:nä oli osan yötä hoidossa, kun kuopus syntyi. Kuopus 1v6kk ei vielä ole ollut ja ei varmaan vièlä piiiitkään aikaan yökyläile.
 
Esikoinen oli puolen vuoden painkeilla,seuraava 10kk:n ja nuorimmat n vuoden ikäisenä,ovat kaikki innokkaita yökyläilijöitä nyt kun ovat 10,8,4 ja 2. Kuopus 2v nostaa kauhean metelin jos hän ei ole lähdössä mukaan.:D
 
Meillä oli esikoinen aika useastikkin pienenä, nimittäin muistan aikaa kun olia ainut lapsi ja saatiin se hoitoon vaikka ja mihin eikä tarvinnut edes kysyä.. Kuopus kuitenkin syntyi isosiskon ollessa vasta 1v 3kk. Tuohon en osaa tarkkaan vastata milloin oli ensimmäistä kertaa yksin, mutta oli vasta 2vk kun iskä otti mukaan mummolaan yön yli. Olin ihan yliväsynyt ja sen huomaa näin jälkeenkin päin kun en muista mitään sen vauva-ajasta :D
 

Yhteistyössä