Minkä ikäisenä eroon tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja ummm
  • Ensimmäinen viesti
ummm
Tai lähinnä sitä ajattelin, että joko puolen vuoden ikäistä pitäisi alkaa pikkuhiljaa vieroittaa tuttipullosta ja siirtyä nokkamukiin? Minusta se on liian aikaista, mutta kuulisin mielelläni teidän mielipiteitänne :)

Siis nokkamukiahan kannattaa tarjota heti kun vaan mahdollista, ei se sitä tuttipulloa silti välttämättä syrjäytä. Kyllä mä olen puolen vuoden ikäiselle jo nokkamukin antanu kouraan ja silti on iltapullo otettu..

Esikoinen oli 8kk kun jätti itse kokonaan pullon pois, kuopus on kohta 1,5v ja iltapulloa saa edelleen. Pitäs kai koittaa tapella se iltapullokin pois, mut taas toisaalta...

Tuttipulloa en ole vielä käyttänyt, kun ovat olleet rintalapsia, mutta olettaisin, että sama ohje pullolapsille kuin rintalapsillekin on ihan toimiva. Eli ruokailuilla juoma mukista/nokkamukista, maitoateriat pullosta/tissistä. Vuoden tienoilla imeminen alkaa muuttua tavaksi, ei vaistoksi, jolloin pullosta on aika luopua (tissielämää jatkakoon edelleen ne, jotka sitä haluavat).

"vieras"
Kaikki 5 lasta ovat jättäneet tuttipullon n. 1,5v ikäisinä. Olen vaihtanut pulloon valkoisen nokkaosan. Tuon ikäisinä juoneet 3krt maidon pullosta, muuten vettä mukista.

Yhteistyössä