Minkä takia alle 1-vuotiasta lasta ei voisi jättää yöhoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja äiti ja ihminen
  • Ensimmäinen viesti
äiti ja ihminen
Täällä täydelliset äidit hyökkää kuin nälkäiset sudet kimppuun, kun joku kehtaakin kysyä tai ilmoittaa, että vauva on yökylässä alle 1-vuotiaana. Minkä takia sitä toukkaa pitää juuri äidin kytätä 24/7? Ei kai se siitä kuole, jos äiti silloin tällöin jopa isän kanssa viettää omaa aikaa ja ottaa vapaata lastenhoidosta nauttiakseen tai vaikka ihan nukkuakseen väsymystä pois? Äitikin tarvitsee omaa aikaa ilman lastaan, jotta taas jaksaa passaamisen paremmin. Jos te teette lapsellenne hallaa kyttäämällä sitä ensimmäiset 4 vuotta kuin haukkaa, niin älkää tulko arvostelemaan äitejä ja ennenkaikkea ihmisiä, jotka haluavat elää myös omaa elämää.
 
Olen siis varmaan huono äiti kun tytär on ollut kerran mummilla yöhoidossa 6kk ikäisenä ;) Nukkuu tosin yöt kokonaan ja päädyttiin siihen ratkaisuun kun olisin muuten illalla hakenut hänet nukkuvana kotiin ja aamulla pitänyt viedä takaisin hoitoon- taas nukkuvana. Ja kyse EI ollut siis ryyppyreissusta vaan muista menoista...
 
noin yleisesti
Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Olen siis varmaan huono äiti kun tytär on ollut kerran mummilla yöhoidossa 6kk ikäisenä ;) Nukkuu tosin yöt kokonaan ja päädyttiin siihen ratkaisuun kun olisin muuten illalla hakenut hänet nukkuvana kotiin ja aamulla pitänyt viedä takaisin hoitoon- taas nukkuvana. Ja kyse EI ollut siis ryyppyreissusta vaan muista menoista...
Ja se 6kk pentu tuskin tietää että onko äiti ryyppäämässä, sairaalassa vai töissä. Ja miksi se hoito siintä muuttuiskaan vaikka olis huoraamassa äiti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja noin yleisesti:
Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Olen siis varmaan huono äiti kun tytär on ollut kerran mummilla yöhoidossa 6kk ikäisenä ;) Nukkuu tosin yöt kokonaan ja päädyttiin siihen ratkaisuun kun olisin muuten illalla hakenut hänet nukkuvana kotiin ja aamulla pitänyt viedä takaisin hoitoon- taas nukkuvana. Ja kyse EI ollut siis ryyppyreissusta vaan muista menoista...
Ja se 6kk pentu tuskin tietää että onko äiti ryyppäämässä, sairaalassa vai töissä. Ja miksi se hoito siintä muuttuiskaan vaikka olis huoraamassa äiti?
:LOL:
 
minä itte
Minäkin olin tässä jonkunaikaa sitten pari päivää 8kk vanhalle likalle lapsenvahtina,hyvin pärjäsin vaikka olen mies.Äiti oli hautajaisiaa toisella ouolen suomea.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä en oo oikeestaan koskaan tätä käsittäny yhden jutun takia... Mun vauvat ei olisi ikimaailmassa hyväksyneet tommosta.
Kysytkö sä niiltä hyväksynnän kaikkeen teidän perheen tekemisiin ja päätöksiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä en oo oikeestaan koskaan tätä käsittäny yhden jutun takia... Mun vauvat ei olisi ikimaailmassa hyväksyneet tommosta.
Kysytkö sä niiltä hyväksynnän kaikkeen teidän perheen tekemisiin ja päätöksiin?
Mitä vittua? Kyllä kuule KAIKKI meidän perheen tekemiset ja päätökset sovitetaan vauvan elämään sopiviksi.
 
vieras
Minä en KYTTÄÄ lastani, vaikka yökylään en ole häntä vielä laittanut... en ole kokenut tarvitsevani sellaista "omaa aikaa". Käyn töissä ja lapsi ( 2,5 vuotta ) on hoidossa. Olen siis ihan tarpeeksi ( = liikaa ) erossa hänestä. Yhtään enempää en tahdo olla poissa lapsen luota. Jos joku toinen tahtoo, niin tehköön niin. Minä en raaski.
 
Annaliina
Meillä noudatetaan "sääntöä", jonka luin yhden lastenpsykologin kirjasta: Lapsi voi olla erossa äidistään niin monta yötä, kun hänellä on ikävuosia. Eli 1-vuotias voi olla erossa äidistään yhden yön. Tämä takaa vahvan perusturvallisuuden syntymisen, joka heijastuu koko elämään. (Tiedän, siihen vaikuttaa monet muutkin asiat, mutta tämä on yksi niistä.)
 
dfdf
Minä en jättänyt lapsiani sen takia alle 1 vuotiaina yöhoitoon, koska imetin heitä - myös yöllä. Kyllä olisivat pikkuiseni kärsineet, jos jonain yönä ei olisikaan ollut äiti vieressä tarjoamassa turvallista tissiä ja maitohuikkaa. Varmasti olisivat hätääntyneet.

Ehdin kyllä elämäni aikana olla ihan tarpeeksi liesussa. Pari vuotta elämästä voi aivan hyvin olla vauvojeni lähellä, koska he minua tarvitsevat.
 
K
Ihan sama mitä muut tekevät, mutta itse en ikimaailmassa haluaisi jättää vauvaani hoitoon. Ikävä olisi liian suuri. Vauva myös nukkuu vieressäni ja ja syö rintaa öisin, joten ei yökyläily onnistuisikaan, ainakaan ilman itkua ja hätää.
 
No musta pienen lapsen kanssa oleminen ei kyllä ole mitään kyttäystä..

Mutta aivan hyvin alle 1-vuotiaankin voi antaa olla yön yli hoidossa, varsinkin jos hoitaja on vauvalle tuttu.

Henk. koht. en todellakaan usko, että kumpikaan lapsistani (jotka siis molemmat ovat jo vauvana olleet yöhoidossa mummolassa) olisi kertaakaan hätääntynyt ollessaan ilman minua vanhempieni luona. Päinvastoin.
Ovat kuitenkin ensimmäisistä päivistään asti suunnilleen päivittäin olleet tekemisissä.


 
Me oltais mun miehen kanssa varmaan haudassa jo, jos noi pikkuset ei olis ollu yökylässä! :LOL: Kerran oli 6kk ikäisinä koko konkkaronkka mummulla yön, sitten on ollut samaisella mummulla yksi muksu kerrallaan yötä silloin tällöin. :snotty:
 

Yhteistyössä