Minkä rotuista koiraa ette itse ottaisi ikinä?

Listasta tulee lyhyempi, jos kerron ne rodut, jotka voisin ottaa.
Eli meille vois tulla joku iso valkoinen vartiokoira (podhis, maremma, kuvasz, cuvac tms.), bordercollie, samojedi, suomenpystykorva tai norjanharmaa.
Voisin ehkä kelpuuttaa myös valkoisen paimenkoiran, mutta mitään lyhytkarvaisia, tai alle puolimetriä säkäkorkeudeltaan meille ei tulisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Listasta tulee lyhyempi, jos kerron ne rodut, jotka voisin ottaa.
Eli meille vois tulla joku iso valkoinen vartiokoira (podhis, maremma, kuvasz, cuvac tms.), bordercollie, samojedi, suomenpystykorva tai norjanharmaa.
Voisin ehkä kelpuuttaa myös valkoisen paimenkoiran, mutta mitään lyhytkarvaisia, tai alle puolimetriä säkäkorkeudeltaan meille ei tulisi.
Noi bordercolliet on tosi söpöjä, mutta mulla ei itselläni riittäisi energia sen kanssa puuhailuun. partiksen kanssa pääsee helpommalla ja ne ei paimenna välttämättä ihan niin kiihkeästi kuin bordercolliet. Tosin partiksissakin on noita joiden mielestä kaikki ovat hänen laumaansa.

 
Meille ei tule kissan/rotan kokoista koiraa, eikä myöskään vasikkaa. Koirat koirana.

Samojedi löytyy pihatarhasta, ja on kyllä aivan ihana haukku, vaikkakin melkoinen virtapakkaus! Sopii kuitenkin perheen vilkkaiden muksujen sekaan paremmin kuin hyvin! :D
 
Plootu
En ottaisi mitään pitkälle jalostettua rotua, joilla on rasituksenaan jalostuksen ja sisäsiittoisuuden aiheuttamia ongelmia. Jos koiran hankkisin, niin luultavimmin sekarotuinen.
 
Ei mitään kauneutta
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
rotweiler on yksi, doppermanni toinen ja saksanpaimen koira kolmas. ne on niin kamalan rumia.

kerrankin joku on samaa mieltä noitten koirien ulkonäöstä mun kanssani! Noi ovat tosiaan rumia koiria, saksanpaimenkoirakin on kuin olis aina likainen, väri on niin epämääräinen.
 
Lista on niin pitkä, etten jaksa kaikkia luetella, mutta esim. engalannin buldoggia, bokseria, kultaista noutajaa tai mopsia en ottas. En ottas myöskään mitään pientä pölyharjaa tai yleensäkään koiraa, millä ei ois minulla mitään käyttöä. Koiran ulkonäkö on aikalailla viimeisenä kriteerinä listalla, kun rotua valitsen.
 
Itse en ottaisi taistelukoiriksi jalostettuja koiria esim. pittbull, yms., eikä nää vartiokoiratkaan ole suosikkeja.. myöskään ei pienet eivätkä ihan vasikan kokoiset koirat kuulu suosikkeihin.. on aika paljon niitä koirarotuja joita en ottaisi, mutta on paljon koirarotuja, joista pidän..
 
kato peiliin
Alkuperäinen kirjoittaja Ei mitään kauneutta:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
rotweiler on yksi, doppermanni toinen ja saksanpaimen koira kolmas. ne on niin kamalan rumia.

kerrankin joku on samaa mieltä noitten koirien ulkonäöstä mun kanssani! Noi ovat tosiaan rumia koiria, saksanpaimenkoirakin on kuin olis aina likainen, väri on niin epämääräinen.
no ei todellakaan ole rumia.terveisin saksanpaimenkoiran ja doobermannin omistaja
 
Mulle kelpaa vaan se ainoa, oikea KOIRA, eli irlanninsusikoira. on kokoa, näköä ja mahtava luonne. Muut koirat on niin pieniä ja sit taas noi muut kauniit isot, kuten doggi, taas kuolaa mun kokemuksella ihan liikaa.
ja kääpiökoirat ei koiria edes olekaan... mun kissassakin on enemmän koiraa ku niissä.
 

Yhteistyössä