Minkä väristä lapsiveden pitäisi olla?

En ole varma, menivätkö lapsiveteni äsken vai oliko kyseessä vain suuri määrä valkovuotoa. Housut kuitenkin kastuivat ihan kunnolla. Ehdin sen verran vessanpöntölle, että näin nesteen olevan vaaleaa, mutta sameaa. Pitäisikö lapsiveden olla täysin kirkasta?

Soita synnärille ja mee tarkistuttamaan tilanne. Lapsivesi ei saa olla vihreää , tai muksulla on joku hätänä. Kokeile mennä makuulla ja nousta ylös , jos kyseessä oli vuotava lapsivesi , niin sitä saattaa lorahtaa lisää kun käyt makuulla välillä , jos lapsen pää ei ole vielä kiinnittynyt synnytyskanavaan.

Soitin äsken synnärille. Käskivät odotella rauhassa kotona supistusten alkamista. Täti oli sitä mieltä, ettei tämä neste lapsivettä ole. Väri oli siis lähinnä haalea beige (mä puhun lapsivedestä kuin jostakin sohvasta!), eikä lapsivesi kuulemma koskaan ole sen väristä.

??
Alkuperäinen kirjoittaja brandine:
Soitin äsken synnärille. Käskivät odotella rauhassa kotona supistusten alkamista. Täti oli sitä mieltä, ettei tämä neste lapsivettä ole. Väri oli siis lähinnä haalea beige (mä puhun lapsivedestä kuin jostakin sohvasta!), eikä lapsivesi kuulemma koskaan ole sen väristä.
Yleensä käskevät varuilta käymään niin tekevät tikulla testin onko lapsivettä vai ei. Minua käskettiin ottaa kastuneet alushousut mukaan että voivat siitä testata.

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
kyllä varmaan oli vedet:)joko on supistellu?
Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miltä supistukset tuntuvat, mutta mitään supistuksiin viittaavaakaan en ole kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Kirkasta, vaaleanpunaista, haaleaa..
Haju paljastaa sen hyvin. Omaa lapsivettäni en kyllä päässyt haistamaan mutta noin 150 muuta kyllä.. :D
Miltä lapsiveden pitäisi tuoksua? Ihanaa, mä pääsen kohta nuuhkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Yleensä käskevät varuilta käymään niin tekevät tikulla testin onko lapsivettä vai ei. Minua käskettiin ottaa kastuneet alushousut mukaan että voivat siitä testata.
Oi, onpas jännää. Täti langan päässä oli kyllä jotenkin niin rauhallinen ja uskottava, että ei tullut edes mieleen yrittää änkeä käymään synnärillä. Kannattaisikohan mun soitella vielä synnärille, jos jotakin epämääräistä nestettä vielä tihkuu vai vain odotella supistuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Oi, onpas jännää. Täti langan päässä oli kyllä jotenkin niin rauhallinen ja uskottava, että ei tullut edes mieleen yrittää änkeä käymään synnärillä. Kannattaisikohan mun soitella vielä synnärille, jos jotakin epämääräistä nestettä vielä tihkuu vai vain odotella supistuksia?
tarkkaile tilannetta kato valuuko housuun tihkuuko/tuleeko lorahtelemalla
mä en ollut eka ihan varma onko lapsivettä vai mitä se oli. kävin näytillä ja tikulla todettiin lapsivedeks.
koska supistuksia ei ollut käskivät kotiin. seuraavana aamuna käynnistivät kun ei supistuksia kuulunut
viikkoja tuolloin 38+2

35+3 raskaana
minulla on tullut vaaleaa nestettä paljon sitä on tippunu monena päivänä niin että housut kasuvat mitä tuo tarkottaa onko se lapsivettä vai onko valkovuotoa noin paljon?

Yhteistyössä