Minkä ikäisenä olette siirtäneet omaan huoneeseen?

Niin, siinäpä kysymys olikin. Joudutteko ramppaamaan toisessa huoneessa tuttia antamassa? Meillä neiti vasta reilu 10 kk, mut olin jo siirtämässä omaan huoneeseen nukkumaan, kunnes taas viime yönä alkoi 2 tuntinen huuto...en tiedä miksi, hampaita, liikkuminen?
 
Meillä on nukuttu omassa huoneessa 1vee 1kk asti. Mitään erityistä syytä ei omaan huoneeseen siirtämisessä ollut, paitsi se, että huone valmistui tuolloin. Aiemminkin olisin voinut jo siirtää. Meillä välillä vieläkin (nyt 1v4kk) herätän yöllä kun tutti on hukassa, mutta ei huudeta mitään tunteja.

Kaipa se on vähän omasta jaksamisesta kiinni se omaan huoneeseen siirtäminen. Miten asiat vaakakupissa sitten painavat: herääkö lapsi usein kun olette itse menossa nukkumaan? heräiletkö sinä/miehesi lapsen pieniinkin äännähdyksiin? Jaksatko juosta joka yö toiseen huoneeseen rauhoittelemaan? jne... Millä järjestelyllä teille kaikille takautuisi eniten laadukasta unta?
 
Vanhempi lapsi heräsi todella usein, joten en halunnut häntä omaan huoneeseen aikaisin .sitten olisin vain joutunut itse ravaamaan keskellä yötä. Hän nukkui meidän kanssa samasa huoneessa vajaa 2-vuotiaaksi. Siirrettiin molemmat lapset yhtäaikaa yhteiseen huoneeseen, jolloin pienempi oli vajaa vuoden ikäinen (hänellä ei tuttia käytössä eikä yösyöntejäkään enää).
 
6kk ikäisenä. Yöt oli huonoja, poika heräili paljon. Oma huone rauhoitti yöt, kaipa poikakin tarvitsi rauhallisen ympäristön nukkua (ei häiritse iskän kuorsaus :D ). Tuttia ei ole koskaan ollut käytössä joten siitä ei ongelmaa tullut.
 
11 kuisena siirtyi. Samaan aikaan vieroitin rinnasta (neuvolan tädin ehdotus), kun tyttö heräili tunninkin välein ja halusi syödä nukahtaakseen. Muutamana yönä itkeskeli, annoin pullosta maitoa vain kerran yössä. Sen jälkeen on nukkunut hyvin omassa rauhassa.
 
N. 9 kk iässä ja sen jälkeen yöt rauhoittui. Tutti saattaa olla välillä hukassa, mut laitoin aluksi niin monta tuttia sänkyyn, et varmaan itse löysi, jos heräsi. Tämä toimi hyvin. Nyt tutti käytössä enää nukkuessa ja yksikin tutti sängyssä riittää. Etsii sen itse jos yöllä tarvitsee.
 
harmaa pallomaha
Esikoinen siirtyi 8kk iässä. Ei silloin enää tarvinnut öisin syöttää. Poika kylläkin öhisi hirmusti unissaan ja hiritsi vanhempien unta. Ja taas toisaaltaan itsekkin heräsi pineiinkin ääniin tosi herkästi.
Nyt olenkin sitten pohtinut kovasti, että mitä tän 7kk neidin kanssa tekisin. hän kun tykkää heräillä 1-2 välein. Harvoin tyyntyy tuttiin ja rauhoittuu kun saa hieman huikkasta rintaa (en usko että aina ees nälkäinen herätessään on).
Tällä hetkellä tytölle ei ole omaa huonetta, joten hänet pitäis laittaa veljen kanssa nukkumaan samaan huoneeseen. Veljensäkin vielä ajoittain herää öisin itkemään tai huutelemaan äitiä... joten sitten heräis takuu varmana molemmat keskellä yötä samaa aikaa???? Pakko kuitenkin ruveta jotain kehittelee, kun ei noissa tiheissä yöheräämisissä ole mitää järkeä enää...
 
meillä siirrettiin 1v6kk ja ei oikein ole hyvä juttu.tyttö kömpii meiän väliin öisin kun pääsee sängystä pois.sänky oli pakko vaihtaa kun tuli yli sieltä.
mä tässä kans mietinmiten ratkaistaan tää ongelma.lisäongelmana on unisyklit joiden vaihtumisesta ei selviä yksin eli ei osaa enää nukahtaa itse vaikka aiemmin osas.
 
Kiitos vastauksistanne. Pitääpä koittaa omassa huoneessa nukkumista, jos ei onnistu, niin sitten joskus toiste. Minä nimittäin herään joka inahdukseen ja viime yönä tuntui, että neitikin alkoi heti pyörimään sängyssään, kun meistä vanhemmista jompikumpi vaihtoi asentoa...
 
kun yösyötöt lopetettiin siirty tyttö omaan huoneeseen,eli 4.5kk iässä.
Mutta kukin kuten parhaakseen näkee,kyllä sinne sitten aikanaan ehtii tottua,meillä tyttö yksinkertasesti vaan nukkui paremmin yksinään omas rauhas.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 13:18 Syys kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne. Pitääpä koittaa omassa huoneessa nukkumista, jos ei onnistu, niin sitten joskus toiste. Minä nimittäin herään joka inahdukseen ja viime yönä tuntui, että neitikin alkoi heti pyörimään sängyssään, kun meistä vanhemmista jompikumpi vaihtoi asentoa...
Kannattaa tosiaan joo kokeilla! :)

Minäkin nimittäin heräsin TOSI herkästi pojan joka pihinään ja inahdukseen. Meni lopulta siihen pisteeseen etten "ehtinyt" ja pystynyt nukkua yöllä yhtään :( Silloin siis siirrettiinkin omaan huoneeseen, 6kk ikäisenä.
Ja vieläkin kun poika joskus otetaan meidän huoneeseen nukkumaan kun on esim. kipeä, en oikeestaan nuku yöllä yhtään.
 
Poika siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan 1 1/2 vuotiaana- vielä ei olis ollut mitään suurempaa tarvetta siirtoon, mutta kun vuokrakämpässä kerta ylimääräinen huone sitä varten oli, niin mikäpä ettei. Siihen asti huone oli ollut pojan leikkihuone! Siirto sujui hyvin!

Ja jos yöllä joutuu vielä joskus heräämään niin se on ihan sama sitten käveleekö toiseen huoneeseen asti katsomaan- herää sitä kuitenkin niin, että unet kaikkoaa silmistä!
 
Huhtihippusen äiti
Meillä tyttö siirtyi muuton myötä omaan huoneeseen nukkumaan 1v4kk ikäsenä.
Siihen asti nukku meidän makuuhuoneessa ja heräili jatkuvasti. Nyt nukkuu yöt todella hyvin.
Olis siirretty jo aiemmin mutta kun ei ollut tilaa..
 
Tyttö oli siinä 1v kieppeillä kun sai oman huoneen. Alkoi muuttua yöt sellaiseksi, että kyttäsi mitä me tehdään, mies käänsi kylkeä, neiti seisomassa virkeänä sängyn laitaa vasten. Oma huone rauhoitti äänien suhteen öitä, mutta kyllä meilläki tuttia saa olla laittamas kerran pari yössä.
 

Yhteistyössä