Minkä ikäisenä saa meikata?

• Viestiketjun aloittaja meikkis
  • Ensimmäinen viesti
meikkis
Meillä tyttö nyt 4 luokalla ja en ole antanut meikata vielä, kinuaa kyllä koska luokkakaveritkin saa??!?? Siis täh? Sopiva meikkausikä on mun mielestä vasta yläasteella. Mites muilla?

Rukoilijasirkka
Jaa. En tiedä, en osaa nähdä väriä kasvoissa mitenkään vakavana asiana. Ikävää on tietty, jos meikkaa ollakseen muka sitten kauniimpi tai jos on itsetunto-ongelmaa.

yläasteella munkin mielestä ja kotona opetellaan tää on aina ollu sääntönä meillä mut ilmeisesti en oo ollu tarpeeksi selkeä kun viime vuonnakin oli kaverin huulipunalla sotattu ennen koulukuvaa (ja se todella oli sotkua) ja toisen tykönä lainailtu jotain luomiväriä josta seurauksena silmätulehdus |O
sen jälkeen kyllä selitin hyvinkin tarkkaan miksi ei meikata ja et ne on henk.kohtasia eli ei lainailua sun muuta (likka nyt 10)

Foortti harmaana
Meillä 8v saa käyttää vain huulikiiltoa (väritöntä) jos edes muistaa sitä, usein hukassa ja kynsilakkaa.

Muuten sitte ripsaria 6 vois alkaa harjoittelee, ettei oo 7 hukassa sen kanssa, kun muutenkin yläasteelle siirtyminen on rankkaa. =)

tiukkis
Ei meilläkään tulla meikkailemaan ala-asteella..täysin turhaa touhua ja monesti johtaa myös sit niihin lieveilmiöihin, eli vanhemmat pojat alkaa kiinnostua vanhemmalta näyttävästä tytöstä jne.

Vaikea nähdä, että seiskaluokkalaisenkaan pitäis vetää täyttä tällinkiä naamaan aamuisin. ;o Kun itsekin olen pärjännyt hyvin 33 vuotta ilman jokapäiväisiä ripsareita yms.

Kait se vähän riippuu tapauksestakin ja siitä miten haluaa meikata.
Mä muistan ikäni, kun olin 7 luokalla ja luokallani oli tyttö joka oli todella kaunis kasvoiltaan ja muutenkin, sellaisen pienen "enkelin" näköinen. Noh, tytön äiti ei KOSKAAN ollut antanut maalata omia kasvoja ihan vain edes huvin vuoksi vaan aina oli pitänyt leikkiä ja tuhria jotain nuken päitä, vaikkain äiti itse oli kyllä tottunut pakkelin käyttäjä.
Tää tyttö aina kouluun tullessaan meni vessaan pakkeloimaan itseään ja näytti pelleltä koko päivän, ja taas kotiin lähteissään pesi naamansa ja näytti normaalilta. Se oli noloa. Kyllä mun mielestä vanhempien kuuluu opastaa tyttöä nyt edes hiukan ripsaria tuhruttamaan siinä ja kiiltoa huuliin laittamaan siinä yläaste vaiheessa viimeistään, saati että se ehdoin tahdoin tekee itsestään pellen suttaamalla kuontalonsa salaa.
Niin ja kaiken hyvän päälle tyttö sai kuulla tästä tavastaan ihan koko yläasteen ajan. :ashamed:

mari
Meillä "enkelikasvo" sai kouluun laittaa ripsaria 5. luokan keväällä. Nyt kuudennella saa meikata kouluun. Kokeilemme yhdessä erilaisia meikkejä ja onneksi tyttö on myös itse sitä mieltä (ainakin vielä) ettei rajut mustat rajaukset ole hänen juttu!

Itse en edes joka päivä meikkaa. (vaikka syytä kyllä varmaan olisi)

Tyttärellä on kuitenkin vielä niin kaunis iho ja vahvat "omat värit", ettei minun mielestäni paljoa korostusta tarvitsisi. Ripsiväri, huulikiilto ja ehkä kevyt rajaus ok.

ninja
10 vuotiaan pitää saada meikkaa idiootit!! pilaatte lasten elämän!! traumat! kun jollai lapsen naamal jotuu olee isojen tyttöjen joukos ja poikien kans, ei!! ei sillai saa kundikavereit! siis ajatelkaa nyt lapsenne etuu ees vähä!

Rukoilijasirkka
Siihen kyllä aion puuttua, jos lapsi alkaisi laittamaan meikkivoidetta isoja kerroksia tai meikkaisi rumasti. Ei lapsen kuulu näyttää aikuiselta ja meikata voi monella eri tyylillä, ettei ole pakko joka päivä laittaa samanlaista. Ehkä antaisin 4. luokkalaisen laittaa välillä jotain. Luulen kyllä, ettei tuonikäisellä olisi ehkä aamuisin aikaa moiseen?

Yhteistyössä