Minkä rotuista koiraa ette itse ottaisi ikinä?

laura
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Afgaania en ottais, tai muutakaan minkä turkki vaatii paljon työtä. Enkä toisaalta mitään minikoiraa, kyllä koiran pitää olla koiran kokoinen. :D
mä rakastan afgaaneja, meillä niitä on 4 kpl ja ne on koiramaailman tyylikkäimpiä kuninkaallisia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
99,8% koiraroduista on sellaisia, joita en ottaisi.
Taitaa mennä samoihin, varmasti helpompi luetella ne muutama rotu joita voisin ajatella. ;) Mutta ensimmäisinä rotuina ei-listalla voisin mainita vaikka dobermannin, kaikki taitelukoirat, kaikki jättirodut (vaikka kuinka lutuisia olisivatkin niin ei meidän asunnossa), kaikki kääpiörodut.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja joku***:
sen takia mun koirat on venäjältä missä saa vielä typistää..
Mutta eikös se ole eläinrääkkäystä?
Ai kuinka makoisa riidanaihe

:D

Todella. Typistetystä hännästä tai korvista pitävän pitäisi kokeilla vaikka toisen jalkateränsä tai omien korvalehtiensä typistämistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku***:
sen takia mun koirat on venäjältä missä saa vielä typistää..
Saakos niillä typätyillä osallistua mihinkään kokeisiin? Muistaakseni rotumestikset on doppereilla epävirallisia just tuon typpäksen takia. Vai ihako koristeeks ja egonjatkeeks niitä typättyjä hommataan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja joku***:
sen takia mun koirat on venäjältä missä saa vielä typistää..
Saakos niillä typätyillä osallistua mihinkään kokeisiin? Muistaakseni rotumestikset on doppereilla epävirallisia just tuon typpäksen takia. Vai ihako koristeeks ja egonjatkeeks niitä typättyjä hommataan :/
Just siksi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja joku***:
sen takia mun koirat on venäjältä missä saa vielä typistää..
Saakos niillä typätyillä osallistua mihinkään kokeisiin? Muistaakseni rotumestikset on doppereilla epävirallisia just tuon typpäksen takia. Vai ihako koristeeks ja egonjatkeeks niitä typättyjä hommataan :/
Just siksi!

Niinpä. Kun näen typistetyn koiran, ajattelen heti, että omistaja on ulkomuotoa korostava, itsekäs, pinnallinen ja julma hyypiö.
 
Mä en ottais mitään pientä kirppua..ehkä..Mulle sopii paremmin vähän ronskimpi koiruus.. :D

Ja tohon typistykseen,mä typpäisin oman koirani heti ihan turvallisuussyistä..Se häntä on ihan liian huiskuava ja voimakas. Reidet sinisenä mustelmista kun koira huitoo hännällä.. :kieh: Mut pitäköön häntänsä,mä hankin reisisuojat.. ;) :D
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja joku***:
sen takia mun koirat on venäjältä missä saa vielä typistää..
Se on kidutusta! Mitäs jos sua kuule vähän typistettäs. |O Sulla näyttää olevan toi tappi tossa hartioitten välissä ihan ylimääränen.
 
NtiNemi harmailee
Mitään pikkusta taskumallin räksyttäjää EI IKINÄ meille tule. NEhän näyttää että ampuu nilkkaan kiinni heti kun joku tulee vastaan. Dopperit ovat rotuna tuttuja ja sydäntä lähellä, fiksu ja toimintaa kaipaava rotu.
 
Saalistusvietti. Koirasudella on voimakkaampi saalistusvietti, kuin koiralla. Saalistusyrityksen voi laukaista naapurin pieni koira, taikka "saaliin lailla" ryntäilevä ja kiljuva lapsi, joten tämä tuo koirasuden pitämiseen oman riskitekijänsä. Koirasusi voi käyttäytyä arvaamattomasti, jos vaikkapa lapsi taikka lapsilauma syöksähtää yllättäen sen kimppuun. Asiantuntijat suosittavatkin, että alle 14-vuotiasta lasta ei koskaan saa päästää koirasuden läheisyyteen. Koirasusi on hyvin seuranhaluinen - ja sen yksinjättäminen voi tuoda mukanaan harmeja. Samoin uroskoirasusi voi tietyn ikävaiheen saavutettuaan olla vaarallinen naapuruston muille koirille. Koirasusi ei käsitä, että naapurin villakoira ei ole sille sopivaa riistaa.
 
Miina
Alkuperäinen kirjoittaja Anni-äiti:
Saalistusvietti. Koirasudella on voimakkaampi saalistusvietti, kuin koiralla. Saalistusyrityksen voi laukaista naapurin pieni koira, taikka "saaliin lailla" ryntäilevä ja kiljuva lapsi, joten tämä tuo koirasuden pitämiseen oman riskitekijänsä. Koirasusi voi käyttäytyä arvaamattomasti, jos vaikkapa lapsi taikka lapsilauma syöksähtää yllättäen sen kimppuun. Asiantuntijat suosittavatkin, että alle 14-vuotiasta lasta ei koskaan saa päästää koirasuden läheisyyteen. Koirasusi on hyvin seuranhaluinen - ja sen yksinjättäminen voi tuoda mukanaan harmeja. Samoin uroskoirasusi voi tietyn ikävaiheen saavutettuaan olla vaarallinen naapuruston muille koirille. Koirasusi ei käsitä, että naapurin villakoira ei ole sille sopivaa riistaa.
No jopas kuulostaa kivalta.. :X
 
tossuliini
Vaikea sanoa kun niitä on niin monta rotua mitä en huolisi mutta otettakoon ainakin yks esimerkki eli chihuahu, ruma kuin mikä, en huolisi vaikka annettaisi rahaa että ottaisinko niin kieltäytyisin ja ajokoiraa en myöskään ottaisi. Itse tykkäisin joko kiinanpystykorvasta, partacolliesta, valkoisesta länsiylämaanterrieristä.
 

Yhteistyössä