vierailija
Henkistä 50-lukua elävät persut eivät ole kuulleet, että Suomessa on nykyään perustuslaki eikä valtiosääntöä.
Henkistä 50-lukua elävät persut eivät ole kuulleet, että Suomessa on nykyään perustuslaki eikä valtiosääntöä.
Henkistä 20-lukua elävät heppatytöt eivät tunne Suomen perustuslakia.Henkistä 50-lukua elävät persut eivät ole kuulleet, että Suomessa on nykyään perustuslaki eikä valtiosääntöä.
Ai nytkö sinä olet Unkarin nationalistien linjalla...Kysy Unkarin nationisteiltä. Ei kelpaa heille Suomen kieli edes sukulaiskieleksi
Pääministeri on siis rikkonut perustuslakia. Sehän selittää sen miksi Sanna on ollut asiasta hipihiljaa ja toivoo ettei hänen laittomasta toiminnasta puhuttaisi enää sanaakaan.66 §
Pääministerin tehtävät
Pääministeri johtaa valtioneuvoston toimintaa ja huolehtii valtioneuvostolle kuuluvien asioiden valmistelun ja käsittelyn yhteensovittamisesta. Pääministeri johtaa asioiden käsittelyä valtioneuvoston yleisistunnossa.
Pääministeri edustaa Suomea Eurooppa-neuvostossa. Pääministeri edustaa Suomea myös muussa valtion ylimmän johdon osallistumista vaativassa Euroopan unionin toiminnassa, jollei valtioneuvosto poikkeuksellisesti toisin päätä. (4.11.2011/1112)
Pääministerin ollessa estyneenä hänen tehtäviään hoitaa pääministerin sijaiseksi määrätty ministeri ja tämänkin ollessa estynyt virkavuosiltaan vanhin ministeri.
Tai sitten lakeihin pätee se, että pääministeri noudattaa niitä jos huvittaa.Lakeihin pätee se, että jos jotakin ei ole erikseen kielletty niin se on sallittu.
"Mies" hyvä, tuo on aivan tavallinen käytäntö EU:ssa. Tuollaisissa tilanteissa ei sovelleta Suomen perustuslakia.Perustuslain pykälää 66. Missään ei mainita tehtävien luovuttamista toisen valtion edustajalle. Mutta kuten jo totesin, perustuslaki näyttää alistuvan EU:n kokouskäytännöille. Siksi tuo Victor Orbanin nimittäminen Suomen edustajaksi on täysin mahdollista tulevaisuudessa.
Näin juuri. Mutta eihän nämä vastaanvänkääjät sitä tajua.Suomen edustaminen EU-huippukokouksessa voidaan uskoa tilapäisesti Ruotsille – "Ei ole mikään ongelma", sanoo alivaltiosihteeri
Mahdollinen korona-altistuminen pakotti Marinin lähtemään kokouksesta kesken perjantaina, Löfven otti kopin.yle.fi
Kokoukseen ei voi lähettää sijaista.
Miksi siellä pitää olla edustaja?Näin juuri. Mutta eihän nämä vastaanvänkääjät sitä tajua.
Ai pääministerin Eurooppa-asioiden alivaltiosihteeri Jari Luoto (sdp) on ylin laillisuusvalvoja Suomessa...Suomen edustaminen EU-huippukokouksessa voidaan uskoa tilapäisesti Ruotsille – "Ei ole mikään ongelma", sanoo alivaltiosihteeri
Mahdollinen korona-altistuminen pakotti Marinin lähtemään kokouksesta kesken perjantaina, Löfven otti kopin.yle.fi
Kokoukseen ei voi lähettää sijaista.
Eihän siellä tarvitse olla jos ei haluta ottaa kantaa/ vaikuttaa.Miksi siellä pitää olla edustaja?
Jos luit viestini aiemmin tässä ketjussa, huomasit minun todenneen, että jostakin syystä (=EU) perustuslakia jätetään noudattamatta ja on muodostunut uusi käytäntö. Juuri siksi kerroin esimerkin siitä, kuinka Victor Orban saattaisi tulevaisuudessa edustaa Suomea."Mies" hyvä, tuo on aivan tavallinen käytäntö EU:ssa. Tuollaisissa tilanteissa ei sovelleta Suomen perustuslakia.
Ajanhukkaa taas persuilta vängätä tuota asiaa ja varmasti Merikin juristina sen tietää, mutta on niin syvällä jo tuossa populismin suossa, että esittää tyhmää, jotta äänestäjät uskoisivat.
Nin että se siitä ajatuksesta että ottavat mielellään suomalaiset vastaan....Ai nytkö sinä olet Unkarin nationalistien linjalla...
No sittenhän vastaus on selvä. Luonnollisesti Suomen kannan ilmaisemista ei pidä luovuttaa ulkomaalaisen käsiin. Näin ollen mikäli pääministeri on pakotetusti paikalta pois, Suomella ei pitäisi olla edustusta kokouksessa lainkaan.Eihän siellä tarvitse olla jos ei haluta ottaa kantaa/ vaikuttaa.
Eiköhän silloin kun on liitytty ko liittoon ja sovittu mihin osallistutaan, niin on myös sovittu et toimitaan näissä kokouksissa juurikin niiden sääntöjen puitteissa.Jos luit viestini aiemmin tässä ketjussa, huomasit minun todenneen, että jostakin syystä (=EU) perustuslakia jätetään noudattamatta ja on muodostunut uusi käytäntö. Juuri siksi kerroin esimerkin siitä, kuinka Victor Orban saattaisi tulevaisuudessa edustaa Suomea.
Mielenkiintoista olisi tietää, millä Suomen lakiin perustuvalla perusteella perustuslain tehtävämäärittely ohittuu. "Meillä EU-kokouksissa on tapana" ei taida lain mukainen peruste olla?
Mutta kun se ei ollut.Eiköhän silloin kun on liitytty ko liittoon ja sovittu mihin osallistutaan, niin on myös sovittu et toimitaan näissä kokouksissa juurikin niiden sääntöjen puitteissa.
Ja käsittääkseni myös EU kuuluminen (= sääntöjen noudattaminen ) on katsottu olevan perustuslain mukaista.
Perustelut tähän?Mutta kun se ei ollut.
Tuossa ylempänä on tuo Suomen uutisista lainattu juttu, jossa kerrotaan, että sijaistaminen vaatii valtioneuvoston erillistä päätöstä. Sellaista ei ole tuotu julkisuuteen.Perustelut tähän?