Minkä ikäisenä saa meikata?

• Viestiketjun aloittaja meikkis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siihen kyllä aion puuttua, jos lapsi alkaisi laittamaan meikkivoidetta isoja kerroksia tai meikkaisi rumasti. Ei lapsen kuulu näyttää aikuiselta ja meikata voi monella eri tyylillä, ettei ole pakko joka päivä laittaa samanlaista. Ehkä antaisin 4. luokkalaisen laittaa välillä jotain. Luulen kyllä, ettei tuonikäisellä olisi ehkä aamuisin aikaa moiseen?
Meikkivoide ei kyllä olekkaan kovin hyvä juttu lapsella vaikkei paljon laittaisikaan.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siihen kyllä aion puuttua, jos lapsi alkaisi laittamaan meikkivoidetta isoja kerroksia tai meikkaisi rumasti. Ei lapsen kuulu näyttää aikuiselta ja meikata voi monella eri tyylillä, ettei ole pakko joka päivä laittaa samanlaista. Ehkä antaisin 4. luokkalaisen laittaa välillä jotain. Luulen kyllä, ettei tuonikäisellä olisi ehkä aamuisin aikaa moiseen?
Meikkivoide ei kyllä olekkaan kovin hyvä juttu lapsella vaikkei paljon laittaisikaan.
No ei, eikä muillakaan, kun usein se tuppaa näkymään semmosena köhnänä/naamarina. Ja varsinkin ihan nuorella usein turhaa, kun ei ole mitään ihovirheitä.

Tyttö 97
6 luokalla on hyvä aloittaa meikkaaminen. Hyvä aikasin ku myöhään. Ei ihan joka päivä tartte meikata mut aina sillon ku haluu. Itse meikkaan parikertaa viikossa. Laitan vain ripsiväriä ja joskus huulikiiltoo. Ei sen enempää tarvitse.

å
Tyttö on viidennellä ja kuulemma kaikki muut meikkaa. Kyllä se kiinnostus tuossa 9-12 vuotiaana herää. Ehdotonta kieltoa meillä ei ole, mutta olen sanonut että mielummin ei meikkiä kouluun.
Varsinkin se ripsarin kanssa sottaaminen on niin hupaisaa. :D
Ohjatkaa meikkauksessa ja neuvokaa puhdistamisessa jos annatte meikata.

Kuudennella varmaan alkaa ryhmäpainekin olla ihan erilainen. Minun mielestä tytär ei tarvitsisi meikkiä tipan tippaa vielä silloinkaan. Tummat ripsetkin sillä on luonnostaan. Mutta minulta ei varmaan kamalasti kysellä enää mitä vanhemmaksi tyttö tulee. Jossain vaiheessa ne tulee kuvioihin kuitenkin. Johan tuo on alkanut hiuksensa pistämään, siellä se vetelee niitä suoristusraudalla ja lakalla ojennukseen. Mutta nyt vielä kiellän. Tänä vuonna saa luvan olla lapsi.

"vieras"
haa...tulin joskus kertoneeks esikoiselle, että aloin itse meikata vitosella ja nyt kun neiti aloitti vitosen, niin muistipa tuon ;), laittaa siis toisinaan kouluun himpun luomiväriä ja taivuttaa ripset kääntäjällä. JOskus huulikiiltoa. Onnek aamut on usein kiireisiä...

Eskariin meikkas ekan kerran. Halus laittaa ripsiväriä niin laitettiin vähän yhdessä ja hyvin vaaleeta huulikiiltoa. Ei tuo montaa päivää jaksanut meikkailla aamuisin. Niillä oli jonkun kaverin kanssa jotain "meikkijuttuja" kun kaveri tuli aika vahvoissa sinisissä luomiväreissä hakemaan :O
Mielummin opetan tytön meikkaamaan ja jutellaan miten on sopivaa meikata kuin että neiti vetelee sitten salaa pakkelikerroksia kodin ulkopuolella.
Kynsilakkaa on saaneet laitella ihan pienestä asti. 4-vuotias on meillä oikea kynsilakan suurkuluttaja. Haluisi vähän väliä uutta väriä ja isin pitää sitten lakkailla hänen varpaankynsiään.

JONSERED Karhunkantaja
Ei tuo kasiluokkalainen ole hommaa pitänyt tarpeellisena. Joskus laittaa peitepuikkoa finnille tai vähän ripsiväriä silmäkarvoihin. Olen antanut ymmärtää, että maalata saa, jos haluaa ITSE.

Kuudesluokkalainen toisinaan ½salaa laittaa ripsiväriä ja katson paheksuvasti, jos silmien ympärykset muistuttavat pandaa nukkumaan mennessä. Minusta tuon ikäisen ei kuuluu naamaansa töhriä.

"minä"
No meillä tyttö on nyt nelosella ja huulikiillon omistaa. Sitä saa laittaa sillon ku itse haluaa. Sillon tällön laitetaan kynsiin yhdessä lakkaa ja kokeiltu on joskus kotona ripsiväriä. Eihän tuo ole ollut vielä vaillakaan sen isompia meikkejä, onneksi :) Vaikka alkaakin jo muuten olla tarkka pukeutumisesta ja hiuksistaan. Hiuksensa haluaisi värjätä, en ole vielä antanut. Ehkä kohta voitaasiin joku pieni raita laittaa tms

"pippa"
Yläasteella itsekin aloin meikkaamaan joten silloin saa meillä meikkailun aloittaa. Kamalan näköstä ku ala-astelaisilla on ripsarit, luomivärit, huulipunat ja poskipunat naamassa. Olisivat kauniimpia iman meikkiä, meikit naamassa niin "pikkuvanhan" näkösiä.

4lapsen äiti
Meillä tyttö aloitti 5-luokan, asumme maaseudulla, joten täällä ehkä tollaset paineet on pienemmät. Hänellä on laatikollinen meikinjämiä, joskus siis meikkaa huvikseen ennen saunailtaa tai johonkin näytelmään. Kouluun ei meikkaa, ei ole pyytänytkään lupaa tai kertonut haluavansa. Huulikiiltoa saa käyttää miten tykkää.
Musta tuo yläaste on myös hyvä ikä aloittaa, tosin en ole siinä niin tiukka, että jos haluais esim. ripsaria alkaa käyttää niin mikäs siinä, jos pysyis nättinä ja illolla pesis pois. Mutta missään nimeesä en kannusta, sitä ehtii kyllä myöhemminkin.

Yhteistyössä