minkä mittainen työvuoro on teidän mielestä normaali? ja minkä mittainen on vuoro jota ette mielellään tee?

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
eli siinäpä ne kysymykset tulikin..


mulla on tänään töitä ja ärssyttää kun kyseessä on lyhyt vuoro, ei oikein jaksais lähteä 9 tunnin takia töihin :D
toissa yönä oli 8 tunnin vuoro joka sekin ärsytti kun oli niin lyhyt, siis tuntuu niin kovin turhalta mennä niin lyhyeksi ajaksi töihin :D

mä en suostu tekemään noin pääsääntöisesti alle 7 tunnin vuoroja koska en näe siinä järkeä
meillä keskimäärin normaali vuoro on 12 tuntia
 
"neiti"
[QUOTE="neiti";22850003]kaikkea neljän ja neljäntoista tunnin väliltä on tullut tehtyä.[/QUOTE]

lisätään vielä, että normaali tuntimäärä riippuu ihan elämänvaiheesta, tosin eiköhän se siihen 8h kallistu :)
 
"Neith"
Meillä vaihtelee neljästä yhteentoista tuntiin. Kaikkea siltä väliltä eikä siinä ole nokan koputtamista ja suostumista, on tehtävä niitä mitä listaan on laitettu.
meillä minimi työvuoro on 5 tuntia, mutta kyllä mä oon kieltäytynyt tekemästä sellaisia, nimenomaan vedoten siihen että mulla lapsi ja siihen että olen ollut niin pitkään talossa että mun ei tarvitse tehdä sellaisia "paska" vuoroja.
ylitöinä voin kyllä tehdä jos sattuu sopimaan aikatauluihin ja suunnitelmiin
 
[QUOTE="Neith";22850020]meillä minimi työvuoro on 5 tuntia, mutta kyllä mä oon kieltäytynyt tekemästä sellaisia, nimenomaan vedoten siihen että mulla lapsi ja siihen että olen ollut niin pitkään talossa että mun ei tarvitse tehdä sellaisia "paska" vuoroja.
ylitöinä voin kyllä tehdä jos sattuu sopimaan aikatauluihin ja suunnitelmiin[/QUOTE]Hyvähän se on, että voi sopia. Meillä se ei käy. Jokaisen on tehtävä kaikkia vuoroja joihin lisenssi kelpaa.
 
Ja mitä tulee noihin "paskavuoroihin", joita meilläkin on, jokaisen on tehtävä myös niitä, sekä uusien että meidän vanhojen. Olisi epäreilua, että pidemmän työuran tehnyt voisi valita mieleisensä vuorot. Meidän alalla siis.
 
"riiviöiden äiti"
7-12,5h on vuorot, ja mieluiten teen 12h yövuoroja tai 12,5h päivävuoroja. Mukavampi myös lapsille kun hoitsu ei vaihdu kuin herätessä tai nukkumaan mennessä =)
 
"Neith"
Ja mitä tulee noihin "paskavuoroihin", joita meilläkin on, jokaisen on tehtävä myös niitä, sekä uusien että meidän vanhojen. Olisi epäreilua, että pidemmän työuran tehnyt voisi valita mieleisensä vuorot. Meidän alalla siis.
meillä ikä tuo tiettyjä etuisuuksia :D ja lisäksi tietysti mulla on työsopparissa eritelty mun toimenkuva, jolloin on turha tunkea mitään muita hommia listaan.
uudet työntekijät ja tuntityöläiset saavat niitä ikäviä vuoroja ja tilausvuoroja jos niitä on. ylitöinä tarjotaan sitten muuten
 
tasa-arvoa
Ja mitä tulee noihin "paskavuoroihin", joita meilläkin on, jokaisen on tehtävä myös niitä, sekä uusien että meidän vanhojen. Olisi epäreilua, että pidemmän työuran tehnyt voisi valita mieleisensä vuorot. Meidän alalla siis.
Näin se pitäis olla joka paikassa. Ärsyttävää jos porukka jakaantuu kahteen "kastiin" ja toisille laitetaan kaikki paskavuorot. Itse olen ns. vanha työntekijä, mutta ei tulisi mieleenkään, että mulla oisi oikeus valita "kermat" päältä...
Meillä työvuorot on 4-16 tuntia, mutta yli 10 tunnin vuoroja ei ole pakko tehdä, tosin kaikki niitä haluaa.
 
"Neith"
Näin se pitäis olla joka paikassa. Ärsyttävää jos porukka jakaantuu kahteen "kastiin" ja toisille laitetaan kaikki paskavuorot. Itse olen ns. vanha työntekijä, mutta ei tulisi mieleenkään, että mulla oisi oikeus valita "kermat" päältä...
Meillä työvuorot on 4-16 tuntia, mutta yli 10 tunnin vuoroja ei ole pakko tehdä, tosin kaikki niitä haluaa.
no meillä se menee niin, ihan siitä syystä että jos vanhemmille laitetaan noita ns. paskavuoroja listaan niin hyvin äkkiä ne vanhat katoaa ja sitten ollaan kusessa kun tieto taito osaaminen on hävinnyt
 
Näin se pitäis olla joka paikassa. Ärsyttävää jos porukka jakaantuu kahteen "kastiin" ja toisille laitetaan kaikki paskavuorot. Itse olen ns. vanha työntekijä, mutta ei tulisi mieleenkään, että mulla oisi oikeus valita "kermat" päältä...
Meillä työvuorot on 4-16 tuntia, mutta yli 10 tunnin vuoroja ei ole pakko tehdä, tosin kaikki niitä haluaa.
Meillä on sekin pointti tässä, että nuorilla vastavalmistuneilla on muutenkin pienempi palkka, jos he joutuvat tekemään vielä suhteessa enemmän lyhyitä työvuoroja, heidän pitää työskennellä useampana päivänä saadakseen palkkansa kasaan kuin ne, joilla on jo palkka katossa. Jos minä teen yhtenä päivänä 11 tunnin vuoron melkein kaksin kertaisella palkalla, niin nuori saa tehdä näitä lyhyitä vuoroja ainakin kolme (koska ne vielä ovat sellaisia, ettei niistä tule lisiä), että pääsisi samoihin tienesteihin. Ei reilua, onneksi meillä työehtosopimus jo määrittää, että vuorojen tulee olla tasapuolisia ja siitä pidetään kiinni yhteistuumin.
 
Meillä työvuorot 7-14 tuntia, tosin Superilaiset ei saa tuplavuoroja suunnitellusti tehdä. Pitkistä päivistä saa ylimääräisen vapaan, joten ihan kiva juttu sinänsä. Vakiyököt ja muut vuorot jakautuu tasaisesti toiveet huomioiden esim. joku tykkää enemmin illoista toinen aamuista. Meillä duuni fyysisesti ja henkisesti raskasta, joten työn laadun vuoksi ei pelkkiä pitkiä jaksaisi tehdäkään, mutta kyllä se 1-2 pitkää listassaan on piristävää :D.
 
meillä normaalivuoro on 9 tuntia, joskus pääsee 7 tunnilla, joskus menee 13 tuntiin..maanantaina mulla on 4 tunnin vuoro, toisaalta ärsyttää mennä niin vähäks aikaa (meen vasta 14:00 ja pitäis Neiti viedä sit hoitoon jo 11, mut onneks mummi ottaa tytön ni ei tarvii lähtee viemään aiemmin )
mut toisaalta joskus on kiva päästä töistä olematta ihan kuitti.
 
"Logotar"
Suomessa se n. 8h vuoro oli normaali, aamu- ja iltavuorot siis. Yövuoro sitten jotain 10h luokkaa.

Mutta nyt Norjassa meillä on aamu- ja iltauvuorot 6-7,5h ja yövuoro 10h. Eikä näihin voi vaikuttaa. Toisaalta on kiva kun pääsee ajoissa kotiin mutta kyllä se välillä tuntuu järjettömältä ajaa tunti töihin, olla 6,5h ja ajaa tunti takasin...
 
"Logotar"
[QUOTE="Logotar";22851457]Suomessa se n. 8h vuoro oli normaali, aamu- ja iltavuorot siis. Yövuoro sitten jotain 10h luokkaa.

Mutta nyt Norjassa meillä on aamu- ja iltauvuorot 6-7,5h ja yövuoro 10h. Eikä näihin voi vaikuttaa. Toisaalta on kiva kun pääsee ajoissa kotiin mutta kyllä se välillä tuntuu järjettömältä ajaa tunti töihin, olla 6,5h ja ajaa tunti takasin...[/QUOTE]

niin ja Suomen systeemistä poiketen meillä on kuuden viikon työvuorolista, turnus, joka on ja pysyy. Eli se alkaa aina alusta. Huippuhyvä. Ja se on laadittu alunperin toiveita kuunnellen, toiset tykkää erilaisista vuoroista niin niitä sitten mukaillen.
 
"tuulevi"
Normaali työvuoro on se 8 h ja ihan sopiva. Mitään 4-6 h työvuoroja en halua tehdä sen lyhyyden vuoksi. Pitkiäkin vuoroja vapaaehtoisesti tekisin joskus, mutta pomo ei anna. Perustelee sitä sillä, että työntekijä ei ole enää huomiokyvyltään skarppina yhden vuoron tehtyään, totta tietysti tämäkin.

Siinä on eroa työmotivaation kannalta, saako lyhyitä vai pitkiä työvuoroja tehdä vapaaehtoisesti vai määrätäänkö ne.
 

Yhteistyössä