Minkä verran teidän vauvalla oli/on vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
mietin vaan
Tuliko kaikkia käytettyä? Mietin vaan onkohan mun vauvalla liikaa... Ostin itse muutaman vaatteen ja kun kaverit kuuli mun raskaudesta, sain lisää vauvanvaatteita.

Onko lindexin, h&m:n ja disneyn vaatteet laadukkaita? Bamse, sanrio, name it... Jotain tommosia...
 
"vieras"
On tosi vauvakohtaista et miten paljon menee. Jos on kova pulauttelija niin voi kevyesti joutua vaihtamaan vaatetta viis kertaa päivässä. Sit kannattaa miettiä, että kuinka usein haluaa olla pyörittämässä pesukonetta. Mitähän mä sanoisin että esikoisella olis ollut... ehkä kussakin koossa kymmenisen bodya ja jotkut kuudet potkuhousut. Mä selvisin vähällä pyykillä kun poika oli sellainen maaginen ikinä puklaamaton tapaus. Nyt odotan toista ja vähän on vaatteet taas lisääntyneet lahjojen muodossa ja risoja (nepparit irtoilleet ym) on laitettu pois. Nyt on parempi kun on enemmän kun pyykkiä on muutenkin paljon ja pyykkikierto hiukan eri luokkaa.
 
Ihan pienelle (alle 58cm) ehkä 5bodya, kolmet housut ja pari kpl haalareita.. Koon 62 vaatteita sama määrä..
Meillä onneksi ei pojulla vaipat ole monesti pettäneet ja siksi housuja ei kauheen monia tarvinu.. Bodyja meinas välillä olla liian vähän, kun ukko pulauttautteli joinakin päivinä joka välissä.. No, jos vaatteet loppu kasken, käytettiin hätävarana liian isoja vaatteita, joita oli varastossa..

Mut luulen, että sais olla aika paljon vaatteita, että olis liikaa..:D Jos niitä on paljon, ei tarvi joka välissä olla pesemässä..

Ei muuten kannata kauheesti luottaa kokomerkintöihin! Meillä esim. oli yksi body auttamattomasti liian pieni, vaikka oli kokoa 62 ja poju alle 60 cm.. Toisaalta taas yks koon 62 body on tasan sopiva NYT kun poju on 70cm..:O Ajattelin mainita, vaikket kysynytkään..:D mulle tuli nimittäin yllätyksenä, että koot heittelee todella paljon...
 
pienimpä kokoja meillä oli joku 10kpl bodyja ja 10kpl/puolipotkareita/housuja. sitten potkareita muutamia. jotain kokoa 74 ja isompaa ostin sitten enemmän (20 bodyä, 10 housuja ja pari college-takkia).
 
..
meillä oli liikaa vaatetta. muttasopiva määrä ehk tosta koosta 62 ylöspäin olis se kymenen paitaa/housua mukaanlukien äp vaatteet. pienemmissä koissa jos niitä nyt haluaa ostaa niin vähmpiki varmaan olis riittäny. vaatteiden laadula ei noissa aivan pienissä juuri ole väliä, kuhan ei oo kiristäviä vyötäröitä tai painavia saumoja esim taskut yms yleensä vaan haitoiksi. ei niitä yhdelä lapsella rikki ehdi saada. ehkä koosta 80 ylöspäin tarvii jonkinlaista kulutuksenkestoa.
riippuu tietty lapsen koosta, meillä on ollu vähän keskimääräistä isompia.
 
ap.
Ihan pienelle (alle 58cm) ehkä 5bodya, kolmet housut ja pari kpl haalareita.. Koon 62 vaatteita sama määrä..
Meillä onneksi ei pojulla vaipat ole monesti pettäneet ja siksi housuja ei kauheen monia tarvinu.. Bodyja meinas välillä olla liian vähän, kun ukko pulauttautteli joinakin päivinä joka välissä.. No, jos vaatteet loppu kasken, käytettiin hätävarana liian isoja vaatteita, joita oli varastossa..

Mut luulen, että sais olla aika paljon vaatteita, että olis liikaa..:D Jos niitä on paljon, ei tarvi joka välissä olla pesemässä..

Ei muuten kannata kauheesti luottaa kokomerkintöihin! Meillä esim. oli yksi body auttamattomasti liian pieni, vaikka oli kokoa 62 ja poju alle 60 cm.. Toisaalta taas yks koon 62 body on tasan sopiva NYT kun poju on 70cm..:O Ajattelin mainita, vaikket kysynytkään..:D mulle tuli nimittäin yllätyksenä, että koot heittelee todella paljon...
Ton koko-asian huomasinkin kun lajittelin vaatteita kaappiin koon mukaan. Vertailin kokoja (koska arvelinkin että on eroja) ja huomasin että joissain koko 62 vastaa kokoa 56.
 
Ainiin ja nuista merkeistä. Mä tykkään ostella lindexiltä, hennesiltä ja kappahlista. Name It:in vaatteisiin, en enää koske! viime kesänä ostin 3 helleasua, ja kaikissa oli reikiä ensimmäisen pesun jälkeen.
 
Ton koko-asian huomasinkin kun lajittelin vaatteita kaappiin koon mukaan. Vertailin kokoja (koska arvelinkin että on eroja) ja huomasin että joissain koko 62 vastaa kokoa 56.
Oot ollu fiksumpi ku minä olin..:D En ite tullut edes ajatelleeksi moista ja huomasin vasta myöhemmässä vaiheessa.. Harmitti ihan hulluna, kun poju oli saanu lahjaksi maailman söpöimmän body+puolipotkarit- setin, joka tais olla kokoa 62.. kun yritin ottaa sen käyttöön, se oli jo aivan liian pieni vaikka koon mukaan olis pitäny olla reilukin..:( Snif..:'( No, pistin sit käyttämättömänä talteen, jos vaikka joskus toinen pienokainen tähän kotiin tulisi ja käyttäisi..
 

Yhteistyössä