Minkäikäisen lapsen voi jättää yksin kylpyyn?

  • Viestiketjun aloittaja thinking
  • Ensimmäinen viesti
thinking
ok...eli ei ole paha jos 2,5v istuu ammeessa kylpylelujen kanssa yksin, jos välillä käyn kurkkimassa ja huutelen hänelle että mitä puuhailee? Tyttö vaikuttaa siltä että ei uskaltaisi edes kastaa naamaa veteen...
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kannattaa muistaa että vettä ei tarvitse olla ammeen pohjalla monta senttiä kun siihen jo pystyy hukkumaan.
Niin ja hukkumiseen ei myöskään ajallisesti tarvita paljon. Pari minuuttia ilman valvontaa riittää, jos vahinko sattuu juuri silloin.
 
kuoppari
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
4v yksin kylpyhuoneessa. Pienempää en uskaltaisi jättää, kun ei tiedä mitä keksii siellä tai lähtee kävelemään ja vielä liukastuu :/
So what? Liukasteleehan ne isommatkin? Eikö teillä lapset saa kävellä pesuhuoneessa?

Jos on keskivertokaksvuotias niin osaa kyllä jo motorisesti pärjätä ammeensa kanssa. Miten kaks vuotias voisi kaatua naamalleen 10 senttiin vettä omassa ammeessaan niin ettei siitä parissa sekunnissa nostaisi päätään ylös? Jos jotenkni päänsä lyö niin kyllähän siinä jo ammekin kaatuu / kolinaa aiheutuu, että se kuuluu jos ovi on auki viereiseen huoneeseen.

Meillä on helppoa kun on laattalattiat kaikkialla ja vesieristykset keittiön ja eteisen lattioissa lisäksi niin meillä poika kylpee aina joskus jo nyt 1veenä itsekseen mun jaloissa kun laitan keittiössä ruokaa. Mutta kyllä isomman 2v:nä oon antanut olla ihan rauhassa itsekseen tossa avoinaisen oven takana kylppärissä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hui kauheeta kun täällä on vastuuttomia äitejä taas:( 2,5 vuotias yksin ammeessa:(???????
Samaa mieltä. Miksi tuon ikäisen ylipäätään pitäisi pystyä kylpemään yksin? Ei tulis mieleenkään jättää omaa 2v poikaa yksin kylppäriin. Kai mä sit olen jotenkin hysteerinen, mut tuon ikäinen voi oikeesti hukkua todella pieneenkin vesimäärään.
 
hphpo
Miksei 4 tai 5 v voisi hukkua siihen ammeeseen yhtä lailla?
Koskaa en ole lapseeni joutunut koskemaan vaikka on 7-kuisesta kylpenyt ammeessaan aina saunan keskilauteella kun me ollaan saunassa ja on nyt 3,5. Liukuestetarrat on keksitty.

Ja mää kun en siinä ammeessa oo uinut ees vastasyntyneen kanssa.
On se outoo kun meidän 3 v ei saisi uida ammeessa yksin mutta saa laskea täysillä mäkeä laskettelurinteessä siinä missä muutkin ja laskeekin hyvin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hphpo:
Miksei 4 tai 5 v voisi hukkua siihen ammeeseen yhtä lailla?
Koskaa en ole lapseeni joutunut koskemaan vaikka on 7-kuisesta kylpenyt ammeessaan aina saunan keskilauteella kun me ollaan saunassa ja on nyt 3,5. Liukuestetarrat on keksitty.
Näin ajattelivat myöskin tuttavaperheeni vanhemmat, joilla tosin ei enää ole sitä lasta tuon ajattelumallin vuoksi. Eipä siinä mitään.

 
meillä
Siis meillä koko sen ajan kun vannassa kylpivät, niin olin kyllä mukana. Kävin saunassa ja suihkussa rauhassa kun lapset kylpivät siitä 1 v -> niin että koko ajan oli katseyhteys, mutta rauhassa sai pulskata lelujen kanssa.
 
hphpo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hphpo:
Miksei 4 tai 5 v voisi hukkua siihen ammeeseen yhtä lailla?
Koskaa en ole lapseeni joutunut koskemaan vaikka on 7-kuisesta kylpenyt ammeessaan aina saunan keskilauteella kun me ollaan saunassa ja on nyt 3,5. Liukuestetarrat on keksitty.
Näin ajattelivat myöskin tuttavaperheeni vanhemmat, joilla tosin ei enää ole sitä lasta tuon ajattelumallin vuoksi. Eipä siinä mitään.
Ai miten meidän 3,5v voisi hukkua siihen ammeeseen kun minä istun vieressä? En ymmärrä. selitä mulle mikä on se ajattelumalli?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Siis meillä koko sen ajan kun vannassa kylpivät, niin olin kyllä mukana. Kävin saunassa ja suihkussa rauhassa kun lapset kylpivät siitä 1 v -> niin että koko ajan oli katseyhteys, mutta rauhassa sai pulskata lelujen kanssa.
No tässähän kysyttiin että minkäikäisen voi jättää YKSIN, siis yksin ammeeseen että itse menee toiseen huoneeseen eikä näe jatkuvasti sitä lasta??
Eri juttuhan se on jos koko ajan on katseyhteys, ei ole mun mielestä yksin!
 
Mama the strange
Hiukan alle kolme-vuotiaasta poika on uinut pienessä lasten ammeessa ilman jatkuvaa valvontaa. Ovi on auki ja ääni kyllä kuuluu pienessä asunnossamme joka kolkkaan. Jos kylpyhuoneessa on hiljaista tarkistan heti tilanteen.
 

Yhteistyössä