Minkä kokoisia vaatepaketteja huutikseen myyntiin?

Nyt on ongelma. Naperolle jäi pieneksi iso läjä 62-senttisiä vaatteita ja ne pitäisi saada nyt myytyä - tietenkin mahdollisimman hyvään hintaan, jotta saa taas isompaa ostettua tilalle.

Minkälaisina paketteina nuo kannattaa laittaa huutikseen myyntiin? Yksittäin en haluaisi laittaa tuon uuden "tehomyyjä" -systeemin takia, ei huvita maksaa prosentteja myynnistä, kun en mikään bisneksenpyörittäjä ole, vaan ihan tavallinen perheenäiti.

Olisko parempi laittaa tyyliin 10 bodya yhdeksi kohteeksi, vai mieluummin asukokonaisuuksia setteinä? Miten te olette laittaneet ja kuinka on kauppa käynyt?

Entä sitten tuo hintapolitiikka. Hintavaraussysteemi on mielestäni pöllö, joten se ei tule kyseeseen. Kuitenkaan en tahdo myydä "liian" halvalla.

Nyt kokeneet huutismyyjät apua!
 
mulla ois käyttöä tuon kokosille, ja kohta hieman isommillekkin =) kotona 2kk ikänen nyytti...:) paketteja ite ostan, etsin semmosia joissa ois perusvaatetta (hyväkuntoista) ja oman maun mukaisia tietty....ja hyvästä olen valmis maksamaankin sopivan hinnan...ostajan näkökulmaa asiaan =)
 
Huom harmaana
Melkein laittaisin nuo sellaisina että menevät yhdessä kuoressa eli vaikka 2 bodya tai body ja puolipotkarit tms. samassa. Koska jos pistät vaikkapa 7 bodya samassa, niillä on sitten postikulut jo paketin verran eli 8,50 euroa. Vähentää kummasti huutamishalukkuutta.
 
Mun mielestä ilman muuta pakettina, jossa on muutamat potkarit ja niihin sopivat paidat ym esiteltyinä "pareina", eli esim. vaaleanvihreät potkarit, raidallinen paita, raidallinen boddy ja valkoinen boddy jossa vaaleanvihreät pallot + sävyyn sopivat sukat. Sit toinen kuva jossa kutakuinkin samanlainen satsi ja ne yöpuvut nätisti jonkun kuvan mukaan.
Mä oon hirveen tarkka siitä miten tavarat on laitettu esille ja mitä niistä on kerrottu, enkä osta mitään sitä sun tätä kasaa, vaan yhteensopivia vaatteita. Hintapuoli onkin hamkalampi, ei noista hirveesti vaivanpalkkaa jää kun se kuvaaminen on yks homma, huutikseen laitto toinen ja postittaminen kolmas. En enää oo oikein kartalla vauvojen vaatteiden hinnoista, katso mitä huutiksessa niistä pyydetään. Onnea kaupankäytniin!
 
ostaja ja myyjä
Olisko hinnoitteluvinkkejä? Mitä voi pyytää paidasta, mitä bodystä? Entä yökkärihaalarit? Oletuksena siis erittäin hyvä kunto ja merkit pääasiassa H&M ja Lindex ym.
Aika vaikea on hinnoitella noin "kappale hintaan" jos tekee paketin. Tietty jotain suuntaa voi laskee sille minkä asettaa hintavaraukseksi, mutta paketissa hinnoittelu on hankalampaa.

Oletko kokeillut tuota Markkinapalstaa? Sinne olen itse laittanut paketillisia, joihin laittanut yksikköhinnat näkyviin ja halutessaan on tuotteita voinut jättää pois. Sitten se koko paketin hinta ollut hieman halvempi kuin kaikkien yksittäiset hinnat yhteensä. Itse olen saanut mielestäni paremman hinnan näin?!

Pakettina kannattaa laittaa ennemin kuin ihan yksittäin, ihan perus vaatteet ainakin. Sitten jos on jotan speciaalia eli todella hyvää, erikoista tai kalliimpaa merkkiä niin yksittäin. Pakettina kannattaa vähän punnita että on esim just alle 2 kg niin postimaksu on pienempi kun sitten jos menee vähän yli tai sitten selkeesti niin iso että on taas lähellä seuraavaa painorajaa...
 
Pakettina et saa yhtä hyvää hintaa, kuin mitä saisit yksittäin myyden.

Ja kuten on jo mainittu, kannattaa katoa miten ne postikulut menee kätevimmin ostajan osalta. Mä en ole valmis huutamaan 8 tuotteen pakettia, jonka postikulut tekee jo sen 8,50€. 20 vaatteen pakettia voin jo huutaa noilla postikuluilla.

Nyrkkisääntönä voisin pitää hintoina:

bodyt 1-2,50€
paidat 1-3€
housut 2-3€
sukkikset 0,50-1,50€

Mutta kuten sanoin, pakettina menee halvemmalla.
 
"vieras"
Minä tykkään ostaa "osta heti" hintaan.. Siinä saa juuri ne vaatteet, jotka haluaa ja maksan niistä vaikka vähän enemmän, kun tiedän saavani toisiinsa sopivat vaatteet ja heti ostettua ne.. Itsekin juuri tuon kokoisia vaatteita huudellut osta-heti hintaan huutiksesta =). Ja tuohon osta-heti hintaan vaatteet voi laittaa yksitellen myyntiin, siten olen itse saanut parhaan hinnan vaatteusta, pakettina kun myy, niin menee usein tosi halvlla..
 
"vieras"
Minä tykkään ostaa "osta heti" hintaan.. Siinä saa juuri ne vaatteet, jotka haluaa ja maksan niistä vaikka vähän enemmän, kun tiedän saavani toisiinsa sopivat vaatteet ja heti ostettua ne.. Itsekin juuri tuon kokoisia vaatteita huudellut osta-heti hintaan huutiksesta =). Ja tuohon osta-heti hintaan vaatteet voi laittaa yksitellen myyntiin..
 
No mulla vähen lipes ton koon 80cm kohdalla,kun meni neidolle niin älykauan,melki vuoden, Nyt sit oli kasvanut 3kk melki 5cm ja kun kattelin sitä pinoa tai kasaa niitä vaattteita meinasin pyörtyä. Mä sain niistä kokoon 2 vaatepakettia toisessa joku 50-60 vaatetta ja toisessa yli 80 ja reimatec välikausi haalari. Ekasta sain muistaakseni jonkun 70e tästä toisesta 160e. Pistin vaattet kokonaisuuksina housut/paita mekko/paita mitkä mun mielstä sopi yhteen. Mullakin merkkeinä lähinnä H&M lindex muutama metsola ja muutama P.o.P et mä kannatan ehdottomasti pakettina laittoa. Mulla ollut lähtöhinta joku 30 e ja oon laittanut aluksi siihen sen verran vaatetta mitä sillä hinnalla olen valmis myymään ja kasvattanit pakettia huutojen myötä, Tähän viimeismpään olen enemmän kuin tyytyväinen,vieläkun tulisi maksu ;) matkalla on jo :)
 

Yhteistyössä